Windscherm polijsten

Moderators: Beer, Ivo

sjaak

Windscherm polijsten

Bericht: # 5039Bericht sjaak »

Hallo iedereen
Weet iemand hoe je onze valkyrie windscherm kan polijsten of laten doen .de mijne toch wel de coating heel erg lelijk .plekken waar dit weg is of beschadigd.
Het gaat om het originele scherm .

Gr sjaak
Hugobe

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5040Bericht Hugobe »

Hi Sjaak,
Ja, dit overkomt ons allemaal vroeger of later. Mijn ervaring is dat je van alles kan proberen, maar dat je het niet meer mooi krijgt.
Dus dan moet je ook geen 2e hands proberen op de kop te tikken, want dan begint straks alles opnieuw...

De beste prijs/kwaliteit verhouding voor een nieuwe is vlgs mij bij Valkyrie Parts: http://www.valkyrieparts.de/epages/6363 ... ts/02.223k

Niet te onderscheiden van nieuw, maar eigenlijk beter omdat er geen folie overheen zit, dit kan dus ook niet loslaten en bij een eventuele beschadiging kan je dan wel polijsten.
Succes, Hugo
sjaak

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5041Bericht sjaak »

Hoi hugobe
Bedankt voor je reactie .Ik weet genoeg. :)
F-six

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5044Bericht F-six »

Ik heb net mijn windscherm gedaan met PlastX van Maguiars. Fantastisch resultaat. Ik zal even proberen om een foto te plaatsen.

Tussen haakjes, op Youtube zijn talloze filmpjes te vinden over het opknappen van vergeelde koplampen met PlastX. Gewoon even zoeken op PlastX
Laatst gewijzigd door F-six op di 13 feb 2018, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
F-six

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5045Bericht F-six »

IMG_2872.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
F-six

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5046Bericht F-six »

Hugobe schreef: ma 12 feb 2018, 08:54 Hi Sjaak,
...
De beste prijs/kwaliteit verhouding voor een nieuwe is vlgs mij bij Valkyrie Parts: http://www.valkyrieparts.de/epages/6363 ... ts/02.223k
...
Succes, Hugo
Nou, als je het hebt over prijs/kwaliteitsverhouding, dan is het Amerikaanse Clearview scherm ook een optie. https://www.clearviewshields.com/motorc ... r-shields/

Over deze schermen heb ik ook alleen maar goede berichten gelezen en ze zijn een stuk goedkoper. Ik heb als optie geheel standaard gekozen (stock) en dan kom ik op 165 dollar. Daar komt bijna 90 dollar bij voor verzenden. En als het hier is dan komt er nog 21 procent btw en wat invoerrechten bij. Kom je op 300 dollar, is ongeveer 250 euro. Da's 200 euro minder dan de 450 euro van het scherm van de Duitse webshop. Voor beide schermen geldt dat je wel zelf de montagestukken moet hebben, je koopt alleen het scherm.
Hugobe

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5047Bericht Hugobe »

Hi F-Six,
Je scherm ziet er inderdaad prachtig uit!
Maar zoals ik het begreep was bij Sjaak inmiddels de coating gaan loslaten.
En mijn ervaring is dat je het dan met poetsen/polijsten niet meer mooi krijgt.
sjaak

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5048Bericht sjaak »

Hoi f six
Maar heb je dan eerst de coating eraf gehaald voordat je ging polijsten.

Gr sjaak
sjaak

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5049Bericht sjaak »

Je scherm ziet er blinkend uit.f six
F-six

Re: Windscherm polijsten

Bericht: # 5050Bericht F-six »

sjaak schreef: wo 14 feb 2018, 20:33 Hoi f six
Maar heb je dan eerst de coating eraf gehaald voordat je ging polijsten.

Gr sjaak
Nee, ik had geen last van loslatende coating. Maar ik zie het zo. Op dit moment heb je een scherm wat niet mooi meer is. Ga je nieuw kopen dan ben je wellicht 250 euro (USA-optie) of 450 euro (Duitsland-optie) kwijt. Je kunt dus experimenteren om te kijken of het toch niet lukt met polijsten. Zo'n flesje Meguiars PlastX kost ongeveer 15 euro. Je kan het met de hand doen maar ook met een flens met poetsdoek op een accuboormachine. In alle gevallen, het gaat tijd kosten. Je moet het scherm misschien wel meerdere keren doen. Ik heb zo'n 3 uur aan mijn scherm gewerkt. Eerst het ijzerwerk eraf en met chromepoets opknappen. Dan het scherm zelf, kleine stukjes tegelijk, ik heb het scherm in ongeveer 8 gelijke stukken verdeeld. Probeer eerst de onderkant, onder de koplamp, daar valt het niet op. Opbrengen, poetsen en dan uitwrijven. Nog een keer als het resultaat je niet bevalt. Kortom, je bent wel een tijdje therapeutisch bezig. En misschien heb je dan wel met een middagje poetsen een scherm uitgespaard!
Plaats reactie