alweer schuim topic

Moderator: Beer

golowing

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5280Bericht golowing »

bizon kit. :lol: :lol:
victorvalk

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5285Bericht victorvalk »

heb het zelf iets anders opgelost. Hoef je het filterdeksel niet voor te slopen

Heb stofzuigerfilter gekocht en 3 lagen met spraylijm op elkaar geplakt (bromfietsfilter is beter lijkt mij).
Vervolgens dubbelzijdig tape er op geplakt en dit 2 cm aan 1 kant laten oversteken (nb plak de tape langs de rand en goed tot aan de hoeken)
De 2 cm tape afknippen maar niet het schutblad knippen.
Bevestig ducttape (langer dan het filter is) aan de stukjes schutblad (dubbel want anders houdt het niet en bovendien mag de ducttape nergens anders aan vast plakken)
Vervolgens (met schuimspaan, plamuurmet oid ) de gehele contraptie in het deksel schuiven.
Nu voorzichtig mbv het ducttape de schutbladen wegtrekken (bij mij kwam het filter iets naar buiten dus vanuit de binnenkant van het deksel het filter vasthouden, ik heb die halve cm gewoon weggeknipt)

voila kosten nog geen tientje.

lukt me helaas niet om meer dan 3 fotos toe te voegen.

Als ik terug ben van mijn dagje engeland toeren :P laat ik weten of het werkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
victorvalk

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5295Bericht victorvalk »

Het werkt, de lady spint weer als een tevreden poes.. Klinkt weer zoals het hoort en loopt ook weer een stuk soepeler.
Omdat het langzaam achteruit gaat merk je het niet zo maar jee wat een verschil.
Dat zo'n lullig stukje schuim zo veel uit maakt.
Nou wat dat van mij nagenoeg volledig weg.

Hoe dan ook de oplossing werkt uitstekend
Linsmins

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5296Bericht Linsmins »

Hoi Victorvalk,

Ja, knap gedaan. Lijkt een beetje op een noodreparatie van mij onderweg naar Oostenrijk een paar jaar geleden.
Na zo'n 100 km begon de motor te nukken.
Ik heb toen samen met Henny onderweg iets soortgelijks aangebracht en toen deed hij het weer goed.
Ik vind het nogal bizar. Je doet je best om te carburateurs te synchroniseren en de motor goed af te stellen. Als er een stuk van zo'n dom schuimpje weg is, lijkt het wel of hij op 5 pitten loopt. Niet vooruit te branden, LOL
Ik merk het meestal aan mijn brandstof verbruik. Als die oploopt is 9 van de 10 keer het schuimpje (gedeeltelijk) kapot. Als je dan door blijft rijden gaat hij inhouden bij ca. 3500 toeren (als de tweede, grote sproeier inkomt). Vervolgens zwarte rook uit de uitlaten en elke 150 km naar de benzinepomp..
Daarom vraag ik mij af. Het schuimpje heeft grote invloed op de performance en het verbruik van de motor. Je zegt het zelf ook al.
Dat zou betekenen dat de afmeting en eigenschappen van het schuimpje vrij nauw luisteren.
Daarom ben ik erg terughoudend met het aanbrengen van iets 'wat erop lijkt'. Het zal natuurlijk altijd een grote vooruitgang zijn met een schuimpje dat kapot is.
Maar het is mogelijk dat andere schuimpjes niet de prestaties halen die Honda aan de Valkyrie heeft toebedacht.
Je zou dan met een ander schuimpje eigenlijk naar een testbank moeten gaan om te kijken of het vermogen, koppel en brandstofverbruik overeenkomt met de specificaties.
Misschien ben ik gewoon veel te pietluttig bij deze zaken :D
Kris Gijselinck

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5301Bericht Kris Gijselinck »

Ik denk da ik ook eens ga moeten kijken...
nu jij dat inhouden bij 3500rpm vermeld Beer...
ik merkte al zoiets de laatste weekjes...rond dat toerental...
Hoe kun je dit het snelst nagaan?
Linsmins

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5307Bericht Linsmins »

Hoi Kris,

Tank eraf en luchtfilterdeksel losschroeven :D
Kris Gijselinck

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5308Bericht Kris Gijselinck »

Beer schreef: ma 25 jun 2018, 23:28 Hoi Kris,

Tank eraf en luchtfilterdeksel losschroeven :D
Nog nooit gedaan....
waar moet ik allemaal op letten?
En indien het zo is...wat dan? :-)
Linsmins

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5310Bericht Linsmins »

Hoi Kris,

Het is vrij eenvoudig als je het workshop manual erbij hebt :D
Je kunt deze downloaden op http://www.valkyrienorway.com/download.html
Als je geen sleutelaar bent of geen ruimte en gereedschap hebt, raad ik je aan een kennis of vriend raadplegen die zelf aan motoren sleutelt :D
Je kunt namelijk gemakkelijk iets kapot maken en onderdelen zijn razend duur.
Of even naar de dealer of Hans Huijbers, dat is een echte Valkyrie vakman en dan is het in een mum van tijd gecontroleerd.
Kris Gijselinck

Re: alweer schuim topic

Bericht: # 5311Bericht Kris Gijselinck »

Beer schreef: wo 27 jun 2018, 11:34 Hoi Kris,

Het is vrij eenvoudig als je het workshop manual erbij hebt :D
Je kunt deze downloaden op http://www.valkyrienorway.com/download.html
Als je geen sleutelaar bent of geen ruimte en gereedschap hebt, raad ik je aan een kennis of vriend raadplegen die zelf aan motoren sleutelt :D
Je kunt namelijk gemakkelijk iets kapot maken en onderdelen zijn razend duur.
Of even naar de dealer of Hans Huijbers, dat is een echte Valkyrie vakman en dan is het in een mum van tijd gecontroleerd.
Met sleutelen heb ik geen probleem :p
Alvast bedankt en ik hou je op de hoogte :p
Plaats reactie