Tom Tom rider 40/420

Moderators: Beer, Ivo

Plaats reactie
Kris Gijselinck

Tom Tom rider 40/420

Bericht: # 5141Bericht Kris Gijselinck »

Heeft er iemand ervaring met een van deze toestellen?

Of is garmin (veel prijziger) echt zoveeeeeeel beter?

Alvast bedankt voor de feedback
Ivo

Re: Tom Tom rider 40/420

Bericht: # 5142Bericht Ivo »

Als je effe via google zoekt op vergelijkingen tussen garmin en tomtom kom je een eind.
Ze hebben beide hun voor en nadelen.
Kris Gijselinck

Re: Tom Tom rider 40/420

Bericht: # 5143Bericht Kris Gijselinck »

Ivo schreef: ma 23 apr 2018, 13:30 Als je effe via google zoekt op vergelijkingen tussen garmin en tomtom kom je een eind.
Ze hebben beide hun voor en nadelen.
Heb ik al een heel weekendje gedaan :-)

Als je dan zoveel tegenstrijdige reviews tegenkomt... de ene prijst een toestel in de hemel, de andere vervloekt hetzelfde naar de hel toe...

Ik dacht dus...
Dan vraag ik het ook maar ff hier :-)
Ivo

Re: Tom Tom rider 40/420

Bericht: # 5148Bericht Ivo »

Ik heb een Zumo 390, waar ik heel tevreden over ben. Maar ik mag dan ook graag het een en ander in basecamp doen.
Ik denk dat als je veel eigen routes gaat uitzetten een Garmin beter werkt.

Van mijn Garmin ken ik de tekortkomingen inmiddels.
Dubbele bluetooth verbinding kan ie niet goed mee overweg en de tpms valt nog wel eens uit. Voor de rest geen klagen.
Scherm van de 390 is super goed uit te lezen, ook met felle zon. Volgens mij heeft de 395 een zelfde scherm. Van de 595 hoor ik dat dat wat minder is.

Echter ik weet ook dat de kronkelroutes van Tomtom beter zijn, maar wat de tekortkomingen zijn van een Tomtom weet ik niet.
Eric

Re: Tom Tom rider 40/420

Bericht: # 5183Bericht Eric »

Ik heb Garmin 390 en ben daar tevreden over.
TomTom heeft sinds kort de 550 met draadloze overzetting van routes via wifi. Persoonlijk denk ik dat als nu iets nieuws moest kopen, ik voor deze zou gaan.
Mach7

Re: Tom Tom rider 40/420

Bericht: # 5287Bericht Mach7 »

Ik ben net sinds een paar weken in het bezit van de TomTom Rider 550. Hij bevalt me goed, doet de dingen die ik er mee wil doen. Geen supermoeilijke instellingen. Met RouteLab net de route gemaakt naar Inzane in Oostenrijk. Allemaal vrij simpel. De Garmin heeft meer mogelijkheden maar is daardoor ook wat complexer qua instellingen, daardoor kan dezelfde route met iets andere instellingen zomaar net ff anders zijn. Het ligt eraan wat je er mee wilt doen. Ik heb geen zin in geouwehoer en stel dat ding in en rijden maar. Updates gaan via de Wifi.
Kijk op youtube anders naar MrGPS, hij is dealer van beide systemen en geeft objectief een review.
Plaats reactie