ik ben

Moderator: Beer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voodau
Berichten: 94
Lid geworden op: di 20 nov 2012, 07:10
Locatie: nijmegen

ik ben

Bericht: # 97Bericht Voodau »

Hallo allemaal,

Het wordt tijd dat ik me eens voorstel.
Mijn naam is Coen Hartman en rij motor vanaf 1981, mijn eerste motor was een honda goldwing (GL 1000 k-1)
Ik heb er verschillende gehad, waaronder een bij Startwin Motors in Loenen gebouwde eigenbouw Chopper, op basis van een gl 1000 blok in een hardtail frame. Deze machine was oogverbindend een echte eyecatcher!!!
Toen overgestapt op BMW motorfietsen. Daar heb ik ook verschillende types van gehad. Nu rij ik voor dagelijks gebruik op een R100r, ben ook in het bezit van een prachtige in nieuwstaat verkerende R1200C (de zgn. James Bond Motor) Het "cruisen" op deze motor beviel en bevalt nog steeds, MAAR de oude liefde voor de goldwing is nooit verdwenen wat vorig jaar resulteerde in de aanschaf van een in nieuwstaat verkerende F6C. Daar ben ik nu druk mee bezig om hem naar mijn wensen en ideeen te configureren. Ben er afgelopen zomervakantie mee naar Zuid-Duitsland/Oostenrijk gereden HEERLIJK!!!
Ik heb een voorliefde voor grote lompe motorfietsen en een hekel aan V-Twin's dus een Harley zal ik nooit berijden!!! Wat wel mijn interesse heeft is de Triumpf Rocket, dus wie weet.......
Het warmste gevoel gaat echter uit naar mijn prachtige Valkyrie.

Vele groeten,

Coen (Voodau)
Coen
VRCC: 33406
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: ik ben

Bericht: # 99Bericht Linsmins »

Hallo Coen,

Bedankt voor je introductie en welkom bij de club.
Leuk om te lezen dat bij jou de Valkyrie toch een aparte plaats blijft innemen. Daar zijn we het hier natuurlijk allemaal over eens.
De Rocket III ziet er inderdaad ook heel uniek en goed uit en rijdt natuurlijk als een speer. Ik heb er verschillende meningen over gehoord, met name over de techniek. Maar dat heb je natuurlijk al gauw met een gedurfd ontwerp en zoveel vermogen op 2 wielen :D
De Valkyrie met een 1800 motor zou ook een heel aardige combinatie zijn, denk ik. Daar is al veel over geschreven maar (nog) niet tot Honda doorgedrongen.
Zet eens een fotootje op het forum van je motor(en), dan kunnen we allemaal meegenieten. Als je die als bijlage (onder) invoegt, kun je die zo van je pc invoeren. Dan hoef je niet eerst online met je foto :idea:
Veel plezier en succes en ik hoop je spoedig bij een ritje te ontmoeten
Chapter Rep
ludo

Re: ik ben

Bericht: # 100Bericht ludo »

vanuit belgie ook welkom en de groeten ;)
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: ik ben

Bericht: # 111Bericht Bart1967 »

Joop, hier ben ik het een keer niet met je eens.

Hoe mooi ik de F6B ook vind, ondanks dat ie maar weinig chroom laat blinken, vind ik het meer een doorontwikkeling van de Goldwing.
Een "Bagger" Goldwing met Goldwing frame etc.
Net iets teveel plastic voor mij, vandaar dat ik ook reed met een kale.

Afbeelding

Het 1800 CC blok nemen en daar een frame bij nemen zoals bij onze Valkyries, dat zouden ze moeten doen bij Honda :mrgreen:
Verder wel de goodies als ABS en zo, lijkt me wel fijn.

Bart
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: ik ben

Bericht: # 6202Bericht DonvanVliet »

Voodau schreef: zo 25 nov 2012, 13:49 Ik heb er verschillende gehad, waaronder een bij Startwin Motors in Loenen gebouwde eigenbouw Chopper, op basis van een gl 1000 blok in een hardtail frame. Deze machine was oogverbindend een echte eyecatcher!!!
Een oud topic maar toch ff over hebben. Een Startwin chopper lees ik.......nu is het geval dat mijn maat hier ook een Startwin chopper heeft met een 1000 blok er in. Het was de eerste die ze bouwden toen ergens in 1988 of 1989 als ik het me goed herinner. Alleen geen hardtail maar geveerd. Misschien heb je hem weleens gezien op de goldwingtreffens in die tijd.
Plaats reactie