uitlaten

Moderator: Beer

Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: uitlaten

Bericht: # 6608Bericht F-six »

LehmanJP schreef: ma 05 okt 2020, 01:11 Heb de vraag gesteld aan Delkevic in UK, maar nog geen antwoord gekregen. Hopeloos!!
Ik heb even gekeken op de site van Delkevic maar ze zeggen over alle Valkyrie modellen dat ze out of stock zijn.

https://delkevic.co.uk/complete-systems ... C%20/1997/

De Nederlandse uitlatenshop zegt dat er leveringsproblemen zijn; https://www.uitlaatstore.nl/
LehmanJP
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 00:35
Locatie: Liedekerke B

Re: uitlaten

Bericht: # 6611Bericht LehmanJP »

Hey folks

Is er een verschil tussen uitlaten van een F6C en een Valkyrie Interstate. Bij Valkparts zijn 2 voledigge sets te koop, maar kreeg als antwoord dat deze niet passen ???
J.P.
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: uitlaten

Bericht: # 6612Bericht Linsmins »

Ik heb het even opgezocht

Er zal verschil tussen zitten want ze hebben verschillende nummers. De eindstukken zijn sowieso anders want die van de Interstate liggen plat.
Interstate
SET,R MUFF COVER - 18317MZ0003
MUFF.COMP.EXH.R - 18300MBY003

F6C
COVER SET,R.MUFFL - 18317MZ0710
MUFF.COMP.EXH.R - 18300MZ0J02

Het is mogelijk, dat de verschillen dermate klein zijn, dat je ze allebei kunt gebruiken. Dat weet ik niet.
Ik ken de eigenaar van Valkparts, dat is een prof. Als hij dat zegt, hoef je daar niet aan te twijfelen.
Chapter Rep
LehmanJP
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 00:35
Locatie: Liedekerke B

Re: uitlaten

Bericht: # 6613Bericht LehmanJP »

Zojuist antwoord gehad van Delkevic U.K. Zij kunnen of willen niets veranderen aan de sets . dus dikke pech. En voor DB killers raden zij een dealer aan. Dus koop een set en trekt er verder uw plan mee.Dus, bestellen is O.K. maar verder dan?
LehmanJP
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 00:35
Locatie: Liedekerke B

Re: uitlaten

Bericht: # 6614Bericht LehmanJP »

Hey Beer
Of de eindstukken of mufflers recht of plat zijn maakt voor mezelf niets uit., enkel als u achter de motor staat merkt u het verschil. Het enige wat ik wil is de cobra's vervangen door een stillere uitlaat. Voor velen soft maar elk zijn mening.

Grtn
J.P.
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: uitlaten

Bericht: # 6615Bericht F-six »

Ik weet niet of de standaard uitlaten al dan niet passen op de Interstate. Wat ik wel weet is dat ik op mijn standaard F6 Champion koffers heb gemonteerd. En die zijn net zo groot als Interstate koffers. En die hangen keurig 1 centimeter boven de uitlaat.
Laten we eens logisch redeneren. De uitlaat begint bij de cilinders. Ik geloof niet dat de uitlaatbochten voor de Interstate verschillen van die van de standaard. Dan zou de verbinding tussen bochten en muffler op dezelfde hoogte moeten hangen. Anders zouden de bochten niet goed aansluiten op de cilinders. Verder denk ik dat de diameter van de pijp voor een F6 hetzelfde is als voor een Interstate. Dus ik denk dat het aansluitpunt dan ook niet van elkaar verschilt. Het verschil zit hem in het eindstuk. Daar zitten drie pijpjes verticaal bij de Standaard en drie pijpjes horizontaal bij de Interstate. En dat zou dan niet onder de koffers passen? Lijkt me stug. De Tourer heeft toch ook Standaard pijpen? Het eindstuk van de standaardpijp wordt niet wijder, die is overal hetzelfde. Met dien verstande dat de grootste afstand van boven naar beneden wordt gemeten. Bij de Interstatepijp is dat van links naar rechts. Ik denk dat het de moeite loont om eens bij een collega Valkrider de standaard pijp en de montagepunten op te gaan meten en te zien waar de verschillen zitten. Ik denk dat je een goede kans maakt dat ze wel passen (al zijn ze er niet voor gemaakt).
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: uitlaten

Bericht: # 6616Bericht Linsmins »

Herb je Hans Huijbers (vorige bladzijde) mu al eens gebeld?
We kunnen hier eindeloos discussiëren, maar hij vervangt heel vaak uitlaten en heeft er een aantal (ook gebruikte) liggen. De tip van F-six was niet zomaar een voorstel.
Die kan je zo een antwoord geven :D
Chapter Rep
LehmanJP
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 00:35
Locatie: Liedekerke B

Re: uitlaten

Bericht: # 6617Bericht LehmanJP »

Heb contact gehad met Huybers. Met inruil van de cobras zou ik nog 1.700€ moeten opleggen voor een set die hij liggen heeft? Dus set + RVS buis en 2 DB killers hiervan is 90 € voor plaatsing. Wat wel duur is volgens mij.
LehmanJP
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 03 aug 2020, 00:35
Locatie: Liedekerke B

Re: uitlaten

Bericht: # 6618Bericht LehmanJP »

Hey F-six. Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Grtn
J.P°.
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: uitlaten

Bericht: # 6619Bericht Linsmins »

Adviesprijs voor een enkele nieuwe uitlaat, zonder chromen kappen alleen binnenwerk is € 950
Schandalig, maar waar😁
Chapter Rep
Plaats reactie