chroom...

Moderator: Beer

Plaats reactie
quinny

chroom...

Bericht: # 6115Bericht quinny »

hallo,
net een Valkyrie aangeschaft uit 1998.
maar ik merk op dat er enkele blaasjes in de chroom zitten op het centrale deel achter het voorwiel (de kap van die de riemen van de distributie beschermd. )
Iemand hier ervaring mee?
Kan ik dit nog behandelen of is het hoegenaamd te ver....
waar kan ik het dan wel laten herstellen?
Welke middellen gebruiken jullie voor chroom op te poetsen op metalen delen en op kunststof delen?
Alvast bedankt voor de tips.
groeten
Meks

Re: chroom...

Bericht: # 6119Bericht Meks »

Hoi Quinny,

Alleereerst gefeliciteerd met je Valk.
Ik wens je heel veel veilige kilometers en belachelijk veel plezier toe.

Iedereen zal je vertellen dat ik poetsgod ben want ik heb mijn Rya Valk om mee te rijden.
Zij is mijn dagelijks woon-werk verkeer.

Maar als ik al eens een poetsbui heb gebruik ik Belgom Chrome.
Te koop bij onder andere de Gamma.
[url]https://www.gamma.nl/assortiment/belgom ... /p/B580716

Maar Aluminium folie met cola doet ook wonderen. Zeggen ze.
Linsmins

Re: chroom...

Bericht: # 6120Bericht Linsmins »

Hallo Quinny,

Van harte welkom op dit forum en bij de club.
Zet eens een foto van je Valkyrie op dit forum, daar zijn we allemaal reuze benieuwd naar.

Je kunt alle reguliere poetsmiddelen voor chroom gebruiken, dat maakt weinig verschil.
Bij hardnekkige vlekken, gebruik ik vaak 'never dull' . Dat zijn poetswatten met een substantie doordrenkt.
Vooral als je bv vlekken op de uitlaat e.d. hebt van asfalt of rubber van de zolen van je laarzen.

Afbeelding

Je distributie cover is van aluminium. Zowel het (opnieuw) verchromen als vervangen (€ 400,-) zijn erg kostbare opties.
De blaasjes kun je hooguit wegpoetsen. Dan zie je natuurlijk het aluminium daaronder.
Dat kun je vervolgens ook (machinaal) poetsen met bv een dremel en poetspasta.
Dan zie je nog steeds wel verschil natuurlijk maar de eventuele verkleuring van het aluminium eronder is dan weg.
Als alles glad is, zou ik er blanke lak op doen. Daarmee voorkom je dat het aluminium gaat corroderen.
Het blijft kiezen uit een aantal minder goede oplossingen.
Als je het erg storend vindt, moet je aan een ander cover zien te komen.
Er staat een gebruikte te koop bij www.valkyrieparts.de in Duitsland voor € 189,-
Afbeelding

Je kunt het, dichter bij huis, ook proberen bij Hans Huijbers in Best https://www.hanshuijbersmotoren.nl/ of Bikers Best in Renswoude https://goldwing.nl/nl/
Veel succes
Voodau

Re: chroom...

Bericht: # 6121Bericht Voodau »

Hoi Quinny,

Wat je ook zou kunnen doen is het cover laten ontchromen. (bij het verchroombedrijf) en vervolgens zelf of laten polijsten.
Ik heb dit bij de voetsteunen aan mijn valbeugels laten doen, want dit zijn altijd kwetsbare plekken. chroom op aluminium blijft altijd moeilijk!!!

Groet,

Voodau
Laatst gewijzigd door Voodau op ma 16 mar 2020, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
quinny

Re: chroom...

Bericht: # 6123Bericht quinny »

ok, ik ga de producten kopen en eens testen, een foto volgt nog...
quinny

Re: chroom...

Bericht: # 6199Bericht quinny »

quinny schreef: za 01 feb 2020, 20:09 ok, ik ga de producten kopen en eens testen, een foto volgt nog...
ondertussen heel veel uit elkaar gehaald en aan het poetsen geslagen we kunnen bijna niets anders meer doen in België vanwege het coronavirus en de lockdown...
verschillende producten in huis gehaald daar ik ze zelf wil testen en het resultaat effectief zelf zien.
Moet zeggen de vorige eigenaar heeft zijn best gedaan in het zicht, maar uit het zicht is er wel wat meer te doen...
Ook zag ik dat de coating van de velgen verdwenen is op bepaalde plaatsen, ik denk dat deze daar te lang met water in de velg is weggezet.
Wat kan je daar aan doen, of wordt het hercoaten...
alvast bedankt voor de info..
groeten allemmaal...
Linsmins

Re: chroom...

Bericht: # 6200Bericht Linsmins »

Als de coating van je wielen is verdwenen, krijg je dat niet meer goed.
Misschien is polijsten een optie :D
https://www.youtube.com/watch?v=2KGHuzv8qB0
Voodau

Re: chroom...

Bericht: # 6201Bericht Voodau »

Een betere optie is de velgen laten verdichten! Dat kan via Valkyrie Parts in Duitsland. heb ik ook laten doen.
Ziet er perfect uit, je hoeft het aluminium niet meer te poetsen het blijft als nieuw. kijk maar even onder het kopje "Felgen poliert / verdichtet" op hun site.
quinny

Re: chroom...

Bericht: # 6222Bericht quinny »

Voodau schreef: di 17 mar 2020, 18:03 Een betere optie is de velgen laten verdichten! Dat kan via Valkyrie Parts in Duitsland. heb ik ook laten doen.
Ziet er perfect uit, je hoeft het aluminium niet meer te poetsen het blijft als nieuw. kijk maar even onder het kopje "Felgen poliert / verdichtet" op hun site.
Hallo,
even geïnformeerd, en zij doen dit niet meer.
ben opzoek naar een andere goede betaalbare oplossing te België
ideeën zijn altijd welkom.
mvg
quinny
Plaats reactie