Darkside?

Moderator: Beer

Plaats reactie
Meks

Darkside?

Bericht: # 4999Bericht Meks »

Zeau, vanmorgen van mijn verzekeraar het antwoord gekregen dat ik graag wilde zien:

Het merk en type van een gebruikte band heeft geen invloed op de verzekering.

Dus bij mijn volgende achterband ga ik Darkside.
Wie heeft daar ervaringen mee?
F-six

Re: Darkside?

Bericht: # 5007Bericht F-six »

Het vervangen van de achterband door een autoband. En ook daar heb je nog variaties in, sommigen monteren hem tegen de rijrichting in. Ik heb er geen ervaring mee, ik ben niet nieuwsgierig genoeg om het te proberen.
Meks

Re: Darkside?

Bericht: # 5009Bericht Meks »

Ter info, afgelopen jaar heb ik ruim 25.000 kilometer gereden.
Dus als ik meer kilometers kan halen met een andere band ga ik het zeker proberen. :)
Ivo

Re: Darkside?

Bericht: # 5011Bericht Ivo »

Hans heeft het geprobeerd, van wat ik van hem hoor vond hij het geen succes.
Anthony rijdt al een aantal jaren zo in de rondte, hem hoor ik niet klagen.

Volgens mij heeft Hans nog een passend bandje liggen.
Eric

Re: Darkside?

Bericht: # 5056Bericht Eric »

Ik heb ooit een paar dagen in de Dolomieten achter Karel gereden op zijn Darkside Valk.... nooit dat ik dat ga doen.
anthony

Re: Darkside?

Bericht: # 5102Bericht anthony »

ik ben een fan van een vette slof met veel grip, en heb al verschillende banden & maten geprobeerd in de afgelopen jaren.

standaard maat 180/70 R16 :
Metzeler vind ik het meeste grip geven, maar ik haalde max 8.000 km uit 1 achterband.
een 200/60 R16 past ook op de achtervelg, maar heeft minder profieldiepte, en is dus nog sneller aan vervanging toe.

dan ook maar eens de darkside geprobeerd, deels uit noodzaak :
probeer maar eens een passende achterband 180/70R16 te vinden op een 8500km trip doorheen Zweden / Finland / Noorwegen :?
'op voorraad ? neen, maar binnen 4 dagen kunnen we die hier hebben' :roll:
ik ben toen de lokale bandenboer buiten gereden met een autoband met een symmetrisch profiel, in 205/60/R16 die wel op voorraad was.

sindsdien nog 1 ronde band gemonteerd, maar daarna terug naar de 'dark side' :
belangrijk is de druk, de band moet een beetje kunnen flexen, dus mag er niet zo veel lucht in als voorgeschreven wordt voor een ronde band.
ik hou het bij max 2bar druk.


mijn eigen persoonlijke beoordeling, telt niet als advies, geen verantwoordelijkheid, etc
voordeel :
* TRACTIE ! zowel bij remmen, als acceleratie, ook in de bocht
* veel meer km's uit 1 band
nadeel :
* ik vind het al geen nadeel meer, maar je moet hem iets meer in de bocht 'dwingen', en een oneffen geul in de weg kan in het begin een ver(r)assing betekenen.
* band gaat zo lang mee dat je de jaarlijks smeerbeurt van de kardan vergeet

qua bochten:
ik slijt mijn voetsteunen nog altijd bij, zelfs nu de achterkant iets hoger hangt in de bocht.
ik heb meer vertrouwen in die band, dan ik ooit had in een ronde Metzeler.

Anthony
Plaats reactie