Hongerige Flat 6?

Moderator: Beer

Remco1983

Re: Hongerige Flat 6?

Bericht: # 7446Bericht Remco1983 »

Sorry, ik heb gepost in een 6 jaar oud topic. Dat wist ik, maar omdat het onderwerp relevant was heb ik geen nieuw topic geopend. Meks zal wel al voorzien zijn van nieuwe blokken en schijven. Wel handig om de prijs alvast te hebben te referentie. Tnx Beer.
Beer schreef: wo 24 mei 2023, 21:57 Hoi Meks,

Als referentie.
Originele remschijven voor kosten ca. 450 euro per stuk.
Links en rechts hebben overigens verschillende OEM nummers. Ze zijn blijkbaar niet hetzelfde.
Nieuwe schijven voor zijn 5 mm dik en moeten worden vervangen bij 4 mm. Je kunt dat met een schuifmaat meten.
De schijf achter is 7,5 mm en vervangen bij 6,5 mm.
Ik heb 160.000 km gereden en ze voor al eens vervangen :D

Noot: De 'warpage' (kromtrekken) mag 0,3 mm bedragen.
Als je dat hebt, kan het ook zijn dat een van je lagers niet goed meer is.

En als je toch bezig bent, zou ik ook de leidingen vervangen. De rubber leidingen horen iedere 5 jaar vervangen te worden.
Je kunt ook voor staalflex kiezen, die gaan niet zwellen en dan ben je daarvan af.
Remco1983

Re: Hongerige Flat 6?

Bericht: # 7451Bericht Remco1983 »

Korte update. Km 34227

Remmen piepte enorm bij afremmen op lage snelheid. Bijvoorbeeld het laatste stukje vlak voordat je stilstaat bij het stoplicht. Gewoon instructies gevolgd van brembo en GEEN kopervet achter op de blokken gesmeerd. Na een stukje actiever rijden en remmen (lekker Luxemburg en Duitsland in geweest) is het piepen volledig weg.
Over het vertragen ben ik zeer te spreken. Slijtage is nog niet meetbaar. Zou ook wel erg snel zijn als het wel zo was. :D
victorvalk

Re: Hongerige Flat 6?

Bericht: # 7469Bericht victorvalk »

450 euro??.?? Zijn ze van goud of zo? Pas voor auto vervangen 60 euro per stuk
Dat ze iets duurder zijn ok maar 450 😱
DonvanVliet

Re: Hongerige Flat 6?

Bericht: # 7470Bericht DonvanVliet »

Tja, Honda is nou niet de goedkoopste. Bijna 1000 euro voor 2 remschijven is nogal wat.
Plaats reactie