Schakelen harkerig

Moderator: Beer

Plaats reactie
DonvanVliet

Schakelen harkerig

Bericht: # 5483Bericht DonvanVliet »

Ik heb deze vraag ook in het Goldwing forum gesteld maar tot nu toe geen antwoord er op dus prober ik het hier maar.
Ik vind dat het opschakelen van 2 naar 3 en hoger nogal gepaard gaat met flinke klappen en soms gekraak. Van 1 naar 2 gaat vlekkeloos mag ik wel zeggen. Enig idee hoe dit komt of is het inherent aan de versnellingsbak van een Valkyrie 1999. Of is andere/nog betere olie een idee. terugschakelen geen problemen eigenlijk.
Linsmins

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5487Bericht Linsmins »

Hoi Don,

Het schakelen van de Valkyrie gaat met klappen gepaard.
Dat is normaal en komt omdat de tandwielen van de bak, kort door de bocht niet afgeschuind- maar haaks zijn.
Voor alle andere geluiden en mogelijke problemen, kun je het beste even naar de USA website en 1500 tech gaan, http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... d,5.0.html
Typ vervolgens 'transmission' in de search window en je krijgt 18 pagina's met mogelijke antwoorden te zien.
Misschien moet je wel eerst ingelogd zijn. Dat weet ik niet.
Ivo

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5490Bericht Ivo »

En ja, de olie maakt wel uit mbt de geluiden uit de bak.

Ik gebruik zelf Putoline Nano Tech 4+ 10W-40

Als ik toe ben aan een wissel wordt dat, voor mij, duidelijk aangegeven omdat de bak dan meer herrie gaat maken.
Maar klappen, zoals Beer al zei, dat is normaal bij de Valk.
DonvanVliet

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5494Bericht DonvanVliet »

Nou bedankt voor de info. Ik ga zeker die Putoline olie erin doen bij een wissel en een nieuwe band zit er aan te komen dus het aandrijfas en cardan gebeuren zal ik ook eens inspecteren en eventueel van nieuw vet voorzien.
Linsmins

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5495Bericht Linsmins »

Hoi Don,

Wellicht ten overvloede maar denk eraan om de 3 rubber O-ringen (zie link) te vervangen en zowel de rubber ringen als de tanden van de aandrijving in te smeren met Molybdenum Disulfide (MSO2) PASTA, dus niet met gewoon vet. Veel dealers in Nederland zullen je vertellen dat dit flauwekul is omdat ze dat niet in huis hebben. Dit is evenwel een les van meer dan 20.000 Valkyrie Riders in de USA. Kleine moeite en FYI - Een nieuwe cardan kost al gauw 3000 Euro.
.
http://www.valkyrieriders.com/shoptalk/ ... O-Ring.htm
DonvanVliet

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5496Bericht DonvanVliet »

Ja je hebt gelijk Beer, ga ik doen. Is dat vet makkelijk te krijgen hier? Moet het van een bepaald merk zijn?
Linsmins

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5497Bericht Linsmins »

Ik heb destijds een paar tubes gekocht en nog de helft van een over
Er staat op dat het 60% MSO2 bevat
Die van Honda zelf zijn niet meer in de handel maar er zijn ook andere olie- en vetmerken die hetzelfde spul verkopen.
Moet je maar eens googelen of op de USA website kijken.
Als je er helemaal niet uitkomt, kun je bij mij ook wel wat ophalen :D
Afbeelding
DonvanVliet

Re: Schakelen harkerig

Bericht: # 5504Bericht DonvanVliet »

Ik heb deze nou. Begrijp dat dit een vervanger is van de oude molypasta.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie