Middenbok

Moderator: Beer

Flat-six lover

Middenbok

Bericht: # 3081Bericht Flat-six lover »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een middenbok voor mijn Flat-Six.
Ga volgende maand mijn banden vervangen en zonder middenbok is het volgens mij een moeilijke klus.
Iemand goede raad .
Groetjes
Polle
bikervivi

Re: Middenbok

Bericht: # 3098Bericht bikervivi »

Flat-six lover

Re: Middenbok

Bericht: # 3109Bericht Flat-six lover »

Hallo

Kan je deze gebruiken zonder die speciale steun , kom je daarmee niet tegen de onderkant van je uitlaten
Alvast bedankt
Groetjes
Polle
bikervivi

Re: Middenbok

Bericht: # 3111Bericht bikervivi »

zal het straks aan de mekanieker vragen :lol:
Ivo

Re: Middenbok

Bericht: # 3113Bericht Ivo »

De steun kan je zelf van hout maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Flat-six lover

Re: Middenbok

Bericht: # 3122Bericht Flat-six lover »

Hallo,
Vriendelijk bedankt maar ik de afmetingen gevonden op Google voor een ijzeren steun en ik ga die volgende week zelf maken , zal er foto's van maken
Groetjes
Polle
Hugobe

Re: Middenbok

Bericht: # 3123Bericht Hugobe »

Goedemorgen,

Kijk ook even op valkyrieparts.de, daar kan je zo'n steun bestellen van licht metaal en is niet duur!
http://www.valkyrieparts.de/epages/63631381.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/63631381/Products/99.07k
Heb deze vorig jaar gekocht en zelf een bok in elkaar gelast. Werkt prima.

Je bevestigt die "Adapterplatte" onder de motor en krikt 'm met een motorlift hoog genoeg zodat de bok eronder past.
Rijdt vervolgens de bok om de motorlift heen onder de motor en laat de motor op de bok zakken.
De motorlift kan weer weg en je sluit de bok.
Image00001.jpg
Image00002.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bikervivi

Re: Middenbok

Bericht: # 3124Bericht bikervivi »

Sorry was het compleet vergeten doordat ik zelf een rit had georganiseerd had.
Uitlaten zitten niet in de weg, maar Dirk vind het niet zo stabiel, alle dat vind hij van alle kleine brugskes :lol:
Flat-six lover

Re: Middenbok

Bericht: # 3193Bericht Flat-six lover »

Hallo Hugobe,

Kan je me eens een tekeing met de maten doormailen van die bok die je zelf gemaakt hebt.
Bedankt
Polle
Hugobe

Re: Middenbok

Bericht: # 3199Bericht Hugobe »

Hi Polle,

Ben zelf tot begin september in ons huis in Normandie en heb wel een werktekening gemaakt, maar die ligt thuis.
Toch moet je de uiteindelijke maten aanpassen aan de situatie die ontstaat als je jouw motor omhoog hebt gekrikt.
De bok kan natuurlijk niet hoger zijn dan de vrije hoogte die ontstaat onder de "adapterplatte" .
De bok moet breed genoeg zijn tussen de "benen" om om de motorlift te rijden en smal genoeg om de "adapterplatte" te ondersteunen.

Hier is in ieder geval een utube filmpje dat ook mijn inspiratiebron is geweest.
Aan het eind van het filmpje staan de maten in inches.

Groeten en veel succes,

Hugo
Plaats reactie