De motorgeschiedenis?
De ellende is allemaal begonnen in 1998 met een zwaar verbouwde Yamaha XS650 "Kadaver"
Deze is vergezeld geweest van twee XS1100 viercilinder buffels
Er is eventjes een Kawasaki z400 geweest maar die heb ik tegen een lantaarnpaal geparkeerd tijdens een gladdig glippertje.
Toen wegens allerlei omstandigheden bijna 9 jaar motorloos geweest.
In 2015 weer een 1985 Honda CB650 Nighthawk gekocht. Met deze brommer ben ik in 2016 naar Inzane in Houffalize geweest. Enkel de zaterdag.
in 2016 , tot mijn grote verbazing en vreugde, Rya Valk de mijne mogen maken. Ik had na 16 jaar verliefd kijken naar Valkyries mijn eigen.
Intussen zijn Rya en Ik meer als 40.000 kilometers samen onderweg geweest.
Wat brengt de toekomst?
Omdat ik het toch wel zonde vindt Rya alleen in de garage te hebben ben ik nu aan het sparen om in Juni (want vakantiegeld) de stal uit te breiden met een BMW GS.
Vorig jaar gekeken naar de R1200c, de cruiser van BMW.
Mooie motorfiets maar ,wees eerlijk, een betere cruiser als de Valkyrie is er niet.
Je motorgeschiedenis=....
Moderator: Beer
Re: Je motorgeschiedenis=....
Dag collega motorrijders,
Mijn overzicht:
Ik ben in de 70-er jaren (vanaf 1974) begonnen op 2 takt motoren. Een Kawasaki H1/Mach III (500 cc + wat extra cc na opboren/vastlopers) werd opgevolgd door een Suzuki GT750 (watergekoeld) toentertijd een flink zware motor. Begin van mijn huwelijksjaren verstek moeten laten gaan. Een aantal jaren alleen auto
Begin jaren 90 weer opgestapt, Honda CB, Yamaha Diversion 900 en tot ik in 2007 mijn F6C kocht eerst nog een Suzuki (SV1000) en Yamaha 1100 BT. Heb een aantal jaren naast de F6C ook in de winter nog op 'pekelmotoren' gereden, de laatste van 2011 - 2020 een Yamaha FJR, beetje zonde maar niet heel besmettelijk. Mijn hele motorleven dus alleen maar 2/3/4/6 cylinder Japans gereden (tot grote tevredenheid) op (huur) HD's in de VS met twee motorvakanties aldaar na.
Vanaf afgelopen jaar dus nu nog alleen de Honda waar ik vanaf maart 2007 (was toen precies 5 jaar oud) tot nu een dikke 120.000 km mee heb gemaakt. Nog steeds een tevreden rijder en waarom ook niet. Hoop er dit jaar weer wat meer kilometers mee te maken dan de 3.000 in 2020 en wellicht wat met een aantal van jullie samen
Ondertussen, blijf gezond en tot ziens,
Henk
Mijn overzicht:
Ik ben in de 70-er jaren (vanaf 1974) begonnen op 2 takt motoren. Een Kawasaki H1/Mach III (500 cc + wat extra cc na opboren/vastlopers) werd opgevolgd door een Suzuki GT750 (watergekoeld) toentertijd een flink zware motor. Begin van mijn huwelijksjaren verstek moeten laten gaan. Een aantal jaren alleen auto
Begin jaren 90 weer opgestapt, Honda CB, Yamaha Diversion 900 en tot ik in 2007 mijn F6C kocht eerst nog een Suzuki (SV1000) en Yamaha 1100 BT. Heb een aantal jaren naast de F6C ook in de winter nog op 'pekelmotoren' gereden, de laatste van 2011 - 2020 een Yamaha FJR, beetje zonde maar niet heel besmettelijk. Mijn hele motorleven dus alleen maar 2/3/4/6 cylinder Japans gereden (tot grote tevredenheid) op (huur) HD's in de VS met twee motorvakanties aldaar na.
Vanaf afgelopen jaar dus nu nog alleen de Honda waar ik vanaf maart 2007 (was toen precies 5 jaar oud) tot nu een dikke 120.000 km mee heb gemaakt. Nog steeds een tevreden rijder en waarom ook niet. Hoop er dit jaar weer wat meer kilometers mee te maken dan de 3.000 in 2020 en wellicht wat met een aantal van jullie samen
Ondertussen, blijf gezond en tot ziens,
Henk
Re: Je motorgeschiedenis=....
Mmm, motorgeschiedenis
Dat is een aardige lijst :
Ik ben begonnen met een Yamaha XS 850
Deze kocht ik toen ik nog bezig was met het halen van mijn rijbewijs.
Daarna :
Honda Goldwing GL 1100
Honda Goldwing GL 1100 Aspencade ( 1 van 23 in Nederland )
Toen even niets vanwege de geboorte van de kids.
Later opgestapt op een Honda magna
Honda CX 650
Yamaha Venture XVZ 1300
Yamaha Fzr 600
Honda Blackbird
BMW R 850 RT
BMW R 1150 R
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 GS
Honda Goldwing GL 1200 Plain Jane ( 1 uniek gebouwd exemplaar )
Honda Goldwing GL 1500
BMW R 1150 RT
BMW R850 R
Honda F6C Valkyrie
Een hele lijst als ik er zo overheen kijk, maar wel in zo’n 40 jaar motorrijden
Dat is een aardige lijst :
Ik ben begonnen met een Yamaha XS 850
Deze kocht ik toen ik nog bezig was met het halen van mijn rijbewijs.
Daarna :
Honda Goldwing GL 1100
Honda Goldwing GL 1100 Aspencade ( 1 van 23 in Nederland )
Toen even niets vanwege de geboorte van de kids.
Later opgestapt op een Honda magna
Honda CX 650
Yamaha Venture XVZ 1300
Yamaha Fzr 600
Honda Blackbird
BMW R 850 RT
BMW R 1150 R
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 GS
Honda Goldwing GL 1200 Plain Jane ( 1 uniek gebouwd exemplaar )
Honda Goldwing GL 1500
BMW R 1150 RT
BMW R850 R
Honda F6C Valkyrie
Een hele lijst als ik er zo overheen kijk, maar wel in zo’n 40 jaar motorrijden
Re: Je motorgeschiedenis=....
In 1982 begonnen met een Suzuki GS750. Daarna GL 1000. Toen een Suzuki GS850. Na deze helemaal plat te hebben gereden een GL 1100 samen met een koperkleurige F6C Toen naar kawazaki Z750 Dan weer een GL1200.Interstate. Deze ingeruild op een GL1200 LTD met EZS tpsl zijspan deze heeft het dieven gilde zich toe geëigend.
Toen een GL1500 es Canadese uitvoering en hier een Hechard zijspan aan laten bouwen en om gebouwd naar LPG
Daar bij een Gl 1100 dit alles weg en een rode GL1500 met een GL1000 bwj 1976 k1. En een Honda NRX1800 Nieuw uit de krat , daar na Gl1800 samen met een 1500 Valkyrie bwj 2000 en nog steeds de GL1000,
Tussen door nog wat brommertjes gehad ( lees motoren met minder dan 1000cc ) en nu schrik niet nog steeds de Valkyrie en een HD streetglide
Toen een GL1500 es Canadese uitvoering en hier een Hechard zijspan aan laten bouwen en om gebouwd naar LPG
Daar bij een Gl 1100 dit alles weg en een rode GL1500 met een GL1000 bwj 1976 k1. En een Honda NRX1800 Nieuw uit de krat , daar na Gl1800 samen met een 1500 Valkyrie bwj 2000 en nog steeds de GL1000,
Tussen door nog wat brommertjes gehad ( lees motoren met minder dan 1000cc ) en nu schrik niet nog steeds de Valkyrie en een HD streetglide
Re: Je motorgeschiedenis=....
Mijn history van het motorrijden........
Ik was al bijna 30 voordat ik mijn rijbewijs haalde. Wel al veel op brommers gereden vanaf mijn 16e en eind jaren 80 toch dan maar gaan lessen voor de motor. Samen met mijn zwager bij Knoop in Nijmegen.
Begonnen met mijn 1e dat was een hele fijne chopper de Kawa 750 LTD.
Toen een best wel heel aparte gehad de Honda CBC900 met hoge en lage gearing erop. Deze kwam van Canada. Deze verkocht aan iemand die wist dat het een zeldzame was, ik niet dus. Effe lekker onder het zift gerukt zoals ze hier zeggen.
Maar goed.....toen een Yamaha 1100 Virago.....pffff wat een ellende met dat ding.
Daarna toch maar weer over naar de alom vertrouwde Honda.....GL1200 Goldwing. Verschillende treffens mee gedaan met een aanhanger en tentje mee. Naar Oostenrijk op vakantie, Dolomieten enz. Deze fijne 1200 een heel heftig ongeluk mee gehad samen met mijn zoon zodat de motor helemaal in puin lag Totallos. Om toch niet bij de pakken neer te gaan zitten overhaast een Virago 750 gereden. Deze was toch net ff anders dan de 1100. Deze maar ingeruild voor een GL 1500 en was weer helemaal in mijn element met Honda. Toen na zo`n 4 jaar tegen de 1e Valkyrie F6C aangelopen en inmiddels met mijn 2e Valk bezig. Heerlijke motor en rijdt super...
Tussen al deze Honda`s nog een Suzuki 1400 intruder custom een Honda supermagna, een Honda 650 Nighthawk gehad. Wellicht ben ik nog iets vergeten, maar Honda staat voor mij toch nog wel op nummer 1.
Ik was al bijna 30 voordat ik mijn rijbewijs haalde. Wel al veel op brommers gereden vanaf mijn 16e en eind jaren 80 toch dan maar gaan lessen voor de motor. Samen met mijn zwager bij Knoop in Nijmegen.
Begonnen met mijn 1e dat was een hele fijne chopper de Kawa 750 LTD.
Toen een best wel heel aparte gehad de Honda CBC900 met hoge en lage gearing erop. Deze kwam van Canada. Deze verkocht aan iemand die wist dat het een zeldzame was, ik niet dus. Effe lekker onder het zift gerukt zoals ze hier zeggen.
Maar goed.....toen een Yamaha 1100 Virago.....pffff wat een ellende met dat ding.
Daarna toch maar weer over naar de alom vertrouwde Honda.....GL1200 Goldwing. Verschillende treffens mee gedaan met een aanhanger en tentje mee. Naar Oostenrijk op vakantie, Dolomieten enz. Deze fijne 1200 een heel heftig ongeluk mee gehad samen met mijn zoon zodat de motor helemaal in puin lag Totallos. Om toch niet bij de pakken neer te gaan zitten overhaast een Virago 750 gereden. Deze was toch net ff anders dan de 1100. Deze maar ingeruild voor een GL 1500 en was weer helemaal in mijn element met Honda. Toen na zo`n 4 jaar tegen de 1e Valkyrie F6C aangelopen en inmiddels met mijn 2e Valk bezig. Heerlijke motor en rijdt super...
Tussen al deze Honda`s nog een Suzuki 1400 intruder custom een Honda supermagna, een Honda 650 Nighthawk gehad. Wellicht ben ik nog iets vergeten, maar Honda staat voor mij toch nog wel op nummer 1.