Navigatie met communicatie

Moderator: Beer

Plaats reactie
HansF6
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 25 apr 2021, 18:26

Navigatie met communicatie

Bericht: # 7257Bericht HansF6 »

Beste lezers
Al jaren ben ik in het bezit van de Garmin streetpilot. helaas is hier geen update meer voor te krijgen. Ben me nu aan het orienteren welke navigatie met communicatie voor mij het beste is. Zelf ben ik nog steeds fan van de Garmin maar van de tegenwoordige communicatie heb ik geen verstand. wat heb ik nodig.
Goede draadloze verbinding met de navigatie.
Goede verbinding met mijn duo passagier.
Goede rij geluid onderdrukking.
Misschien is een communicatie met een andere rijder leuk maar voor mij niet noodzakelijk.
Makkelijke bediening.

Wie kan mij adviseren
Hans F6
P.S. ik weet niet of dit in het goede onderwerp is geplaatst
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Navigatie met communicatie

Bericht: # 7259Bericht Linsmins »

Ik zou een Garmin Zumo 590 en 595 willen afraden.
Heb zelf een 590 en ben niet tevreden over het beeld, TPMS werkt niet altijd en in Nederland geen ‘bochtige’ routes.
3D slecht, Traffic Warning tegen extra betaling.
Tenslotte moet je goed kunnen omgaan met Basecamp, een uitgebreid maar niet erg gemakkelijk en gebruikersvriendelijk route programma
Chapter Rep
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Navigatie met communicatie

Bericht: # 7266Bericht F-six »

De Zumo XT schijnt inderdaad een stuk beter te zijn dan de Zumo 590 of 595. Ik heb zelf de Zumo 595 en ook ik vind het scherm niet jofel. De accu is ook zo'n dingetje, loopt snel leeg. Ik heb er voor vier tientjes een 2000mAh accu in gezet, dat werkt beter. Maar ik denk er aan om hem te verkopen en een Zumo XT te kopen. Ik wil wel bij Garmin blijven. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik geen ervaring heb met Tom Tom.
Als je overweg kan met Basecamp is het een fantastisch programma om vooraf gefabriceerde routes te rijden. Ik heb op vakantietrips altijd een kleine laptop bij me om eventueel routes te kunnen maken. Maar dat is tegenwoordig niet helemaal meer noodzakelijk. Ik gebruik heel veel 'avontuurlijk rijden'. Met die instelling geef je een bestemming op en de gps zoekt een leuke route op. Je weet niet meer waar je rijdt, maar je rijdt wel leuk! Werkt inderdaad beter in het buitenland dan in Nederland, domweg omdat we hier niet zoveel mooie wegen hebben.

Als het gaat om geluid, ik heb zowel een Sena als een Cardo draadloze headset. Alle twee zijn ze goed en in duo versie verkrijgbaar. De Cardo heb je in een versie met de JBL speakers, da's wel heel goed geluid.

HansF6 schreef: di 05 jul 2022, 22:03 Beste lezers
Al jaren ben ik in het bezit van de Garmin streetpilot. helaas is hier geen update meer voor te krijgen. Ben me nu aan het orienteren welke navigatie met communicatie voor mij het beste is. Zelf ben ik nog steeds fan van de Garmin maar van de tegenwoordige communicatie heb ik geen verstand. wat heb ik nodig.
Goede draadloze verbinding met de navigatie.
Goede verbinding met mijn duo passagier.
Goede rij geluid onderdrukking.
Misschien is een communicatie met een andere rijder leuk maar voor mij niet noodzakelijk.
Makkelijke bediening.

Wie kan mij adviseren
Hans F6
P.S. ik weet niet of dit in het goede onderwerp is geplaatst
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Navigatie met communicatie

Bericht: # 7267Bericht F-six »

Beer schreef: do 07 jul 2022, 13:13 ...Traffic Warning tegen extra betaling....
Hoezo betaling Beer? Ik heb nog nooit betaald voor verkeersinformatie? Ik heb die app, Garmin Smartphone Link, overigens wel van mijn telefoon verwijderd. Je kreeg de hele tijd waarschuwingen over verkeer over 20, 30 kilometer, precies over de aanwijzingen hoe te rijden. Weg ermee, ik zie het wel. Op de mooie weggetjes die wij rijden heb je toch niet veel aan verkeersinformatie.
HansF6
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 25 apr 2021, 18:26

Re: Navigatie met communicatie

Bericht: # 7303Bericht HansF6 »

ja hoor ik heb de Garmin Zumo XT aangeschaft. samen met de Cardo Spirit Duo. de Garmin is perfect zelfs in het westen van Nederland kan hij kleine weggetjes vinden, let wel op dat het kan gebeuren dat in het weekend die weggetjes zijn afgesloten voor verkeer ( motorverkeer). Wat ik jammer vind is dat de route begeleiding alleen maar op 1 rijder wordt weergegeven. De passagier krijgt geen begeleiding te horen. Op mijn oude systeem was de Streetpilot aangesloten op Autocom Active-Plus hier komen 2 aansluitingen uit voor de rijder en de passagier.
Omdat alles nu via Bluetooth gaat (is best wel luxe) is het niet meer mogelijk de begeleiding ook op de helm van de passagier te krijgen. Ben bezig geweest met een Receiver die van Bluetooth weer een audio signaal maakt en daaraan gekoppeld een receiver die van het audio signaal een dubbel bluetooth signaal maakt dit werk wel maar kost te veel geluidsvolume waardoor het volume in de helmen erg zacht word. Misschien heeft iemand een andere oplossing. Ik sta open voor elk voorstel
Groeten Hans F6
Plaats reactie