vering revisie

Moderator: Beer

John

vering revisie

Bericht: # 7079Bericht John »

Hallo allemaal.
Kunnen de originele achter schokdempers van de F6c gereviseerd, geüpgraded worden?
En zo ja, waar dan?
bestaat er ook nog luchtvering voor de F6c? In een ver en grijs verleden in het bezit geweest van S&W luchtveren. Ik kan nu niets soortgelijks meer vinden. Weten jullie wellicht iets?
Grtz John en gelukkig 2022
F-six

Re: vering revisie

Bericht: # 7080Bericht F-six »

Ik heb al jaren een set Hyperpro veren in mijn schokbrekers, zowel voor als achter. Daar ben ik heel tevreden over. https://www.nr1motor.nl/hyperpro-progre ... kyrie.html
Mdebergh

Re: vering revisie

Bericht: # 7091Bericht Mdebergh »

Ik heb deze gekocht, werkt prima met een duo-passagier en ziet er ook nog netjes uit. Is trouwens een aardige meneer van dit bedrijf.

https://www.hanshuijbersmotoren.nl/prod ... kers-hagon
John

Re: vering revisie

Bericht: # 7108Bericht John »

Bedankt voor de reacties.

Ik heb echter toch nog wat vraagjes.

Bij plaatsing van een hyperpro veer, veranderd ook de veervoorspanning. Daarmee moet dus de demping ook mee omhoog/zwaarder omdat anders de motor springerig wordt. Of zie ik hier iets over het hoofd?

En zijn de hagon comfortabel voor 2 personen en zijn ze leverbaar met chromen bussen zoals de originele veren?

Grtz John.
John

Re: vering revisie

Bericht: # 7115Bericht John »

Ik ga het toch proberen met de hyperpro veren.
Echter hoe gaat de schokdemper uit elkaar? zitten de twee helften geschroefd of met een schotel geborgd?
iemand tips and tricks voor dit klusje? of zelfs een instructiefilmpje?
Grtz John.
DonvanVliet

Re: vering revisie

Bericht: # 7116Bericht DonvanVliet »

Vervang je niet de complete schokdempers?
John

Re: vering revisie

Bericht: # 7122Bericht John »

Nee. in eerste instantie probeer ik het alleen met de veer. Mocht blijken dat de demping ook naar de vaantjes is, dan laat ik beide dempers reviseren. (dit zou bij enkele bedrijven in Nederland moeten kunnen) . Ik wil in ieder geval de originele hoogte en uiterlijk behouden.
Laatst gewijzigd door John op zo 20 feb 2022, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
John

Re: vering revisie

Bericht: # 7128Bericht John »

Vandaag Hyperpro veren geïnstalleerd. samen met een eigen gemaakt vering-tooltje een betrekkelijk eenvoudig klusje.
Binnenkort eens gaan rijden en ervaren hoe dit aan voelt.
John

Re: vering revisie

Bericht: # 7130Bericht John »

Vandaag de eerste kilometers met nieuwe vering. Echt een wereld van verschil. Het softe stuk zorgt voor een soepel veren en een comfortabele wegligging. Bij het passeren van verkeersdrempels geen doorslaan van de vering meer. Daarbij voel je nu dat naarmate de veer verder wordt ingedrukt , deze stijver wordt en het einde van zijn slag, zelfs in de stand zonder veervoorspanningsverstelling, niet meer haalt.
Tijdens de veringwissel ook de dempers nog mooi kunnen controleren, daarbij was geen olieverlies of corrosie zichtbaar.
Al met al een geslaagde veren transformatie.
F-six

Re: vering revisie

Bericht: # 7131Bericht F-six »

Mijn Hyperpro veren zitten er al bijna twintig jaar in. Dus je kunt nog even vooruit! :D
Plaats reactie