doorgezakte zadeltassen

Moderator: Beer

Plaats reactie
Flat-six lover

doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6415Bericht Flat-six lover »

Na het groot onderhoud dit weekend heb ik opgemerkt dat de zadeltassen serieus beginnen doorzakken, heeft iemand een goede oplossing hiervoor.
Volledige Revisie voorvork.
Regelen kleppen
Nieuwe olie en filter
nieuwe bougies
nieuwe remblokken
Vervangen distributieriemen en veren.
Bedankt voor de goede raad en steun van Dirk,beer en anthony
John

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6416Bericht John »

Hoi.
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb de tassen al helemaal nat gemaakt mbv karcher en daarna rustig laten drogen. daarna ingevet. Vorm is enigszins terug maar ben bang dat dat niet lang zal duren. heb ook al wat geprobeerd met pvc in model buigen. Maar krijg dat niet goed pas.
Volgens mij zijn er ook standaard inlays voor de honda tassen. Maar waar weet ik niet.
Zal dit draadje dus met belangstelling volgen.
Ivo

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6419Bericht Ivo »

Ik heb in de USA inserts gekocht. Het is wel een dingetje om ze goed en mooi passend te krijgen. Ik heb met heel veel olie en vet de tassen eerst zo soepel mogelijk gemaakt, alleen met wachten op soepel leer was ik 3 maanden verder. Daarna gaat het vrij snel.

https://leatherlidinserts.com/product-c ... urer=honda

Bovenstaand een linkje naar de verkoper. Let wel op hij was bij mij creatief met de verzendkosten, het te veel heb ik via paypal terug geclaimd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Doorrijder

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6430Bericht Doorrijder »

Dag,

ik zie dat de verzendkosten flink = USD 60 lijken, maar het kan dus (Ivo?) erger worden?

grtz,

Henk
Ivo

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6431Bericht Ivo »

Doorrijder schreef: do 28 mei 2020, 08:56 Dag,

ik zie dat de verzendkosten flink = USD 60 lijken, maar het kan dus (Ivo?) erger worden?

grtz,

Henk
Dat is wat ie rekent, maar op het verzendlabel staat een lagere prijs, ik meen iets van 20 tot 25 dollar, maar het is voor mij al weer een paar jaar geleden. Ik heb toen een foto van het verzendlabel gemaakt, met daarop de kosten en het verschil bij paypal geclaimd, nadat de inserts bij mij binnen waren.
F-six

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6432Bericht F-six »

Ik weet het niet. Als ie van te voren zegt dat verzenden zoveel kost, dan heb je toch weinig te reclameren lijkt me. Wie weet zitten in zijn verzendkosten wel administratiekosten, lokaal vervoer, afijn, verzin het maar. Het lijkt me bovendien een gedoe om dat via Paypal weer terug te eisen. Ik zou uitgaan van de totale prijs. Is dat het je waard, zijn je zadeltassen het ook nog waard, dan met je ogen dicht pinnen (paypallen). Dat bedrag ben je na een week al weer vergeten.
Ivo

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6435Bericht Ivo »

F-six schreef: do 28 mei 2020, 18:50 Ik weet het niet. Als ie van te voren zegt dat verzenden zoveel kost, dan heb je toch weinig te reclameren lijkt me. Wie weet zitten in zijn verzendkosten wel administratiekosten, lokaal vervoer, afijn, verzin het maar. Het lijkt me bovendien een gedoe om dat via Paypal weer terug te eisen. Ik zou uitgaan van de totale prijs. Is dat het je waard, zijn je zadeltassen het ook nog waard, dan met je ogen dicht pinnen (paypallen). Dat bedrag ben je na een week al weer vergeten.
Ik heb daar toch een andere mening over, ik had ze in 2016 aangeschaft. Ik wist dat er wat was met de transportkosten, maar moest het er bij zoeken. Onderstaand de transactie.

Omschrijving Prijs per eenheid Hvh Bedrag
1
Objectnr. HV0007 $100,00 USD 1 $100,00 USD
Subtotaal $100,00 USD
Verzending $127,31 USD
Totaal $227,31 USD
Betaling $227,31 USD
Kosten worden op uw creditcardafschrift getoond als PAYPAL *RAY GORDON RAY .
Betaling overgemaakt aan ray@leatherlidinserts.com
Van bedrag €206,69 EUR
Naar bedrag $227,31 USD
Wisselkoers: 1 EUR = 1,09978 USD
F-six

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6437Bericht F-six »

Ja, maar Ivo, bij jou was echt iets mis, want daar waren de verzendkosten $127. Da’s dubbel zoveel. Ik heb even bij de USPs site gekeken naar de posttarieven voor een pakketje van 4lbs verzenden naar Nederland en dan kom ik op 64 dollar als goedkoopste tarief. Dus de 60 doller verzendkosten op de site van de fabrikant klopt wel.

Maar ik zit even te kijken naar de foto’s van die versteviging. Het zijn gewoon hard plastic plaatjes die op maat zijn gesneden. Die plaatjes moet je er vervolgens In lijmen. De lijm wordt niet bijgeleverd. Kan je zelf niet iets (laten) maken? Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Of ben ik nu erg optimistisch?
Ivo

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6438Bericht Ivo »

Bij mij gaf de site ook 60 dollar aan, totdat ik bij het afrekenen gedeelte kwam, ik heb dat toen achteraf opgelost met een klacht via paypal, en vervolgens 60 euro retour gekregen. Wat je met de info doet moet je zelf weten, het stond mij alleen nog bij.

ABS plastic was toen, nu weet ik niet, best wel aan de prijs. Ik had voor mijn roltas achter los abs plastic besteld in Duitsland (2 stukken van 4mm dik van 24cm bij 28cm en 1 stuk van 2mm dik van 52cm bij 45cm en daarnaast nog 2 stukken voor in de zijtassen, zodat ik de riempjes beter en sterker kon vast zetten van 2mm dik van 26cm bij 25,5 cm), en was daar ook ruim 100 euro voor kwijt.
En ik heb niet het gereedschap om dat plastic zo te vervormen dat het in een hoek blijft staan, dus op zich vond ik de USA prijs niet eens raar.
Flat-six lover

Re: doorgezakte zadeltassen

Bericht: # 6440Bericht Flat-six lover »

Bedankt voor de info,
Zal een winterproject worden denk ik
Groetjes
Pol
Plaats reactie