Aangenaam kennis te maken

Moderator: Beer

Plaats reactie
Mdebergh
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 okt 2021, 17:25

Aangenaam kennis te maken

Bericht: # 6954Bericht Mdebergh »

Beste mede Valk-rijders,

Aangenaam kennis te maken en dank voor jullie toelating tot dit forum.

Zes jaar geleden heb ik een Valkyrie gekocht en vanwege gezondheid ook weer weggedaan.

Inmiddels is de gezondheid weer stukken beter en per toeval zag ik mโ€™n oude Valk weer te koop staan en heb deze weer teruggekocht. Het trouwe Valkje heeft nu 16.000 miles gelopen (ik heb hem weggedaan destijds bij 14.500 miles) en is de rood met witte uitvoering.

Voor zover ik kon zien is er goed opgepast en is er alleen een scherm opgezet (die er weer afgaat). Omdat het Valkje destijds al wat steenslag had op de randen van het spatbord, heb ik destijds nog nieuwe originele spatborden gevonden (ook in kleur) en deze lagen nog op zolder. Ook vond ik alle nieuwe chroomdelen die ik had opgespaard en die kan ik er nu natuurlijk mooi opzetten.

De bedoeling is dat mn meiske bij me achterop gaat en daarvoor hebben we vandaag nieuwe schokbrekers gekocht bij Hans Huijbers (ik las dat hij goed staat aangeschreven bij het forum).

Aangezien mโ€™n schoonvader een motorbrug in de garage heeft, heb ik deze voor komend winter alvast besproken, planning is, alles uit elkaar, schoonmaken/polijsten en netjes in de wax zetten, daarbij kijken of ik nog iets opnieuw moet laten poedercoaten en alle alluminium delen als wielen en misschien ook de cardanklok en remresevoirs netjes polijsten. Misschien heeft hier iemand van jullie nog wel ervaring mee?

Nou ja al met al, blij met de motor en dat ik mee mag lezen op dit forum. Als ik bezig ga, zal ik zo nu en dan wel iets posten ๐Ÿ˜‰.
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht: # 6955Bericht Linsmins »

Hallo MdeBergh,

Hartelijk welkom bij de club en proficiat met je Valkyrie.
Goed om te horen dat het met je gezondheid beter gaat.
Dat is wel een heel bijzonder verhaal, inderdaad. En dan met 16000 m, hij is amper ingelopen.
Ik verbaas me er nog steeds over hoe weinig er met deze motoren soms is gereden :D
Ik zag dat er iemand op zoek was naar een scherm dus dat komt mooi uit.
Ik wens je veel plezier en succes met je onderhoud en hoop dat we elkaar spoedig (dat zal in het voorjaar zijn) persoonlijk tijdens een ritje kunnen ontmoeten.
Chapter Rep
Mdebergh
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 okt 2021, 17:25

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht: # 6957Bericht Mdebergh »

Dat lijkt ons heel leuk!
Gebruikersavatar
John
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 feb 2020, 22:46
Locatie: Stein

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht: # 7109Bericht John »

welkom
Geniet van je machine.
grtz John.

p.s. laat ff weten hoe de veren bevallen met 2 personen op de motor. (doorslaan en zo)
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht: # 7110Bericht DonvanVliet »

Welkom John.
Mdebergh
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 okt 2021, 17:25

Re: Aangenaam kennis te maken

Bericht: # 7112Bericht Mdebergh »

De veren/dempers bevallen prima en ben nu drukdoende alles netjes te demonteren, schoon te maken, leidingen etc te vervangen (ivm ouderdom) en setjes te maken wat door kan naar verchromen, poedercoater en rest bestel ik nieuw. Het aluminium polijst ik en gaat daarna door naar de spuiter voor blanke lak. Cobra uitlaat afgelopen weekend besteld en zo lekker rustig aan de gang ๐Ÿ™ƒ. Blijft een mooie hobby, lekker rustig sleutelen en knutselen ๐Ÿ˜‰.
Plaats reactie