Bijgeluiden tijdens draaiende motor .

Moderator: Beer

Plaats reactie
chris

Bijgeluiden tijdens draaiende motor .

Bericht: # 5371Bericht chris »

Hallo allemaal heb een vraag ,ik vind dat vermoedelijk de versnellingsbak wat nevengeluiden maakt bij stationair toerental en tot een snelheid van +- 80 km .De motor deed dat al vanaf dat ik hem heb 4 jaar met toen een km stand van 45000 km .De motor heeft nu een km stand van 75200 het geluid is nog steeds het zelfde niet irritant maar wel aanwezig .En bij welke km stand komt er groot onderhoud bij een versnellingsbak aan de orde .Nog iets bij een goed warme motor wil de tweede versnelling er niet altijd direct in gaan .Beetje trappen dan weer wel . En het indicatie groene licht dat de motor in vrij staat ,brand niet altijd terwijl de motor in vrij staat.
Groet , Chris
Ivo

Re: Bijgeluiden tijdens draaiende motor .

Bericht: # 5373Bericht Ivo »

Ik zou eens andere olie proberen.
Als bij mij de olie ouder wordt heeft ie dezelfde kuren. Dan is het weer tijd voor een wissel.
chris

Re: Bijgeluiden tijdens draaiende motor .

Bericht: # 5378Bericht chris »

Welke smeerolie is er dan goed voor ? Nu gebruik ik Kroon oil Expulsa RR 15W-50 en ververs altijd aan het eind van het jaar de olie na plus minus 5000 km
Ivo

Re: Bijgeluiden tijdens draaiende motor .

Bericht: # 5383Bericht Ivo »

Wat het meest geschikt is weet ik zo niet, daar zijn hele discussies over.
Ik gebruik zelf: Putoline NANO TECH 4+ 10W-40, en ben daar heel tevreden over.

Mijn wissel zitten wat meer kilometers tussen, gemiddeld zo'n 16 à 23 duizend. Maar bij mij ook 1 keer per jaar.
Die van mij heeft ook iets meer gelopen. 165.000 mls.
F-six

Re: Bijgeluiden tijdens draaiende motor .

Bericht: # 5385Bericht F-six »

Welk merk motorolie weet ik niet, behalve dat er vol synthetische en niet half synthetische olie ingaat. Vol synthetische olie vermindert bijgeluiden. En het is 10w-40 olie. Zou een kwaliteitsmerk nemen, Castrol of zo.
Plaats reactie