Scherm Valkyrie

Moderator: Beer

Frank1004

Scherm Valkyrie

Bericht: # 4568Bericht Frank1004 »

Wie o wie heeft nog een laag scherm te koop.
Net een Valkyrie gekocht en scherm wat er op zit is bijna nieuw maar veel te hoog...vanaf bovenkant koplamp tot bovenkant scherm 54 cm gemeten.

Ik ben krap 170 cm lang dus heb een behoorlijk lager scherm nodig. (tussen 43-46 cm) ?

Of heeft iemand een adres waar je in Nederland een vervangingsruit kan kopen die direct op de originele beugels past?


Ik kan wel gaan inkorten maar zie dat die ruiten origineel een klein fortuin kosten,,,dus dat is geen optie.

mvrgr

Frank
F-six

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4572Bericht F-six »

In Nederland zul je dat waarschijnlijk niet vinden. Maar er is een Amerikaanse firma die precies verkoopt wat jij wilt: https://www.clearviewshields.com/motorc ... r-shields/

Zelf heb ik er niet een, maar ik heb er goede reacties op het Amerikaanse VRCC board over gehoord.

Succes
Frank1004

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4575Bericht Frank1004 »

Thx, ziet er inderdaad goed uit.
Altijd optie als het me niet lukt in nl / be / de.
Zag in Duitsland ook e.a maar peperduur en ook van die enorme schermen...ben nog niet toe aan een schuifdeur op de motor. :D :D

Mvrgr

Frank
Jos Knols

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4579Bericht Jos Knols »

Wel oppassen: die Clearview is alleen het scherm excl. beugel!
Ger Jansen

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4580Bericht Ger Jansen »

Ik heb hem zelf ingekort, ben ook 1,70 m en zat Constant door het scherm te kijken.
Eerst helemaal afplakken met tape, daarna 5 x heel goed meten, en zagen maar, met de decoupeerzaag.
Met heeeeeel fijn schuurpapier glad maken, en daarna polijsten met koperpoets.
Resultaat een lager scherm dat er heeel goed uit ziet.

Ger
Frank1004

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4588Bericht Frank1004 »

Ger hoeveel heb je eraf gehaald?

Mvrgr
Frank
Ger Jansen

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4589Bericht Ger Jansen »

In mijn geval 10 cm.
Ik heb samen met 2 kameraden meerdere keren gemeten.
Daaruit bleek dat met mijn scherm en mijn lengte er 10 cm af moest.
Nu kijk ik net over het scherm heen, en zit toch beschermt en uit de wind.

Ger
Frank1004

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4590Bericht Frank1004 »

Ah mooi maar dom van mij hoe hoog was je scherm? gemeten vanaf bovenkant koplamp tot bovenkant scherm..
Ik denk dat ik het zelfde eraf haal maar inderdaad een paar keer meten voordat ik de zaag erin zet.


mvrgr

Frank
Frank1004

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4613Bericht Frank1004 »

Ger,

Ook maar 10cm eraf gehaald (met sweet in de handen)....perfect zonder beschadigingen.
Prima zicht en toch uit de wind.

Zoektocht naar vervangend scherm liep op niets uit en dit is een goedkope oplossing.

thx voor de tips all.

mvrgr

Frank
Frank1004

Re: Scherm Valkyrie

Bericht: # 4614Bericht Frank1004 »

Ger,

Ook maar 10cm eraf gehaald (met sweet in de handen)....perfect zonder beschadigingen.
Prima zicht en toch uit de wind.

Zoektocht naar vervangend scherm liep op niets uit en dit is een goedkope oplossing.

thx voor de tips all.

mvrgr

Frank
Plaats reactie