solo seat met backrest

Moderator: Beer

Plaats reactie
fransslager

solo seat met backrest

Bericht: # 1340Bericht fransslager »

He valkyrie riders. Dit is een vraag cq advies, als ik hiermee in de verkeerde topic zit graag even aangeven

Ik ben op zoek naar een solo seat met backrest. Ik heb al een aantal gevonden van corbin. Van menig rijder gehoord dat deze zadels zeer goed zijn, wil ik me toch wat meer orienteren op de zadel markt. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met corbin of andere aftermarket zadels?

Het moet nog wel mogelijk zijn om de bike makkelijk aan te passen voor 2 personen, een stinger zadel valt dan al af...

Graag hoor ik jullie mening/ervaring hierin, of als je nog een zadel hebt liggen???

Thnx
Ivo

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1341Bericht Ivo »

Corbin bevalt mij heel goed. Alleen het standaard duozadel past niet achter een Corbin.
Linsmins

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1343Bericht Linsmins »

Ik ben ook heel tevreden met Corbin. Het zit in eerste instantie wat harder maar daar ben je zo aan gewend. Het grote voordeel is dat je achter wat dieper zit. Je zit ahw in een 'kuip'. Bij het Honda zadel had ik nogal eens de neiging om naar voren te schuiven, zeker als je ook een ruggensteun gebruikt. Dat heb je met een Corbin niet. Bovendien zul je merken dat je veel langer op de motor kunt zitten zonder last te krijgen.
Overigens schijnen de Ultimate seats ook heel geschikt en prettig te zijn.
F-six

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1345Bericht F-six »

Zelf heb ik Ultimate seats. Goeie zadels, maar de ruggensteun vond ik geen succes. Die drukte me continue naar voren, waardoor je niet lekker zit. De ruggensteun ligt dus al jaren in de kast.
Overigens ga ik dit zadel wat laten ombouwen waardoor ik wat hoger zit en minder last heb van de rand. Die rand is bedoeld om je meer steun te geven, maar bij heeft het als effect dat mijn stuitje zeer gaat doen. Ben geloof ik nogal een gevoelig type! :D :D
bikervivi

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1352Bericht bikervivi »

Door een motorongeval heb ik het stuitje gebroken, wat heel pijnlijk is bij lange ritten, sedert ik een mustang zadel heb is dat gedaan, zelf heb ik een zonder ruggesteun, bestaat uit 2 delen, dus hel makkelijk van solo naar duo
fransslager

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1355Bericht fransslager »

Vele ervaringen hoor ik wel. Bedankt. Het feit is, de huidige zitting is te zacht voor lange stukken rijden. Ik heb nog nooit een backrest gehad maar dat lijkt me wel comfortabel. Valt me wel op dat die dingen onbetaalbaar zijn :shock:
Ivo

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1357Bericht Ivo »

Als er Valkyrie bij staat betaal je de goudprijs.
Linsmins

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1359Bericht Linsmins »

Frans,

Een zadel is een sterk persoonlijke kwestie. Ik zou je willen aanraden om niet te overhaast een zadel aan te schaffen. Zoals je al zei, nieuw zijn ze behoorlijk duur en er worden regelmatig gebruikte zadels aangeboden op de (Engelse, Duitse) EU Chapter forums, ebay en Valkyrieparts en/of Valkparts.
Maak eerst eens een ritje op de Valk van iemand anders of ga eens een tijdje op een ander zadel zitten. Ga niet te snel af op verhalen van anderen want iedereen heeft een andere mening. Als je precies weet wat voor jou lekker zit, ga dan eens online op zoek.
Een backrest is natuurlijk een ander verhaal. Als je snel last hebt van je rug is het de uitkomst. Er is een goed merk in de handel voor het standaard zadel, Utopia. Bij de duurdere zadels is een bijbehorende backrest natuurlijk veel fraaier, qua comfort maakt het allemaal niet zoveel uit. Zolang hij maar goed af te stellen is.
F-six

Re: solo seat met backrest

Bericht: # 1360Bericht F-six »

Op Ebay zo ongeveer 100 euro inclusief verzenden. Maar hou er rekening mee, als je uit de USA koopt, dat er nog invoerrechten en btw moet worden betaald. Oh, en TNT rekent ook nog 12,50 voor deze 'service'.
Plaats reactie