Je motorgeschiedenis=....

Moderator: Beer

John

Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6331Bericht John »

Ik ben benieuwd naar de motorgeschiedenis van de andere Valk-rijders.

Zelf ben ik begonnen op een Honda CX500c 135000km daarna een Xj900N 222000km een XT500 100000km (voornamelijk voor de winterkampeerweekenden) Toen een Honda XLV750R (weg gedaan omdat de onderdelen zeldzaam en erg duur waren) Een BMW R80GS Na een ongeval (schuiver) in Griekenland ingeruild op een R1100GS 110000km. Later nog een Suzuki GSX1100G als projectje, en een tijd onder andere op het circuit gespeeld met een R1100S en nu dan een Valkyrie. Nu heb ik gelukkig de keus. 's ochtends kan ik kiezen voor 2, 4 of 6 cilinders De Xj900 de R1100Gs en de Valk zijn nog altijd in bezit.

Grtz John.
DonvanVliet

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6336Bericht DonvanVliet »

Tja even denken....
Vanaf mijn 18e.

Honda 750 four (Dunstall uitvoering)uit 1974
Suzuki GT750 ook ergens uit de 70's
Benelli 750 Sei...opgeboord naar 900cc
Honda GL1000 K0 of K1 wat je wilt uit 1975 (heb ik meer dan 20 jaar gehad)
Harley Davidson Softail FXSTC 1340 uit 1988
Honda Valkyrie F6C uit 1999
Linsmins

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6346Bericht Linsmins »

Ik ben pas op latere leeftijd motor gaan rijden.
Dat kwam, omdat ik voor mijn werk met mijn gezin een paar jaar naar Californië werd uitgezonden.
We kregen toen een gratis veiligheids- en basiscursus motorrijden aangeboden omdat de USAF vond dat daardoor de veiligheid op het vliegveld terrein verbeterde.
Ik ben toen begonnen met een Yamaha Virago 1100 en Cynthia met een Yamaha XJ700.

Afbeelding

Fijne motoren en hebben er heel wat in de desert en Big Bear Mountains mee afgereden. Zelfs mee naar een Bikermeet in Laughlin (Nevada) geweest.
Dat is, zeg maar de tegenhanger van Daytona aan de Westcoast met ca. 143.000 deelnemers. Dat ging er soms nog heftig aan toe want een jaar eerder werd er nog een biker van zijn motor afgeschoten door een bewoner die het allemaal teveel herrie vond :D
Anders dan hier. Daar speelde bijvoorbeeld Fleetwood Mac op het terras van het hotel, LOL

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Onze motoren mee terug naar Nederland genomen tot ik later in 1997 weer tijdens een verblijf in de USA, een rij Valkyries in de showroom zag staan.
Ik was meteen verkocht.
Het zou nog 3 jaar duren voordat ik in 2000 in Nederland een nieuwe F6C kocht.
John

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6347Bericht John »

Zo te zien een heel stuk gemakkelijker om motoren mooi te houden in het droge gedeelte van de USA ;)
Btw wordt in Amerika hoofdzakelijk met customs / shoppers gereden? ik zie bij jouw foto's weinig ander spul staan.
F-six

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6349Bericht F-six »

Mijn jeugdzonde (cb350 twin) zal ik maar even overslaan. Ik kocht in 1996 een Yamaha Virago 1100. Reed super, maar voor vakantie bleek ie minder geschikt. Ik zat teveel in de feutus-houding. Lange stukken rijden ging eigenlijk niet zo goed.

Terugkomend uit de Dolomieten, mijn allereerste motorvakantie, meteen doorgereden naar de dealer en een Honda Shadow Ace 1100 gekocht. Prima motor, alles aan verbouwd om te toeren. Windscherm, treeplanken, koffers, beter zadel, betere vering, noem maar op. Daar heb ik wel een paar fijne vakanties mee gereden.

Maar in 2001 kreeg ik de hots voor een Honda Valkyrie. Ik kocht een zwart zilveren standaard en die is nog steeds in mijn bezit. Uitgerust met groot windscherm, beter zadel, betere vering, mooie koffers en extra valbeugel. Super motor! Ik heb er inmiddels 134k kilometer mee gereden, en een groot deel van Europa op gezien. Dit jaar wordt het waarschijnlijk niets, maar volgend jaar ga ik daar weer mee op vakantie.

In 2008 kreeg ik het idee om in 2010 in Amerika te gaan rijden. Ik zou een sabbatical van 3 maanden opnemen. Toen heb ik een gebruikte Honda Valkyrie Interstate gekocht met 23k mijl op de klok. Die heb ik van Miami tot San Francisco en weer terug gereden. Mooiste tocht van mijn leven. Deze motor heb ik naar Nederland gehaald. Heb er nog veel vakanties op gereden, maar vorig jaar in Italy werd ik helaas van de motor gereden. Het werd voor mij te duur om hem weer op te knappen, dus motor total loss. Heb er toch 60k mijl mee gereden! Op dit moment wordt ie weer door Hans Huijbers opgeknapt voor de verkoop. Wie die motor koopt heeft er een goeie aan, ik heb nooit een euro bezuinigd op onderhoud!
Linsmins

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6350Bericht Linsmins »

@John,

In mijn herinnering zou ik zeggen dat meer dan 50% HD's waren (buy American) en 30% Japanse choppers. Sportfietsen zag je niet veel.
Ik praat over 30 jaar geleden in Californië en Florida, daar worden de meeste motoren verkocht.
Hoe het in andere Staten zat, heb ik geen idee van.
Ger Jansen

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6659Bericht Ger Jansen »

Mijn motorgeschiedenis heeft nogal een lange staart.
Op mijn 21e kocht ik mijn eerste motor, een Kawasaki Z 650.
Een pracht van een machine, maar het noodlot sloeg toe.
Ik viel van de trap, en het zag er in eerste instantie uit, dat ik nooit meer zou rijden.
De Kawa verkocht, 3 jaar niet gereden, en toen kocht ik een Honda CB500 om het eens weer te proberen.
Dat ging prima, dus de Honda weer ingeruild weer op een Kawasaki Z 650.
Flink op gereden, en die motor werd letterlijk door een kerende vrachtauto van de stoep gereden.
Daarna in snel tempo een: Yamaha XV920, Honda CX500,Suzuki 850, de eerste BMW K-75, die werd ingeruild op een heuse GL1500, maar dat was de enigste motor waar ik ooit spijt van heb gehad, te lomp voor mij, dus weer terug naar een BMW K-75, daar heb ik 8 jaar op gereden, heerlijke fiets, maar toen zag ik mijn grote liefde, een pracht van een Honda F6 Valkyrie, 1998 met weinig km’s.
Hier heb ik vol overgave een dikke 10 jaar op gereden, en heb hem na 10 jaar (2019) met mijn stomme kop verkocht, daar heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van.
Intussen toch weer een BMW K-75 gekocht waarop ik tot de dag van vandaag nog op rijdt.
Ben nu weer op zoek naar een mooie Honda F6 Valkyrie, het liefst zou ik mijn oude kameraad terug kopen, maar ik weet niet waar hij gebleven is,….ik blijf zoeken het seizoen moet nog beginnen…….

Ger :D
Jos Knols

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6660Bericht Jos Knols »

Mijn motorgeschiedenis beknopt ( vanaf 1983):
Triumph Bonneville 1959, Suzuki gs550e, BMW R100T, BMW F650, BMW K100RT, Honda Valkyrie 1997, Honda Valkyrie 2000 en sinds bijna een jaar de Honda F6B.
Grtz Jos
Patje

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6661Bericht Patje »

Ben blijkbaar redelijk "honkvast" wat motoren betreft. Slecht 2 op mijn palmares. De eerste was een Honda Shadow 1100 waar ik 10 mooie jaren mee beleefd heb. Mijn tweede een Valkyrie waar ik na 23 jaar nog steeds met zeeeer veel plezier mee rij. Mijn derde zal waarschijnlijk een scootmobiel zijn :lol:
Sander

Re: Je motorgeschiedenis=....

Bericht: # 6665Bericht Sander »

Ik begon in 1976 met een Jawa 350 Californian, daarna een Suzuki T500,
Vanaf 1980 stapte ik over op 4takt motoren. Suzukis en Kawas wisselden elkaar af. Eind 2018 kocht ik mijn huidige Honda Valkyrie. Ik denk niet dat ik ooit nog een andere koop. ( hoogstens 1 erbij om te sleutelen)
Plaats reactie