Cruise control

Moderators: Ivo, Beer, anthony

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 feb 2020, 22:46
Locatie: Stein

Cruise control

Bericht: # 7306Bericht John »

Zijn er mensen die aftermarket cruise control op de valk hebben geinstalleerd?
Wat zijn de opties?
Prijs? Kwaliteit? Ervaring?
Grtz john
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Cruise control

Bericht: # 7307Bericht Linsmins »

Ik rij als sinds 2000 met een set van https://www.mccruise.com/
Doet het nog steeds feilloos en blijft op 2 km/h nauwkeurig je snelheid vasthouden.
Verder de opties die je ook bij een auto tegenkomt. De set werkt ook op dezelfde manier.
Speciaal ontworpen voor de (mechanische) Valkyrie. Je toeren worden geregeld door een vacuümpomp die via een wiel tussen je gaskabels en de carburateurs je snelheid aandrijft die weer wordt bepaald door magneetjes en een sensor in je voorwiel. Je ziet je gas handle ook meebewegen met een verandering in toerental.
Verder een aantal elektronische circuits voor de instellingen en ingebouwde veiligheden.
De bediening zit bij je linkerhand onder het stuur, vlak onder je richtingaanwijzer.
Ik gebruik hem veel binnen de bebouwde kom en wegen met (lage) snelheidsbeperkingen. Dan hoef ik niet zo op mijn snelheid te letten.
Veel veiligheden ingebouwd waardoor het systeem zichzelf uitschakelt als dat nodig is.
De set komt uit Australie maar de service is uitstekend. Je krijgt een zeer duidelijke montage handleiding, alle waardes en gegevens en een uitgebreide probleem oplosser.
Emails worden altijd snel beantwoord.
De prijs zal nu zo rond de 800/900 euro bedragen, schat ik.

Veel mensen hebben dat er niet voor over maar hebben toch iets om je pols te ontlasten.
Er zijn dan een aantal mechanische 'throttle locks' op de markt. Die zetten gewoon je gas handle vast.
Geen ervaring mee.
Maar daar zitten dan mogelijk consequenties aan bij een noodstop, ongevallen etc.
Chapter Rep
Gebruikersavatar
John
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 feb 2020, 22:46
Locatie: Stein

Re: Cruise control

Bericht: # 7308Bericht John »

da's een hoop geld. maar wel het systeem wat ik voor ogen heb, maar had gehoopt dat er ook nog andere systemen zouden zijn die wat minder kostbaar zouden zijn.
Dan maar ff wat langer sparen. :D
Plaats reactie