hallo...

Moderator: Beer

Gebruikersavatar
Voodau
Berichten: 94
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 07:10
Locatie: nijmegen

Re: hallo...

Bericht: # 6322Bericht Voodau »

Ik heb bij mijn BMW caferacer de wielen hoogglans zwart laten poedercoaten. (met een blanke laag eroverheen) Ziet er zeer fraai uit. Ik heb dit ook bij mijn GL 1200 standard laten doen. Bij mijn valkyrie zijn de velgen verdicht.
Coen
VRCC: 33406
quinny

Re: hallo...

Bericht: # 6324Bericht quinny »

Voodau schreef: di 28 apr 2020, 11:42 Ik heb bij mijn BMW caferacer de wielen hoogglans zwart laten poedercoaten. (met een blanke laag eroverheen) Ziet er zeer fraai uit. Ik heb dit ook bij mijn GL 1200 standard laten doen. Bij mijn valkyrie zijn de velgen verdicht.
hallo,
heb je dan extra reinigingswerk bij de verdichte velgen? Ik lees pro en contra's een blanke lak erover zou niet goed pakken op het verdichte materiaal, verdicht materiaal is en blijft bloot aluminium enz...

Alvast merci voor de tips en info
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: hallo...

Bericht: # 6325Bericht Linsmins »

WOW, Voodau..........goed bezig man :D
Je kunt ze zo in de huiskamer zetten, wat een fraaie motoren.
Mooie accenten en accessoires aan die 1200, met hakversnelling nog wel.
Zeldzaam fraai aangekleed voor motoren uit die tijd.
Ik moet bij jou in de leer, zie ik wel :D
Chapter Rep
quinny

Re: hallo...

Bericht: # 6326Bericht quinny »

Beer schreef: di 28 apr 2020, 15:35 WOW, Voodau..........goed bezig man :D
Je kunt ze zo in de huiskamer zetten, wat een fraaie motoren.
Mooie accenten en accessoires aan die 1200, met hakversnelling nog wel.
Zeldzaam fraai aangekleed voor motoren uit die tijd.
Ik moet bij jou in de leer, zie ik wel :D
idd zeer mooi motoren, ik den k dat hij nog wat levels hoger zit dan ik... vooral het aluminium, of is het ook herspoten?
groeten
quinny
Gebruikersavatar
Voodau
Berichten: 94
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 07:10
Locatie: nijmegen

Re: hallo...

Bericht: # 6327Bericht Voodau »

Alle aluminium delen zijn gestraald (geglaspareld). Van de BMW is alles van binnen en buiten vernieuwd
Coen
VRCC: 33406
Gebruikersavatar
Voodau
Berichten: 94
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 07:10
Locatie: nijmegen

Re: hallo...

Bericht: # 6328Bericht Voodau »

Alle aluminium delen zijn gestraald (geglaspareld). Van de BMW is alles van binnen en buiten vernieuwd.

Met betrekking tot het aluminium verdichten het volgende: Hoogglans verdichten van aluminium is een slijpproces waarbij in meerdere stappen geschuurd wordt. Dit proces wordt uitgevoerd in een hoogglans verdicht machine, met onder andere keramische kegels, deze kegels zorgen ervoor dat de poriën van het aluminium dicht geslagen worden. Veel beter tegen corrosie bestand, blijft langer glanzen.

Nog een paar foto's van de Goldwing en BMW
Coen
VRCC: 33406
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: hallo...

Bericht: # 6329Bericht F-six »

Schitterend gedaan, mijn welgemeende complimenten!

Een kleine praktische vraag. Wat doe je nu met een nieuwe band? Worden de gewichtjes dan ook gewoon in de velg geplakt? En levert dat geen schade op als je weer een nieuwe band moet hebben en de gewichtjes weer ergens anders moeten worden geplakt? Want dat is bij mij de merkbare schade aan de velgen.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 feb 2020, 22:46
Locatie: Stein

Re: hallo...

Bericht: # 6333Bericht John »

Mooi Spul Voodau
Bij mijn wielen heb ik de blanke lak eraf gehaald en heb ze daarna gepolijst met belgom alu. Mooi resultaat en je hebt in tijden van Corona wat te doen.
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: hallo...

Bericht: # 6335Bericht DonvanVliet »

Hier leer je nog eens wat. Nooit van gehoord dat "verdichten"
Gebruikersavatar
Voodau
Berichten: 94
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 07:10
Locatie: nijmegen

Re: hallo...

Bericht: # 6344Bericht Voodau »

F-six schreef: di 28 apr 2020, 17:44 Schitterend gedaan, mijn welgemeende complimenten!

Een kleine praktische vraag. Wat doe je nu met een nieuwe band? Worden de gewichtjes dan ook gewoon in de velg geplakt? En levert dat geen schade op als je weer een nieuwe band moet hebben en de gewichtjes weer ergens anders moeten worden geplakt? Want dat is bij mij de merkbare schade aan de velgen.
Worden er gewoon opgeplakt, levert ook bij verwijderen geen schade, omdat het gepoedercoate oppervlak bijzonder sterk is!
Coen
VRCC: 33406
Plaats reactie