schokbrekers0

Moderator: Beer

Plaats reactie
Rc Devriendt

schokbrekers0

Bericht: # 2831Bericht Rc Devriendt »

goede morgen ik had even een vraag over de hagon shocks ,waar zijn die te koop
en hoe duur zijn die ongeveer en kan men dat zelf monteren
gr Raf
warbol

Re: schokbrekers0

Bericht: # 2833Bericht warbol »

Hallo Raf,

Hagon Shocks zijn in Nederland verkrijgbaar bij Morren Import in Barneveld (ff googelen?).
Het zijn aardige mensen die je ook telefonisch goed advies willen geven, je kunt gewicht (bijv. 2 personen + bagage) opgeven en Rita Morren zal je dan een veersterkte adviseren.
Je kunt de shocks ook in diverse lengtes krijgen, dit kun je allemaal overleggen.
De bestelde shocks worden door hun aan jouw dealer geleverd tegen de prijs op hun website.
Shocks voor de Valkyrie zijn er al vanaf 185,-.
Als je op hun site bij stereo shocks de valkyrie selecteert krijg je o.a. een aantal prijscodes/types van A tot U.
Ik heb gekozen voor de U (Nitro's) zoals meer mensen hier op het forum.

Zelf monteren stelt niet zoveel voor als je een motorliftje en een krikje hebt.
Je kunt ze ook in Barneveld laten monteren.

Groeten,
Herm.
Rc Devriendt

Re: schokbrekers0

Bericht: # 2834Bericht Rc Devriendt »

goedemorgen hr Warbol bedankt voor je duidelijk advies heb inmiddels de webside
van Morren inport bestudeerd en daar staan inderdaad veren bij waar ik wat mee kan
ik had gisteren een techneut erbij en die zij dat mijn vering versleten is
neem zo contact op met Morren en bestel nieuwe u type
bedankt voor het advies gr Raf
warbol

Re: schokbrekers0

Bericht: # 2835Bericht warbol »

Graag gedaan Raf,

als je achtervering inderdaad versleten is, zul je versteld staan van de verbetering van het stuurgedrag en het veercomfort.
Ik heb gekozen voor veren die langer zijn (3cm) dan standaard, voor nog meer grondspeling in de bochten en beter sturen.
Als je meer gaat voor de "looks" en een lagere motor belangrijker is, dan zou je ook kortere veren dan standaard kunnen kiezen.
De standaard lengte is natuurlijk altijd een goed compromis tussen veercomfort, grondspeling, stuurgedrag en "looks".
Het is maar wat je wilt, succes!

Trouwens, als je achtervering versleten is hoe zit het dan met de voorvork?
Een nieuwe progressieve veer in de voorvork en nieuwe olie is ook een hele verbetering en is niet zo'n dure ingreep.
Rc Devriendt

Re: schokbrekers0

Bericht: # 2860Bericht Rc Devriendt »

Hoi hr Warbol heb inmiddels de nieuwe achterveren gemonteerd van het type
nitro u en dat veert inderdaad perfect hoop stel mogelijkheden en mooie looks
voor vering schijnt in orde te zijn bedankt voor de uitleg
ps als je naar Rita gaat kun je rustig een halve dag uitrekken
gr Raf
Plaats reactie