Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Moderator: Beer

Plaats reactie
Onverschelig

Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 664Bericht Onverschelig »

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist geregistreerd als lid ben alleen (nog? ) geen Valkyrie rijder.
Ben een beginner en wil mijn eerste motor aanschaffen en eigenlijk smoorverliefd op een Valkyrie. Nou vraag ik me alleen af is dat wel verstandig voor een beginner. Heb er nog niet op gereden, het roze stukje plastic is over twee weken als het goed is in mijn bezit. Graag jullie visie, is deze geweldige motor te handelen door een beginnende oudere jongere of....?

Gr. Onverschelig
Linsmins

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 667Bericht Linsmins »

Hallo Onverschelig,

Bedankt voor je bericht en welkom bij de club. Wij zijn altijd blij dat weer iemand de uitstraling en prestaties van de Valkyrie bewondert. :D
Jouw vraag op dit forum is eigenlijk of je aan een Chinees vraagt of hij bami lust.
Ik begrijp dat je binnenkort je rijbewijs haalt. Ik neem aan dat je les hebt genomen. De Valkyrie is een heel andere motor dan een lesmotor. Lesmotoren zijn over het algemeen erg wendbare motoren met een korte wielbasis waarmee je korte bochten, etc kunt nemen.
De Valkyrie is een (flink) stuk zwaarder en ook veel comfortabeler maar heeft een langere wielbasis. Je ligt dus veel meer als een 'blok' op de weg. Voor zijn afmetingen en constructie rijdt hij opvallend licht en gaat goed mee in de bochten. Door zijn vermogen en koppel doet hij, ondanks zijn gewicht qua sportiviteit niet onder voor de meeste andere wegmotoren. Je zult verder merken dat je veel bekijks hebt.
Ik raad je aan om je eerst een beetje in te lezen wat anderen ervan zeggen. In het onderwerp Tijdschrift artikelen, Clips en Onderhoud staan een aantal verslagen en artikelen over de motor zoals die in tijdschriften zijn verschenen. In http://www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=20932 kun je zien hoe anderen de Valkyrie beoordelen t.o.v. andere motoren.
Je hoeft ook niet bang te zijn dat de F6C/Valkyrie technisch in slechte staat verkeren. De motor is praktisch onverwoestbaar en de meeste Valkyries hebben hun leven lang binnen gestaan.
Er is tenslotte maar een echte oplossing voor jouw vraag: stap naar een dealer en maak een proefritje.
Als je besluit om er een te kopen heb ik nog wel wat tips voor je :mrgreen:
Onverschelig

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 668Bericht Onverschelig »

Dank je wel voor je reactie Beer. Ik ben al een aantal maanden aan het rondkijken en lezen over de Valkyrie en ben behoorlijk gecharmeerd.
Behalve de verkoper ken ik geen Valkyrie rijders. Zag net trouwens dat 1 van de forumers hier in een dorp praktisch om de hoek woont. En tja, een verkoper zal mogelijk een pizza voor bami willen verkopen vandaar dat ik niet helemaal op zijn oordeel af wil gaan dat het wel kan. Volgens mijn instructeur past mijn rijstijl wel bij dit type motor. Hij voorziet geen problemen en tja de glimmende kant maar boven zien te houden dan komt het vast goed. Het feit dat ik jullie als liefhebbers nog niemand heb horen gillen "daar moet je niet mee beginnen" weegt mee in mijn besluit.
Jos Knols

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 669Bericht Jos Knols »

Hallo 'Onverschelig' ,

Mocht je uiteindelijk over gaan tot aankoop, kijk dan vooral eens in de rubriek "motoren te koop" ; ik heb een mooie en goede Valk te koop, waarmee je zonder enige extra kosten weg kunt rijden, tegen een concurerende prijs..!

Succes met je examen!!

M.vr.gr. Jos
Bart1967

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 672Bericht Bart1967 »

Goeiemiddag Onverschelig,

Mooi dat je zo verliefd bent geworden op de Valkyrie, terecht vind ik :mrgreen:

Misschien is het wel raadzaam even na te gaan of je wel meteen op zo'n zware machine mag opstappen als beginnende motorrijder.
Verder klopt het wel hoor, de Valkyrie is dan wel een zware fiets met een behoorlijk brok vermogen maar als je er eenmaal aan gewend bent dan rijdt ze als een bromfiets zo licht......

groeten,

Bart
warbol

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 674Bericht warbol »

Hallo onverschelig,

zoals Beer al geschreven heeft: PROEFRIJDEN!!

Hoewel ik ook uiteraard een fan van de f6c ben, is het mischien zelfs verstandig om proef te rijden op verschillende types toermotoren om te kijken wat het beste bevalt (heb ik in 1987 ook gedaan).
Als ik het goed begrijp ben je ook al een "oudere jongere" zodat je niet meer constant hoeft te bewijzen hoe snel je wel niet bent, je hoeft niet met de
"oren door het gras".
Blijft de valkyrie dan je favoriet en gebruik je je verstand bij het rijden, dan zou het heel goed je eerste motor kunnen zijn.

Veel succes!!

Herm.
Ger Jansen

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 675Bericht Ger Jansen »

Als je rekening houdt, met het aantal kilo's wat deze confortable mastodont met zich mee brengt, dan zul je de F6-Valkyrie als een allemansvriend ervaren.
Maar een opmerking lees ik hier telkens voorbij komen: Gaat proefrijden, en ervaar wat wij al jaren ervaren.
Het gevoel van kracht, met de luxe van een cruiseschip.
Trouwens dat proefrijden, dat geld voor alle motoren...

Ger
dino

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 679Bericht dino »

even een andere visie op dit onderwerp.
ik wou reeds lang terug een motor , maar geen enkele vond ik naar mijn zin.
twee jaar geleden heb ik mij mijn valkyrie aangeschaft;
het was ongeveer 30 jaar geleden dat ik nog op een motor had gereden.
ik kocht de motor in mei en drie maand later ben ik er mee vertrokken naar de highlands in schotland , waar ik de applecross pass gedaan heb.
als afsluiter van deze reis ben ik door het Lake District getrokken en heb daar de hardknodt-pass gedaan met een stijgingsgraad van plaatselijk 30%.
Dit alles met topcase en zijkoffers volgepakt en met twee 100 kg personen op de motor;
Alles is vlot verlopen en na deze reis was mijn behendigheid met de motor al redelijk op niveau.
ik zeg zeker niet dat dit de ideale start is, maar ook zo kan het.

cedric
Onverschelig

Re: Vraag voor ervaringsdeskundigen...

Bericht: # 692Bericht Onverschelig »

Mannen dank jullie wel voor de input. Ik ben nu druk doende mijn (on)geduld te oefenen en zal jullie tips zeker meenemen in het uiteindelijke besluit.
Plaats reactie