Knipperlicht alarm

Moderator: Beer

Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 210Bericht Bart1967 »

Ik ben heel benieuwd waarmee je op de proppen gaat komen..... :P

Bart
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 224Bericht Bart1967 »

Oooh, het wordt alleen maar mooier......

Ik ben benieuwd wat het gaat worden en ben best bereid testpiloot te worden hoor...........

Bart
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 228Bericht Linsmins »

Hoi Joop,

Klopt het dat de alarmverlichting (4 x knipperlichten) ook gaat werken met de sleutel uit het contact. Als je bv langs de weg bent gestrand of zoiets dergelijks.
Chapter Rep
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 237Bericht Linsmins »

Hoi Joop,

Ja dat klopt. Sleutel eruit= alle verlichting uit.
Vandaar mijn suggestie als je toch aan het nadenken bent over het knipperlicht alarm.
Stel dat je bent gestrand met pech en moet naar een praatpaal lopen of hulp zoeken. Dan zou het handig zijn om de knipperlichten aan te laten staan als waarschuwing voor ander verkeer en de sleutel mee te nemen. Bij het alarm (mijn alarm althans) is de voeding aangesloten op meerdere punten die altijd bekrachtigd zijn, ook als de sleutel eruit is. Je zou voor de knipperlichten igv noodsituaties of pech, kunnen overwegen om de voeding via een apart relais aan de accu (of ergens aan bedrading die altijd bekrachtigd is) te koppelen ipv via het slot relais. Het alarm werkt dan natuurlijk ook nog steeds, zij het dat de knipperlichten al aan staan. Het was zomaar een ideetje dat me te binnen schoot toen ik jouw bericht las. Ik geef toe dat het misschien ver gezocht is en zelden voorkomt. Vandaar dat ik het opbreng als overweging want er zitten natuurlijk ook nadelen aan het niet koppelen aan je contactslot vast. Misschien is er ook verschil tussen een F6C waar je koplamp en achterlicht apart met een schakelaar uit- en aan kunt zetten en de Valkyrie waar dat geloof ik, niet kan. Maar dat heeft natuurlijk verder niets met je knipperlichten te maken.
Chapter Rep
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 388Bericht Bart1967 »

joop schreef:Wat er ook nog bij in komt is een aansluiting voor je extra verlichting.
De extra verlichting gaat dan automatisch aan zo gauw je wegrijd.
Dat zijn dan dus 4 functies in 1 apparaat.

Groeten Joop.... :P
Joop,

ff een vraagje hierover.

Gaan de extra lichten dan ook weer uit zodra je stilstaat en stationeer draait ??
Lijkt me wel handig, bij het stationeer draaien laadt je toch minder bij dan wanneer je aan het rijden bent ?

Bart
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 569Bericht Bart1967 »

Joop, zou ik dan ipv extra verlichting mijn versterkertje er op kunnen aansluiten, denk je ??

Als deze dan ook iets vertraagd geschakeld wordt lijkt me dat alleen maar handig.

Bart
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 583Bericht Bart1967 »

Joop, je liet me laatst die relaiskaart zien die je had gemaakt.
Gaat dit knipperlichtalarm hetzelfde formaat krijgen zodat ie in het vakje achter de accu gaat passen ??

Dit vraag ik ook omdat ik in het vakje van het boordgereedschap mijn versterker dacht te gaan plaatsten.

mvg,

Bart
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 599Bericht Bart1967 »

Nou, ik wil er graag een van je afnemen als ze klaar zijn.
Dan moeten we natuurlijk nog wel van je horen wat het ons gaat kosten.

Bart
Gebruikersavatar
Bart1967
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:44

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 2045Bericht Bart1967 »

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat....

Je bent in ieder geval goed bezig.
Gebruikersavatar
Jos Knols
Berichten: 118
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 19:53
Locatie: Heerlen

Re: Knipperlicht alarm

Bericht: # 2057Bericht Jos Knols »

Hallo Joop,

Even een vraagje: Ga je een mogelijkheid maken om de jumper waarmee je het alarm kunt de-activeren naar buiten te brengen ( in de vorm van een schakelaar, of zoiets)? Dan zou je het alarm kunnen uitschakelen zonder tot aan de print te moeten 'graven'.... Kan me voorstellen dat het voor het kastje beter is als het gewoon dicht blijft....

voor de rest: ziet er volgens mij prima uit!

M.vr.gr. Jos
Gesloten