Corbin zadel

Moderators: Beer, Ivo

MohKraats

Corbin zadel

Bericht: # 7420Bericht MohKraats »

Hallo Valk rijders,

Wie rijd er met een Corbin zadel en zou mij daar eens op willen laten zitten ??

Mijn probleem:
Ik ben al tijden op zoek naar een zadel wat mij goed zit.
In het verleden heb ik eens op een Valk gezeten met en zadel wat perfect zat.
Helaas ben ik niet zeker wat voor zadel dat was.
Mijn vermoeden is dat dat een Corbin zadel was, maar zeker ben ik niet.
De nederlandse Corbin dealer had helaas geen zadel voorradig.
Daar kan je alleen maar blind bestellen. Daarvoor zijn mij die zadels een beetje te prijzig.
Een zadel wat hij daar op een Indian had zitten, zat mij niet goed.

Wat ik ondertussen geleerd heb, is dat ieder zadel toch weer dusdanig anders zit, dat je een zadel eerst proberen moet.
Ik heb ondertussen met het standaard zadel gereden.
Het Mustang zadel heb ik gekocht in een uitverkoop. Dat was ondanks de prijs een miskoop.
Ik heb dat zadel ondertussen uit elkaar getrokken, en ben nog steeds aan het proberen daar een goede vulling in te maken, maar dat is niet eenoudig.
Ik ben ook tegen een Saddlemen zadel aan gelopen, welke erg mooi is om te zien, echter mij op lange ritten tegen valt.
Mijn problemen worden mede veroorzaakt doordat ik wat kortere benen heb.
Het Saddlemen zadel drukt mij in de benen doordat mijn benen wat naar beneden staan bij het rijden.

Mijn hoop is nog steeds gevestigd op Corbin.
Maar blind kopen wil niet.
Daarom deze oproep.


Kan iemand mij helpen ???

Greez,
Moh
Kris Gijselinck

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7422Bericht Kris Gijselinck »

Kan ook best een "Ultimate seats" geweest zijn.

Die zitten ook fantastisch.
helaas ook niet aan de goedkope kant.
F-six

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7423Bericht F-six »

En Ultimate seats heb je in drie maten: low rider, big boy en de king. Lager, hoger, hoogst. Ik heb jaren een big boy gehad, maar ben een aantal jaren geleden overgestapt op een king. Past me beter, mijn lengte is 1.84 meter.

En in het begin heb ik ook een ruggensteun gehad, maar die heb ik weg gedaan. Zat teveel opgesloten.
MohKraats

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7424Bericht MohKraats »

Zijn die Ultimate seats ook "bucket" seats ??
Dat zoek ik

Greez,
Moh
MohKraats

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7425Bericht MohKraats »

Heb ook zitten denken aan die zadels van Russells, de "Day-Long" zadels
Die gaan een stuk grondiger te werk, en maken het zadel pas bij de berijder aan de hand van foto,s van de berijder op de motor.
Maar daar hetzelfde probleem.
Proefzitten is er niet bij.
En zij maken het zadel op basis van je orginele zadel.
Je moet dus eerst je eigen zadel opsturen (naar de USA) waarna zij dat opnieuw vullen en bekleden.
Wat ze doen ziet er erg goed uit, maar toch.
Ongezien een zadel kopen heb ik nu wel gezien.

https://day-long.com/

Op Hondas:
https://day-long.com/gallery/honda/


Greez,
Moh
Linsmins

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7426Bericht Linsmins »

Op Facebook staat een Corbin zadel te koop voor een goede prijs
https://www.facebook.com/groups/VRCCUK/ ... &ref=notif
MohKraats

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7427Bericht MohKraats »

Hoi Beer,

Ik heb geen facebook

Hieveel vragen ze er daar voor ?
F-six

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7431Bericht F-six »

Dit is de tekst van de advertentie:

I’m selling couple of bits. Corbin 2 piece seat with rider back rest and passenger back rest with carrier
Seat £250 sterling
Backrest/carrier £250 sterling
I’m based in Ireland can post at buyer expense. Post to UK £40 registered for seats £25 for backrest
F-six

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7432Bericht F-six »

MohKraats schreef: di 16 mei 2023, 12:48 Zijn die Ultimate seats ook "bucket" seats ??
Hier is de Ultimate pagina waar je de Valkyrie seats kunt vinden" https://ultimateseats.ca/honda-motorcyc ... urer-seats

Is de Low rider dan niet iets wat je zoekt? Hier is de beschrijving: "Our Lowrider seat is designed to sit the driver 1 inch lower and the same distance to the handlebars as the seating position of the Honda® OEM stock seat. We recommend the Lowrider for drivers under 5 foot 11 inches and weighing 200 pounds or less. If your leg inseam measures 28 inches or more, you will have both feet planted flat on the ground. We have designed this seat with 6.5 inches of built in back support and an increased nose angle so you sit back into the seat, and it prevents you from sliding forward while braking. The Lowrider seat is 17 inches wide."
F-six

Re: Corbin zadel

Bericht: # 7433Bericht F-six »

En als laatste redmiddel, ga eens bij Hans Huijbers langs. Tien tegen een dat ie nog wel een zadel heeft liggen om te passen.
Plaats reactie