Even voorstellen

Moderator: Beer

Plaats reactie
Linsmins

Re: Even voorstellen

Bericht: # 7292Bericht Linsmins »

Hallo Tom en mevrouw Tom,

Hartelijk dank voor je introductie en van harte welkom bij de club.
We vinden het fijn om er ervaren, actieve rijders bij te krijgen.
Een interstate is inderdaad 'best of all worlds'.
Ja, ik vind het vervelend om te zeggen maar veel Valkyries staan veel te lang stil.
Je ziet het meteen aan het aantal mijlen/kilometers.
Klinkt leuk als je hem koopt maar je weet natuurlijk ook dat stilstaan meer problemen geeft dan een motor waarop normaal en regelmatig gereden is.
Ik noem dat 'Garage Queens'.
Let ook goed op de 5 rubber vacuum slangetjes, met name die aan de achterkant van de carburateur inlaatpoorten vastzitten.
Die willen, bij lange stilstand weleens snel uitdrogen en scheurtjes vertonen.
De Valkyrie is daar heel gevoelig voor. Synchroniseren kan ook nooit kwaad.
Leuk dat jullie zo'n vakantie hebben gemaakt, dan komt hij het beste tot zijn recht.
Het fluitende geluid is een bekend fenomeen wat wel weer over moet gaan bij hogere snelheden.
Er zijn overdrives op de markt. De ervaring van personen die er een hebben aangeschaft, was over het algemeen dat hij nogal snel in snelheid terugvalt.
Je hebt er dus, zeg maar, alleen plezier van als je constant 120 km/h of harder rijdt en niet teveel klimt.
Er is ongelooflijk veel geschreven over de Valkyrie. Dus als je wat wilt weten, vraag het gerust.
Veel plezier, jullie beiden op deze geweldige machine en ik hoop dat we elkaar snel persoonlijk zullen omtmoeten.
De eerstvolgende gelegenheid is in Houffalize viewtopic.php?f=3&t=1427
Er is vast nog wel plaats :D
Sander

Re: Even voorstellen

Bericht: # 7294Bericht Sander »

Hallo Tom,
Allereerst welkom in onze club! Ik wens je nog vele veilige km toe met vooral plezier! Fantastisch dat je met 77 jaar besluit om nog zo'n zware motor te kopen! Respect!!!
De problemen die je beschreef met de carburatie komen mede voort uit het gebruik van de verkeerde brandstof.
Wellicht is je bekend dat Valkyries niet zo goed bestand zijn tegen E10 benzine.
Elke monteur, die ervaring heeft met Valkyries, zal dit beamen. Het beste is premium benzine te tanken. Nu al hoor ik heftige discussies oplaaien, zolang je regelmatig rijd, merk je niet zo veel. Staat je motor echter een poosje stil, dan beginnen de problemen. Lekkages van allerlei slangetjes en rubberen afdichtingen openbaren zich, alsmede vooral de carburateurs kondigen al spoedig ernstige problemen aan.
Ja ik weet, de premium benzine is heel duur, maar de gevolgen zijn uiteindelijk nog duurder. Uiteindelijk bepaal jij zelf natuurlijk wat je tankt, het is slechts een waarschuwing mijner zijds . Nogmaals heel veel plezier met je Valk, wellicht komen wij elkaar ergens tegen!
Vriendelijke groeten, Sander.
DonvanVliet

Re: Even voorstellen

Bericht: # 7295Bericht DonvanVliet »

Hallo Tom. Welkom.
F-six

Re: Even voorstellen

Bericht: # 7296Bericht F-six »

Hoi Tom, welkom. Ik zou het betoog van Sander willen ondersteunen. Geen E10 benzine. Ik tank altijd V-power van Shell. Daar loopt mijn Valkyrie beter op en ook zuiniger. En ik zet hem altijd met een volle tank weg, dus geen kans op roest in de tank.
Plaats reactie