Geluidscontrole

Moderator: Beer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Geluidscontrole

Bericht: # 6738Bericht Linsmins »

In onderstaand artikel van motor.nl wordt melding gemaakt van akoestische flitspalen in Groesbeek en Berg en Dal.
Deze zouden dit voorjaar mogelijk in gebruik worden genomen.
De limiet voor de Valkyrie is 87 dB bij 3000 toeren.

https://www.motor.nl/nieuws/politie-gaa ... n-motoren/
Chapter Rep
Gebruikersavatar
Jos Knols
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 19:53
Locatie: Heerlen

Re: Geluidscontrole

Bericht: # 6739Bericht Jos Knols »

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dmv de geluidsmeting vanuit zo'n kast een wettelijke basis hebben om je een bekeuring te geven, het is namelijk wettelijk exact vastgelegd hoe de geluidsmeting moet plaatsvinden. ( heb ik me helaas zeer uitgebreid in moeten verdiepen een paar jaar geleden, uitsluitend dankzij missende 'piggys' of hoe heten die pijpjes in de uitlaat?)
Zou wel kunnen dat je adhv de meetpaal een oproep krijgt om bij de RDW je geluid te laten meten, of dat 100 meter verder oom agent op je staat te wachten....
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Geluidscontrole

Bericht: # 6740Bericht F-six »

Ik pleit al jaren voor meer controle op geluid. Klinkt misschien wat tegenstrijdig omdat ik ook motorrijder ben. Maar dat de geluidsoverlast door motoren ongemoeid wordt gelaten is een illusie, linksom of rechtsom zal daar wat aan worden gedaan. En wat je nu al een paar jaar ziet gebeuren is dat er maatregelen worden getroffen die alle motorrijders aangaan, je mag op bepaalde mooie wegen niet meer met de motor rijden. Ik heb liever dat ze streng controleren en de geluidsovertreders aanpakken, dan pak je het probleem aan waar het zit en kan ik tenminste mooie tochten blijven maken.
Gebruikersavatar
Ger Jansen
Berichten: 297
Lid geworden op: do 22 nov 2012, 15:37
Locatie: Nuenen, Gerwen

Re: Geluidscontrole

Bericht: # 6744Bericht Ger Jansen »

He-le-maal mee eens Fsix

Ger :D
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: Geluidscontrole

Bericht: # 6745Bericht DonvanVliet »

Nouja als d66 het voor het zeggen krijgt kan je je motor wel wegdoen. Hoef je over geluid geen zorgen meer te msken.
Plaats reactie