Relais bord van Joop Angelier

Moderator: Beer

Plaats reactie
Linsmins

Relais bord van Joop Angelier

Bericht: # 6023Bericht Linsmins »

Ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt van het relais bord van Joop Angelier.
Is er soms iemand die deze even wil plaatsen?
Of anders opsturen naar beer.vanhuet@gmail.com
TIA
Linsmins

Re: Relais bord van Joop Angelier

Bericht: # 6024Bericht Linsmins »

Afbeelding

Als ik het bord aansluit op de accu (zie afbeelding rechtsonder) dan meet ik alleen spanning op de aansluiting. Alle andere contacten zijn spanningsloos.
Wat is er dan niet goed ?
Alle zekeringen zijn gecontroleerd en in orde.
Linsmins

Re: Relais bord van Joop Angelier

Bericht: # 6025Bericht Linsmins »

Aha, ik snap het al :D
Ik was de 12V aansluiting van het contactslot vergeten
Afbeelding
DonvanVliet

Re: Relais bord van Joop Angelier

Bericht: # 6026Bericht DonvanVliet »

Waar is dat relaisbord voor.
Linsmins

Re: Relais bord van Joop Angelier

Bericht: # 6028Bericht Linsmins »

Accessoires die een hoge spanning gebruiken, komen met een relais. Bijvoorbeeld je claxon. Maar ik heb ook verstralers, een sigarenaansteker, spotlights, speakers en Xenon verlichting. Als je meerdere van die accessoires hebt, zit je al gauw met ruimtegebrek in je koplamp of achter je sidepanel. Bovendien komt ieder relais met een zekering en 4 aansluitkabels. Het wordt dan al snel een rommeltje. In het verleden heeft Joop Angelier daarom een relaisboard ontworpen en gemaakt, waar 4 relais in zitten. Met dat board heb je maar een voeding en aarde nodig en kan je alles overzichtelijk houden. Als er nu iets defect is, kun je dat ook meteen zien. Joop was elektrotechnicus en ontwierp allerlei handige zaken voor de Valkyrie, zoals een brandstofmeter zonder iets aan de tank te hoeven veranderen, hazard lights, richtingaanwijzers die automatisch afsloegen, versnellingsindicator en een digitaal carburateur synchronisatie apparaat. Hij is helaas overleden en de spullen van hem zijn dus niet meer te krijgen.
Plaats reactie