Motor houdt in
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 20:07
- Locatie: Assen
Motor houdt in
Hallo allen
Vanmorgen een stukje gereden, 10 15 km nx aan de hand had trouwens een volle tank.
Reed ongeveer 100 km toen de motor begon te sputteren net of de tank leeg was en je naar reserve moest gaan.
Motor uit laten vieren en nog net een afrit kunnen pakken.( mazzel)
Maar beneden de oprit was alles weer normaal ,de oprit weer gepakt en weer gaan maar na een paar km het zelfde verhaal net of de benzine op is maar het gekke de benzine meter ging dan ook naar nul ( Lsk drukmeter gemonteerd).
Snelheid vermindert en dan ging het weer goed.
Weet iemand raad,voor dat ik alles los trek heb hier en daar op het forum wel wat gelezen.
Kan van alles zijn.
Gr Bert
Vanmorgen een stukje gereden, 10 15 km nx aan de hand had trouwens een volle tank.
Reed ongeveer 100 km toen de motor begon te sputteren net of de tank leeg was en je naar reserve moest gaan.
Motor uit laten vieren en nog net een afrit kunnen pakken.( mazzel)
Maar beneden de oprit was alles weer normaal ,de oprit weer gepakt en weer gaan maar na een paar km het zelfde verhaal net of de benzine op is maar het gekke de benzine meter ging dan ook naar nul ( Lsk drukmeter gemonteerd).
Snelheid vermindert en dan ging het weer goed.
Weet iemand raad,voor dat ik alles los trek heb hier en daar op het forum wel wat gelezen.
Kan van alles zijn.
Gr Bert
- Beer
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
- Locatie: Gemert
Re: Moter houd in
De motor zuigt kennelijk onvoldoende brandstof aan.
Dan zou ik kijken naar de ontluchting van de benzinetank, misschien zit er een kink in het rubber slangetje of verstopt.
Filter in de tank kan ook vervuild zijn.
Dan zou ik kijken naar de ontluchting van de benzinetank, misschien zit er een kink in het rubber slangetje of verstopt.
Filter in de tank kan ook vervuild zijn.
Chapter Rep
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 20:07
- Locatie: Assen
Re: Moter houd in
Alles bekeken,slangetje van de kraan naar de 1 ste cil zat een scheurtje en de dikke slang v d luchtfilter naar de gas verdamper zat los.
De dunne slang van de tank naar onderen heb ik maar vervangen.
En de dikke slang onderaan leeg gemaakt waar de drap inzat.
Morgen als droog is weer is proberen of het probleem is verholpen.
Bedankt v d reactie.
En Hans v d telefonische ondersteuning
De dunne slang van de tank naar onderen heb ik maar vervangen.
En de dikke slang onderaan leeg gemaakt waar de drap inzat.
Morgen als droog is weer is proberen of het probleem is verholpen.
Bedankt v d reactie.
En Hans v d telefonische ondersteuning

-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 05 jun 2021, 11:41
Re: Moter houd in
Klinkt inderdaad als een tank die vacuum zuigt.
Als hij nog problemen geeft kan je proberen bij het sluiten van je tankdop, een stukje draad onder het rubber van je tankdop te leggen, zodat daar lucht langs zou kunnen in het geval dat.
Dan zou het probleem weg moeten zijn als het de tank ontluchting is. (eerder tank beluchting.....)
Greez,
Moh
Als hij nog problemen geeft kan je proberen bij het sluiten van je tankdop, een stukje draad onder het rubber van je tankdop te leggen, zodat daar lucht langs zou kunnen in het geval dat.
Dan zou het probleem weg moeten zijn als het de tank ontluchting is. (eerder tank beluchting.....)
Greez,
Moh
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 20:07
- Locatie: Assen
Re: Moter houd in
Hallo
Heel stuk meegereden, volgens mij is het probleem verholpen.
Maar bedankt voor de tip. (Mocht het weer gebeuren)
Gr Bert
Heel stuk meegereden, volgens mij is het probleem verholpen.
Maar bedankt voor de tip. (Mocht het weer gebeuren)
Gr Bert
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 20:07
- Locatie: Assen
Re: Moter houd in
Helaas deed hij het weer ondanks dat ik de vacuüm slang heb vervangen.
Weet iemand waarvoor de t splitsing er tussen zit bij de vacuüm slang van de tank ,zie afbeelding aangeduid met nr 2.
Weet iemand waarvoor de t splitsing er tussen zit bij de vacuüm slang van de tank ,zie afbeelding aangeduid met nr 2.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ivo
- Berichten: 276
- Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:00
- Locatie: Gorredijk
Re: Moter houd in
Die T is voor de zekerheid.
Als je door vies weer of blubber hebt gereden kan de onderkant van de slang nog wel eens dicht gaan zitten.
Als je door vies weer of blubber hebt gereden kan de onderkant van de slang nog wel eens dicht gaan zitten.
Met vriendelijke groet,
Ivo
VRCC: 34034
Ivo
VRCC: 34034
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 05 jun 2021, 11:41
Re: Moter houd in
Hallo De Fockert,
Is je probleem ondertussen al verholpen ??
En zo ja, wat was het euvel ??
Greez,
Moh
Is je probleem ondertussen al verholpen ??
En zo ja, wat was het euvel ??
Greez,
Moh
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 05 jun 2021, 11:41
Re: Moter houd in
Een vacuum kraantje zou trouwens ook dergelijk gedrag kunnen verorrzaken.
(nummer 26 op het plaatje)
Dit is een vacuum kraantje wat open gaat als de motor er aan zuigt.
Als die niet genoeg/geen vacuum krijgt, komt er ook weinig tot geen benzine.
Testen:
De benzine slang (nr15) van je kraan halen (met de kraan dicht), een ander slangetje aan de kraan doen, wat je in een schaaltje of bekertje hangt of zo.
De vacuum slang van het vacuumkraantje halen en daar een los stuk vacuumslang aan doen.
Als je de kraan open doet, moet er nog geen benzine uit de slang komen.
Als je aan de losse vacuumslang zuigt, moet er benzine komen.
Het idee is dat er geen benzine komt als de motor niet loopt ....
Ik ben niet helemaal zeker of de vacuumkraan zonder vacuum helemaal afdicht.
Hier zal Beer vast meer ervaring mee hebben.
Voor het vacuum kraantje zijn revisie setjes te krijgen.
Greez,
Moh
(nummer 26 op het plaatje)
Dit is een vacuum kraantje wat open gaat als de motor er aan zuigt.
Als die niet genoeg/geen vacuum krijgt, komt er ook weinig tot geen benzine.
Testen:
De benzine slang (nr15) van je kraan halen (met de kraan dicht), een ander slangetje aan de kraan doen, wat je in een schaaltje of bekertje hangt of zo.
De vacuum slang van het vacuumkraantje halen en daar een los stuk vacuumslang aan doen.
Als je de kraan open doet, moet er nog geen benzine uit de slang komen.
Als je aan de losse vacuumslang zuigt, moet er benzine komen.
Het idee is dat er geen benzine komt als de motor niet loopt ....
Ik ben niet helemaal zeker of de vacuumkraan zonder vacuum helemaal afdicht.
Hier zal Beer vast meer ervaring mee hebben.
Voor het vacuum kraantje zijn revisie setjes te krijgen.
Greez,
Moh
- Beer
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
- Locatie: Gemert
Re: Moter houd in
Volgens mij wel.
Als de motor af staat, kan er geen benzine meer uitstromen.
Nu zijn er in de VS de laatste jaren tamelijk veel gevallen voorgekomen, waarbij het membraan lekte.
Dan kan er langzaam benzine naar de dichtstbijzijnde carburateur aan de lage kant stromen en komt in de cilinder terecht.
Als die vol met benzine zit, breek je van binnen een paar tandwielen bij het starten. En mogelijk ook schade aan die cilinder, klep of zuiger.
Daarom is het aan te bevelen om ook de benzinekraan dicht te draaien.

http://www.valkyrieriders.com/shoptalk/petcock.htm
Ik heb trouwens in de afgelopen 20 jaar nooit iets gelezen of gehoord over een tank die vacuum trekt. Tenzij je misschien je tank helemaal tot de rand vult.
Officieel hoor je te tanken tot aan de de vulpijp onder de afsluit dop.
Je probleem duidt volgens mij inderdaad op een brandstof gebrek.
Als de petcock goed is kan het ook zijn dat je filter dat in je tank zit, verstopt is of op een of andere manier wordt geblokkeerd.
Het komt ook weleens voor dat de brandstof- of vacuum leiding vanaf het kraantje in een knik zit. De afstand en lengte van, met name de benzineslang luistert namelijk vrij nauw.
Als de motor warm wordt, worden de slangen slapper en kunnen dan gaan knikken als ze te lang zijn.
Ik heb het trouwens helemaal niet zo op die Honda brandstofslang. Na een paar keer op en af, begint de slang al schade te vertonen. Honda beveelt aan om de benzineslangen iedere 2 jaar te vervangen.
Ik heb toen bij een autozaak gewapende benzineslang gekocht met zelfde diameter. Gewoon aan de meter, die zijn veel beter
Ik heb ook weleens gehad dat de vacuum leiding (aan de rechterkant) door de tank er weer op te zetten, ging knikken. Dat is een vrij slap slangetje.
Het kan ook zijn dat je drukmeter een goede doorstroming naar de carburateurs verhindert. Als de benzineslag niet meer op de originele manier naar de carburateurs loopt, is dat weleens voorgekomen. Daar zat er een 'luchtbel' in de slang die door de zwaartekracht van de benzine niet wegging.
Er zijn ook mensen geweest waarbij de ringen van de inlaat slangen van het luchtfilter naar de carburateur los zaten. Na alles weer netjes aangedraaid te hebben was hun probleem weg. Maar die motor was verder ook totaal verwaarloosd.
Maar 75% kans dat je met een ander membraam weer een top motor hebt.
Succes
Als de motor af staat, kan er geen benzine meer uitstromen.
Nu zijn er in de VS de laatste jaren tamelijk veel gevallen voorgekomen, waarbij het membraan lekte.
Dan kan er langzaam benzine naar de dichtstbijzijnde carburateur aan de lage kant stromen en komt in de cilinder terecht.
Als die vol met benzine zit, breek je van binnen een paar tandwielen bij het starten. En mogelijk ook schade aan die cilinder, klep of zuiger.
Daarom is het aan te bevelen om ook de benzinekraan dicht te draaien.


http://www.valkyrieriders.com/shoptalk/petcock.htm
Ik heb trouwens in de afgelopen 20 jaar nooit iets gelezen of gehoord over een tank die vacuum trekt. Tenzij je misschien je tank helemaal tot de rand vult.
Officieel hoor je te tanken tot aan de de vulpijp onder de afsluit dop.
Je probleem duidt volgens mij inderdaad op een brandstof gebrek.
Als de petcock goed is kan het ook zijn dat je filter dat in je tank zit, verstopt is of op een of andere manier wordt geblokkeerd.
Het komt ook weleens voor dat de brandstof- of vacuum leiding vanaf het kraantje in een knik zit. De afstand en lengte van, met name de benzineslang luistert namelijk vrij nauw.
Als de motor warm wordt, worden de slangen slapper en kunnen dan gaan knikken als ze te lang zijn.
Ik heb het trouwens helemaal niet zo op die Honda brandstofslang. Na een paar keer op en af, begint de slang al schade te vertonen. Honda beveelt aan om de benzineslangen iedere 2 jaar te vervangen.
Ik heb toen bij een autozaak gewapende benzineslang gekocht met zelfde diameter. Gewoon aan de meter, die zijn veel beter

Ik heb ook weleens gehad dat de vacuum leiding (aan de rechterkant) door de tank er weer op te zetten, ging knikken. Dat is een vrij slap slangetje.
Het kan ook zijn dat je drukmeter een goede doorstroming naar de carburateurs verhindert. Als de benzineslag niet meer op de originele manier naar de carburateurs loopt, is dat weleens voorgekomen. Daar zat er een 'luchtbel' in de slang die door de zwaartekracht van de benzine niet wegging.
Er zijn ook mensen geweest waarbij de ringen van de inlaat slangen van het luchtfilter naar de carburateur los zaten. Na alles weer netjes aangedraaid te hebben was hun probleem weg. Maar die motor was verder ook totaal verwaarloosd.
Maar 75% kans dat je met een ander membraam weer een top motor hebt.
Succes
Chapter Rep