Windscherm polijsten

Moderator: Beer

Linsmins

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5051Bericht Linsmins »

Hoi Sjaak,

Ik heb ook van alles geprobeerd om mijn scherm weer netjes te krijgen.
Geloof me. Werkelijk van alles. Tot en met een speciale, krasvrije substantie speciaal voor acrylaat ontworpen.
Mijn ervaring is: Als je coating er eenmaal af gaat, blijf je sukkelen.
Ik zet mijn scherm daarom maar regelmatig in de was. Dan ziet hij er een dag weer goed uit.
Bij mij is het gelukkig maar een klein plekje onderaan. Als het in je gezichtsveld zit en je stoort je eraan, koop dan een nieuw scherm.
Er is hier niet zoiets als een magische 'low budget' oplossing. Dat geldt trouwens voor vrijwel alle F6C/Valkyrie aangelegenheden.
Het is nu eenmaal een heel bijzondere motor, die inmiddels alweer 20 jaar oud is. Ik zie soms nog hele mooie exemplaren waar ook veel op is gereden, vrijwel in nieuwstaat.
Dat klopt, die mensen hebben dan weer alles wat aan ouderdom onderhevig was, vernieuwd. Kwestie van keuzes en prioriteiten :D
Zie het zo: Je scherm is waarschijnlijk al 20 jaar meegegaan. Dat vind ik op zich al een hele prestatie en super kwaliteit.
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen gelezen over Clearview.
sjaak

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5053Bericht sjaak »

Hoi f six en beer
Dank voor jullie reacties.ik ga hier een keus uit maken.
Gr sjaak
Hugobe

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5054Bericht Hugobe »

Hi Sjaak,
Ik wil je nog even meegeven dat ik eerst, toen de coating ging loslaten en er ook in mijn gezichtsveld plekken waren, waar de zon niet verkeerd in moest vallen, ontzettend mijn best gedaan heb om het scherm weer mooi te krijgen.
Toen dat uiteindelijk niet lukte heb ik er dus een nieuw scherm erop gezet.............
Maar dat gevoel om weer door een compleet helder scherm te kijken, was zo heerlijk, dat is onbetaalbaar!
Ivo

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5057Bericht Ivo »

Ik heb er zelf vorig jaar een Clearview opgezet.
Let er wel even op dat wat zij stock size noemen 2 cm hoger is dan het origineel.
Verder heb ik ook het luchtroostertje erin laten zetten, maar dat doet niet veel.

Enorm voordeel van clearview tov origineel, De clearview is wat dikker en steviger, hierdoor zit hier minder beweging op bij hoge snelheden.
sjaak

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5058Bericht sjaak »

Misschien overbodig.wie verkoopt die clearvieuw schermen.gr Sjaak
F-six

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5060Bericht F-six »

sjaak schreef: za 17 feb 2018, 19:44 Misschien overbodig.wie verkoopt die clearvieuw schermen.gr Sjaak
Ik weet dat Hans Huijbers bezig is om deze schermen te importeren. Misschien een idee om hem hierover te bellen.
sjaak

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5061Bericht sjaak »

Goed idee.bedankt iedereen. :D
Plaats reactie