Hallo luitjes!

Moderator: Beer

Plaats reactie
Hellemons
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2024, 18:52

Hallo luitjes!

Bericht: # 12781Bericht Hellemons »

Goedenavond,

Mijn naam is Chris Hellemons, 38 jaar uit het dorp Wouw. Bij deze ook trotse eigenaar van m'n eerste Valkyrie. Voorheen een Shadow als chopper, wel altijd verschillende motoren in bezit (gehad) zo heb ik ook nog een Ducati 999 staan en verschillende BMW K100's als hobby. Ik ben normaal niet zo van de aanmeldingen op forums maar hoop bij deze toch een hoop informatie te kunnen inwinnen over diverse. :)

Afbeelding

Afbeelding

Wellicht is de motor ook een beetje van het forum of de club? :)
Gebruikersavatar
Beer
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 22 mar 2024, 14:14

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12782Bericht Beer »

Hallo Christian,

Welkom bij de club en proficiat met je fraaie Valkyrie.
Daar zit het VIN plaatje, normaal gesproken aan de linker voorkant, bij de F6C(export versie) zit die aan de rechterkant.
Als dat zo is, is het tankembleem ook eens veranderd.
De vorige eigenaar heeft mooie accessoires, Hagon schokdempers, backrest en stalen flexkabels aangebracht, super. De standaard rubberen remkabels gaan op den duur namelijk zwellen.
De (US) Valkyrie heeft o.a. grotere sproeiers dan de F6C en heeft geen milieu aanpassingen. Dat scheelt.
Honda heeft ieder jaar (1997-2003) een zwart model uitgebracht, als je ronde spiegels hebt (gehad) en een oud model zadel hebt, vinden sommige riders dat je met het standaard zadel nogal snel naar voren schuift tijdens het rijden.
Na 2000 is er een ander zadelbinnenkant opgezet. Als je vaak lange afstanden rijdt, is een zadel van Corbin of Ultimate Seats beter natuurlijk.
Op http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... 137.0.html kun je wat meer vinden over je motor.
Als je zelf onderhoud doet, kan ik een (Engelstalig) werkplaatshandboek naar je sturen. Dat is wel zo makkelijk.
De Valkyrie is heel goed gedocumenteerd. Op de US website https://www.valkyrieriders.com/ 1500 Tech of Shoptalk vind je alles over de techniek, reparatie suggesties en onderhoud.
Ook de zoekfunctie werkt uitstekend.
Ik hoop dat je nog lang plezier hebt van je Valkyrie, er zijn in de VS mensen die er meer dan een miljoen kilometer mee hebben gereden. https://www.valkyrieforum.com/bbs/index ... 704.0.html

Veel plezier, ride safe en hopelijk zien we elkaar binnenkort bij een ritje

Afbeelding









.
Hellemons
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2024, 18:52

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12783Bericht Hellemons »

Top! Bedankt voor je input en informatie. Werkplaatshandboek is misschien sowieso wel handig, ook voor de vakantie straks. Even afkloppen dat er niets mee gebeurd. :D Wil je m'n nummer zodat je me een Tikkie kan sturen?

Zijn er misschien ook die bekend zijn met het Spyball alarm systeem, dit zit er dus op en lijkt prima te werken, maar ik lees alleen maar drama als je er iets over opzoekt.
Gebruikersavatar
Beer
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 22 mar 2024, 14:14

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12784Bericht Beer »

Hoi Christian,

Ik heb het handboek naar je gemaild.
Ik heb vroeger een Spyball Royal alarmsysteem laten installeren toen ik mijn motor nieuw kocht.
Ik was er erg tevreden over en het heeft me een diefstal gescheeld.
We waren bij vd Valk op de A2 in de buurt van Heerlen met een groep Valkyries koffie aan het drinken.
Mijn alarm ging af en twee gasten op een scooter zeiden dat ze er per ongeluk tegen aan gestoten hadden.
Even later werd een Valkyrie zonder alarm die naast die van mij stond, toen gestolen. Door dezelfde gasten. Nooit meer iets van teruggezien.
Zonder alarm heeft een dief je Valkyrie binnen 10 seconden aan de praat.
Na verloop van tijd (ca. 15 jaar) kwam ik erachter dat de soldeer aansluitingen van het systeem in mijn kabelboom begonnen te corroderen en de naastliggende kabeltjes waren bloot komen te liggen door de warmte..
Ik heb toen het systeem verwijderd.
Het alarm is vrij complex en is, meen ik op 7 verschillende plaatsen aangesloten zodat het niet makkelijk inactief te maken is.
Het systeem is afstand bediend met 2 handzenders met een 'Ghost' code. Die genereert na iedere aan/uit schakeling een nieuwe code.
115 dB sirene met noodstroom voorziening (Ni-Cd accu)
Dubbele automatisch inschakelende motorblokkering
Slaap functie. Na 5 dagen daalt het stroomverbruik van 3,15 naar 0,4 ampere.
LED melder
Beweging sensor die met een trimmer verstelbaar is.
Zorg dat je de instructies goed leest want die zijn ook vrij ingewikkeld. En de codes/noodprocedure bij je hebt. Vooral als het alarm niet doet wat je denkt dat het moet doen.
Bij een niet deskundige/professionele installatie van het systeem, krijg je allerlei problemen. Dat is waarschijnlijk de reden dat veel riders ervan af hebben gezien of gedemonteerd.
Mijn advies, als het werkt, mooi laten zitten.
Noot: Als je er een ferry of bootreis mee maakt, wel de bewegingsmelder afzetten. :D
DonvanVliet
Berichten: 6
Lid geworden op: za 06 apr 2024, 11:26

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12785Bericht DonvanVliet »

Hallo Chris. Welkom op het forum.
Hellemons
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 mei 2024, 18:52

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12790Bericht Hellemons »

Top, bedankt voor je uitgebreide reactie en uitleg! :D

En bedankt voor de verwelkoming.
EricN
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 mei 2024, 21:31

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12794Bericht EricN »

De beschrijving van Beer klinkt me heel bekend in de oren, ik kan de foto's niet zien maar ik heb zo'n vermoeden dat ik heel goed weet hoe je motor er uit ziet....
Heel veel mooie en veilige kilometers toegewenst op deze fantastische machine. Zorg goed voor deze Flat Lady, dan doet ze dat ook voor jou.

Grtz,
Eric
EricN
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 24 mei 2024, 21:31

Re: Hallo luitjes!

Bericht: # 12847Bericht EricN »

Benieuwd of je op mijn oude Valk rijdt en of ie bevalt?
Plaats reactie