Side stand switch

Moderators: Ivo, Beer, anthony

Plaats reactie
willis
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 16:01

Side stand switch

Bericht: # 7038Bericht willis »

Kwam er gister achter dat mijn standaard wat los zit, veerde al een paar dagen niet lekker terug, maar nu gooide hij na starten in vrij en schakelen naar 1 de motor uit.
Gisteren in donker bekeken en ik denk dat de side stand schakelaar stuk is en de standaard los zit.

Is er een makkelijke manier om de schakelaar te deactiveren / omzeilen zodat ik ermee naar de garage kan rijden? :roll:
Remco1983
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 24 mei 2021, 12:04

Re: Side stand switch

Bericht: # 7040Bericht Remco1983 »

Zijn maar twee draadjes, stekker losnemen OF losnemen en doorverbinden. Zal vanavond eens kijken welke van de twee het is. Succes ermee

//edit:

Woops dat was niet helemaal waar. Er gaan drie draadjes naartoe, groen, groen-wit en geel-zwart. Als de groen-witte aan massa ligt, of verbonden is met de groene draad (is massa), zou je motor gewoon moeten starten, zelfs met de standaard maar beneden.

De geel-zwarte is voor het indicatie lampje maar dat heeft geen invloed op het wel/niet starten
Laatst gewijzigd door Remco1983 op zo 21 nov 2021, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
willis
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 16:01

Re: Side stand switch

Bericht: # 7041Bericht willis »

Ik heb uiteindelijk onder het stekkertje helemaal Los getrokken en draadjes tegen elkaar aangehouden, maar blijft uitvallen als ik naar 1 schakel 🤔
willis
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 nov 2012, 16:01

Re: Side stand switch

Bericht: # 7043Bericht willis »

Ah ok, dus even focussen op groen-wit / groen.
Vanavond nog eens proberen.
Ik had bovenin bij de kabelboom ook al gegeken om wat stekkers los te trekken maar dat hielp ook niet.

Kwam bovenin (net voor de accu) een groene stekker tegen, die geprobeerd maar maskte geen verschil.
Plaats reactie