hallo...

Moderator: Beer

quinny

hallo...

Bericht: # 6227Bericht quinny »

ik ben naast mijn GL1800 ook nog maar enkele maanden een F6C bezitter, nu ben ik deze bijna volledig aan het uit elkaar nemen voor reiniging en de ouderdoms verschijnselen zo goed mogelijk aan te pakken.
Want zeer dikwijls zien ze er langs buiten zeer mooi en goed uit maar ook de mijne nu heeft ook een binnenzijde..
Dit gaat nog even duren... maar hij geraakt ooit wel af en we hebben door omstandigheden veel tijd nu...
beetje onscherpe foto..
groeten allemaal ,
Quinny
Linsmins

Re: hallo...

Bericht: # 6229Bericht Linsmins »

Goed bezig, quinny :D
Vertel ook eens wat je zo allemaal tegenkomt.
Daar kunnen we allemaal van leren
quinny

Re: hallo...

Bericht: # 6230Bericht quinny »

Momenteel,
Corrosie op de wielen, ben ik nog naar een verdichtingsfirma voor aan het zoeken.
Beginnende roest op sommige delen van het frame, ga ik trachten aan te pakken met een roest verwijderaar en te her-spuiten (lokaal)
Bouten afgebroken bij het verwijderen van de uitlaat (uitgangen) maar dat los ik op uitboren, her-tappen en RVS bouten er in met never-sees.
De chroom heeft hier en daar ook wel wat vlieg roest en al iets uitgebreidere, hier ga ik enkele nieuwe of 2de hands stukken op plaatsen.
De andere nog te cleanen en polijsten stukken doe ik handmatig met de nodige producten, momenteel behaal ik een mooi resultaat met Belgom Chroom, van de watten heb ik besteld die jullie me aanraadden.
Nog een vraagje, er staan twee chromen plaatjes gemonteerd aan de buiten zijde van de motor, met een ronde afdekking erin, is dit te verwijderen, durf hier niet aan doortrekken...
DonvanVliet

Re: hallo...

Bericht: # 6231Bericht DonvanVliet »

Inderdaad. NeverSeez is een wondermiddel. Zeker voor die uitlaatbouten/tapeinden.
Linsmins

Re: hallo...

Bericht: # 6232Bericht Linsmins »

De ronde chromen afdek kapjes (nr. 13 in tekening) kun je eraf halen
Dat is nodig om de swingarm te verwijderen.

Afbeelding
quinny

Re: hallo...

Bericht: # 6233Bericht quinny »

item 13 en 14 is dat in elkaar gedraaid? of gewoon trekken? Ik veronderstel dat de bijhorende plaat dan gewoon los komt?
Alvast bedankt om jullie ervaringen te delen.

groeten
Quinny..
Linsmins

Re: hallo...

Bericht: # 6234Bericht Linsmins »

Ik heb ze er zelf nooit afgehaald.
Het werkplaats handboek spreekt alleen over 'remove'; anders had er wel iets bijgestaan.
Hier een foto

Afbeelding
quinny

Re: hallo...

Bericht: # 6240Bericht quinny »

hallo,

Deze dop gaat er direct uit, maar het is plaatje er rond dat niet los komt, dit om het achterliggende frame te controleren..
Bij mij is dit van chroom, bij andere versies in de kleur van de fiets.

Met vriendelijke groeten,
Quinny
Linsmins

Re: hallo...

Bericht: # 6242Bericht Linsmins »

Quinny,

Bel Hans Huijbers even op 0499-390 837
Hij heeft ervaring en geeft je advies :D
quinny

Re: hallo...

Bericht: # 6321Bericht quinny »

Spuit werken zijn gedaan, (schuurwerk allemaal met de hand gedaan, roest volledig weg.
Nu ben ik aan het twijfelen, wielen laten polijsten en verdichten of laten poederlakken in chroom kleur...
Ervaringen? iemand...
Nu met deze Corona tijden hebben we toch wat meer tijd dan anders...
Kan maar beter alles in een keer doen... en rijden tja doe ik nu Woon werk met de Gl1800...
Plaats reactie