F6C

Moderator: Beer

Plaats reactie
Van Thienen Francois

F6C

Bericht: # 6292Bericht Van Thienen Francois »

Hoeveel km kan je met een volle tank rijden ongeveer in normale omstandigheden , welk signaal krijg je als je op reserve zou komen ,,
DonvanVliet

Re: F6C

Bericht: # 6294Bericht DonvanVliet »

De valkyrie kan flink zuipen. Ook in normaal gebruik lust ie wel wat. Voorzover je normaal gebruik normaal kan noemen. Is een producteigenschap denk ik. Ik had ooit een gl1000 en die was ook niet zuinig. Of je een signaal krijgt weet ik niet/denk het niet. Ik hou mijn tank altijd vol. Hou hem ook vol zou ik zeggen.
Linsmins

Re: F6C

Bericht: # 6296Bericht Linsmins »

De STD en Tourer Valkyrie/F6C hebben een 20 liter tank. Een snel antwoord is 250 km.
Als je motor begint te sputteren moet je naar reserve. Bij mij is dat rond de 200 km. Er zit 5 liter reserve in de tank.
Ik gebruik de dagteller om mijn brandstof te bepalen. Na verloop van tijd weet je niet beter en werkt in feite net zo goed als een meter.
De Interstate heeft een grotere tank en een benzinemeter, de andere versies niet.

Als je een genuanceerd antwoord zoekt, is het volgende belangrijk:

Het verbruik is sterk afhankelijk van je rijstijl. Boven de 3500 toeren gaat er een tweede sproeier open. Deze gebruikt aanzienlijk meer dan de sproeier bij lagere toerentallen.
Met 3500 toeren rij je ongeveer 130 km/h
Euro 98 is niet alleen beter voor je motor, het heeft ook een hogere calorische waarde. Ik kan met Euro 98 ongeveer 10% verder rijden dan met Euro 95.
Telkens als je vol gas geeft, is het verbruik natuurlijk veel groter. Ik heb op de Autobahn eens voluit gereden en moest na 80 km op reserve.
Er zijn bij een aantal motoren modificaties aangebracht, die de ontsteking beïnvloeden. Zoals een Triggerwheel en ECT timing modificatie.
De mensen die hiermee rijden, claimen een lager brandstof verbruik tot wel 1 liter op 17 km.
De F6C export versie heeft kleinere sproeiers dan de USA Valkyrie. Het verbruik is dus ook iets minder.
Het brandstofsysteem berust op vacuüm en het verbruik luistert vrij nauw naar de conditie en het onderhoud van rubber slangetjes, luchtfilter, synchronisatie van de 6 carburateurs, etc.

Tot slot.
De F6C is een volledig mechanische, zware motor met opvallende prestaties.
Als je een zuinige motor zoekt, zijn er betere alternatieven :D
F-six

Re: F6C

Bericht: # 6299Bericht F-six »

Altijd mooi in deze tijd van bijna gedwongen thuiszitten om het dan over het benzineverbruik te hebben. Daar raken we natuurlijk niet over uitgepraat. :D :D :D

Mijn Standaard gebruikt ongeveer 1 op 15. Hij is wel voorzien van een 6 graden triggerwheel en ik tank altijd V-power benzine. Het triggerwheel zorgt ervoor dat hij in het middengebied wat beter oppakt en wat zuiniger loopt. Al weet ik niet hoeveel, het ding zit er al zo lang op. Hou er wel rekening mee dat je met een triggerwheel wat van je topsnelheid inlevert, maar dat is voor mij niet erg, boven de 140 kilometer kom ik normaal gesproken toch niet.

Met de V-power benzine loopt hij merkbaar beter. De eerste 5 a 6 tanken benzine merk je het niet, maar daarna begin je plotseling te merken dat hij net wat fijner loopt, net wat beter oppakt. Het afgelopen jaar was ik op de motorbeurs en ik raakte in gesprek met iemand die additieven verkocht voor benzines. Was geen 'koop mijn spul, dan loopt ie zeker beter, al weet ik niet hoe' type. Heb leuk met die man staan praten en toen ik vertelde dat ik altijd V-power tankte zei hij tegen mij 'dan hoef jij niks bij mij te kopen, je carburateurs zullen in goede conditie zijn'. Hij had ook een hekel aan Euro 95 vanwege de 10% ethanol die er tegenwoordig inzit. Daar ben ik eerlijk gezegd ook een beetje huiverig voor. Ethanol voor een motor met zes ouderwetse carburateurs? Lijkt me geen goed plan. Dan maar de wat duurdere V-power.

Maar ik heb wel een Interstate tank op mijn Standaard. Hoe je het ook wendt of keert, zo'n Valk is geen zuinige machine, die 15 liter voor je op reserve gaat (met een standaard 20 liter tank) vind ik voor een dagtocht te weinig. Heb op ebay een Interstate tank gekocht, laten spuiten en een afdichting gekocht. Denk dat ik in totaal 1000 euro kwijt was, maar dat heb ik er voor over. Nu heb ik 20 liter voor ik op reserve ga (met 6 liter reserve), da's zo'n 300 kilometer. Daar kom ik de meeste dagen wel mee thuis.

Kunnen we het ook nog over olie hebben? :lol: :lol: :lol:
Van Thienen Francois

Re: F6C

Bericht: # 6307Bericht Van Thienen Francois »

Ok alvast bedankt voor de correcte info dus zal het telkens rond de 200 km gaan tanken lijkt me het veiligst , :D :D
Van Thienen Francois

Re: F6C

Bericht: # 6308Bericht Van Thienen Francois »

Wat met olie ??
Van Thienen Francois

Re: F6C

Bericht: # 6309Bericht Van Thienen Francois »

Iemand een idee qua merk , ik zou een verlaagd zadel willen plaatsen daar ik nu niet met het plat van men voet aan de grond geraak , en iemand info voor een goede achtervering ken de instelling niet maar staat nu op 2 en slaagt soms door , maar denk door de jaren alhoewel maar 40,000 km dat het misschien best aan vervanging toe is , rij meestal wel alleen maar soms wil vrouwtje ook wel is mee , samen ongeveer 160 kg , iemand een goede tip ?? en zijn er nog zaken waar ik technisch goed in het ook moet houden olie en benzine weet ik wel , maar misschien zijn er nog wel kleine addertjes onder het gras
Ivo

Re: F6C

Bericht: # 6311Bericht Ivo »

Een Corbin zadel is wat lager, maar wel hard. Dat vind ik prettig, maar is niet voor iedereen.
Een ultimate low rider is ook wat lager.
De schokbrekers waren dat de machine de fabriek uit kwam al niet heel erg zwaar uitgevoerd. Ik heb de mijne vervangen voor Hagon shocks, maar dat was pas bij 135.000 mls.
Plaats reactie