Hoog windscherm.

Moderators: Beer, Ivo

Kris Gijselinck

Hoog windscherm.

Bericht: # 5217Bericht Kris Gijselinck »

Hoi,

Ik heb dus sinds kort een windscherm op me valk gezet.
Ik ben 1.78m en kijk dus los DOOR het scherm heen.
Op zich vind ik dit heel fijn rijden maar heb gisteren dus kunnen ervaren waar ik schrik voor had.
Bij een korte regenbui merkte ik al snel dat de zichtbaarheid door het scherm drastisch vermindert.

Nu lees ik op verschillende fora over allerhande middeltjes die dit zouden voorkomen.

waaronder:
*Turtle wax (autowax in het algemeen?)
*Rain X
*Rain away
*Dreft

Wie heeft hier ervaring mee en wat raden jullie aan?

PS: inkorten is geen optie

Thnx :-)
F-six

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5218Bericht F-six »

RainX werkt prima op mijn autoruit, de regen vliegt er zo af, maar ik weet niet of je dit kunt gebruiken op het kunststof van het windscherm. Zou een mailtje naar de fabrikant van het scherm geen uitsluitsel kunnen geven? Of eerst proberen aan de onderkant van het scherm?

EDIT: NIET DOEN!!
Laatst gewijzigd door F-six op wo 23 mei 2018, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger Jansen

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5219Bericht Ger Jansen »

Hallo Kris

Er is hier nog een topic die hier over gaat, en het enige wat ik je kan aanraden is je ruit in (laten) korten.

Ger

viewtopic.php?f=11&t=1059
F-six

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5220Bericht F-six »

Ben nog wat aan het googlen geweest en het ziet er naar uit dat RainX inderdaad geen goed idee is voor een windscherm. Er zit aceton in, dat kan ervoor zorgen dat het scherm wazig wordt. Maar ik heb wel iets anders gevonden. Hier ben je misschien mee geholpen: https://www.zandri.nl/trigger-rain-away ... 500ml.html
Linsmins

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5221Bericht Linsmins »

Hoi Kris,

In de luchtvaart zitten ze met hetzelfde probleem.
Er zijn verschillende middelen voor in de handel; de meeste komen uit de States voor sportvliegtuigjes.
Die hebben vaak ook kunststof windscreens en/of canopies.
Google eens op aviation rain repellent, dan kom je er genoeg tegen.
http://www.sportys.com/pilotshop/aircra ... t-max.html bijvoorbeeld, bevat geen alcohol en is speciaal voor plastic Acrylic and Lexan ontworpen.
Wellicht iets om te overwegen :D
Intussen kun je je scherm gewoon in de autowas zetten. Dat werkt ook heel goed, alleen maar voor korte tijd.
Ik zet mijn scherm altijd in gewone auto was. Je beschadigt er niets mee. Mijn ervaring is dat het druppel effect na een dag rijden weer grotendeels is opgeheven.
Vaak doen dus :D
Je hebt van Turtle ook Extreme Nano Tech. Een soort kleverige, melkachtige vloeistof om verweerde en verkleurde plastic onderdelen van de auto weer tot leven te brengen. Dat blijft langer zitten alleen wel even proberen op een proefstukje want ik weet niet wat het lange termijn effect is op je scherm.
Laat in ieder geval de originele coating op je (Honda) scherm zitten anders ben je nog veel verder van huis.
Kris Gijselinck

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5222Bericht Kris Gijselinck »

Blijkbaar is dit wel voor kunsstof.
En ook van rain-x
https://www.rad.eu/nl/x2/anti-regen-spr ... to/f/10715
Ivo

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5223Bericht Ivo »

Ik wax mijn scherm al sinds jaar en dag met Turtle wax.
Tast het scherm niet aan en geeft het gewenste resultaat.
victorvalk

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5246Bericht victorvalk »

Wel vreemd, ik ben ook 1,78 maar kijk gewoon over mijn scherm heen. Natuurlijk niet vlak voor me maar de voorligger zie ik gewoon over het scherm (= hoog scherm).
Kris Gijselinck

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5258Bericht Kris Gijselinck »

victorvalk schreef: za 26 mei 2018, 20:19 Wel vreemd, ik ben ook 1,78 maar kijk gewoon over mijn scherm heen. Natuurlijk niet vlak voor me maar de voorligger zie ik gewoon over het scherm (= hoog scherm).
Ik kijk er helemaal doorheen joh :)
Zal de xtra large hebben wss :)
bikervivi

Re: Hoog windscherm.

Bericht: # 5268Bericht bikervivi »

pledge goedkoop en t werkt
Plaats reactie