Motor zakt in bij optrekken

Moderators: Ivo, Beer, anthony

Plaats reactie
richbran

Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6709Bericht richbran »

Goedenavond.
Nieuw hier.

Al 21 jaar rij ik mijn F6C (rood/wit), Nieuw gekocht in 2000, vrijwel standaard behalve de uitlaten wat uitgeboord. Waardoor ik veel betere acceleratie kreeg en het fijner was in files te rijden, mensen hoorden je toch beter aankomen. White Power schokdempers, hij ligt vaster in de bocht.
De laatste jaren rij ik minder.
Ik heb de laatste jaren ook een probleempje, dat als ik vol gas optrek, in alle versnellingen, voel ik dat de motor wat inzakt als ik meer dan 3/4 gasstand geef. Daaronder doet hij het prima. Uiteindelijk kom ik wel op de gewenste snelheid/toeren, maar de continue druk in mijn rug is minder. Niet dat hij echt terugzakt, maar dat raketgevoel is met volgas minder geworden. Testen met betere brandstoffen zoals 102 oktaan, geen verbetering.
De kleppen zijn opnieuw gesteld en de carburateurs zijn opnieuw afgeregeld.

Iemand een hint waarin ik het kan zoeken?
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6714Bericht Linsmins »

Rij je op super?
Ik zou beginnen met rubber delen, voordat ik verder ging zoeken.
Valse lucht in vacuum leidingen?
De rubber slangetjes aan de achterkant van de inlaatpoorten kunnen haarscheurtjes hebben, met name bij de bevestiging.
Schuimrubbertje in luchtfilterdeksel kan versleten zijn (alleen bij een F6C / kleine sproeiers)

Afbeelding

Afbeelding
Chapter Rep
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6719Bericht F-six »

Ik gok ook op vergaan schuim in het luchtfilterdeksel.
Laatst gewijzigd door F-six op di 23 feb 2021, 05:28, 1 keer totaal gewijzigd.
richbran

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6720Bericht richbran »

Tks tot zover, ik ga eens kijken hoe het er voor staat.
(Nu heb ik email notificatie wél aangezet! :) )
Sander
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 05 dec 2018, 12:51
Locatie: Meijel (Limburg)

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6721Bericht Sander »

Ik zou alle inlaatrubbers goed controleren op luchtlekkage , verder grotere hoofdsproeiers en k&n luchtfilters monteren, gaat ie weer als de brandweer! FF investeren, maar dan heb je ook wat! VOORAL premium benzine tanken!! HEEL belangrijk! Succes!
Sander.
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6722Bericht F-six »

Sander schreef: ma 22 feb 2021, 17:01 Ik zou alle inlaatrubbers goed controleren op luchtlekkage , verder grotere hoofdsproeiers en k&n luchtfilters monteren, gaat ie weer als de brandweer! FF investeren, maar dan heb je ook wat! VOORAL premium benzine tanken!! HEEL belangrijk! Succes!
Sander.
Je kan in een Europese F6 niet zomaar grotere hoofdsproeiers monteren, dan moet je ook een Amerikaans luchtfilterdeksel monteren. Die heeft niet het foam wat wel in het luchtfilterdeksel van Europese modellen zit.

En als je er niet uitkomt zou ik hem na laten kijken door Hans Huijbers in Best. Die heeft hem in no time weer in orde.
chris

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6749Bericht chris »

hallo heb twee jaar het zelfde gehad . heb toen het hele filterhuis vernieuwd met originele onderdelen . Heb toen ook de hele caburateur laten reviseren veel nieuwe onderdelen . was duur alles bij elkaar 1200 euros . Maar loopt als een nieuwe.
kameleon
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 10 apr 2020, 22:52

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6752Bericht kameleon »

Hoi,

Ik heb zelf afgelopen winter de carburateurs gereviseerd en de hoofd sproeiers vervangen door de "amerikaanse" maat (100 ipv 78). Ik had nog een filterdeksel met foam, deze was gemakkelijk aan te passen door gewoon het foam er af te halen. Zo te zien is de aanwezigheid van foam het enige verschil tussen het amerikaanse deksel en de europeese. Ik hoef mij nu geen zorgen meer te maken dat het foam vergaat, en hij loopt als een zonnetje !

Henk
FLATSIX

Re: Motor zakt in bij optrekken

Bericht: # 6807Bericht FLATSIX »

Het verwijderen van de "FOAM" uit het luchtfilterdeksel is alleen mogelijk indien de sproeiers van alle carburators vervangen worden door de "Amerkaanse" die groter zijn.

Als dit niet gebeurt en de beschadigde foam wordt niet vervangen, of U verwijdert deze gewoon, dan zal uw beestje niet meer presteren.

Heb het zelf voorgehad en kon het alleen terug optimaal krijgen door gewoon een nieuw deksel te bestellen met originele onbeschadigde foam erin. :mrgreen:
Plaats reactie