Bracket voor LED koplamp

Moderators: Beer, Ivo

anthony

Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4175Bericht anthony »

Hey,
Op het Amerikaanse vrcc forum staat een draadje over het monteren van een LED Daymaker koplamp op een valkyrie std / tourer.

Iemand heeft daar een Bracket laten maken die toelaat om de complete koplamp, te vervangen door een LED unit, die worden door verschillende vendors apart verkocht.

Ipv een LED lamp te monteren in de eigen koplamp, die meestal niet op juiste centerpunt van de bestaande spiegel zit, en dus veel licht rond strooit, gaat het hier over een complete set, die minder stroom verbruikt en meer licht geeft.
Zelfs al heb je al veel extra rommel in je koplamp behuizing, dit past nog.
Is nog steeds met de std stelschroeven af te regelen.
Ik vind die daymakers met Halo rand wel zitten.


Zie eens op deze link voor meer info.
Er staan meerdere foto's en links naar mogelijke Daymaker lampen.

http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... 07.40.html

Wie heeft er zin om ook zo'n bevestigingsbeugel te kopen?
Kwestie van wat transport kosten te delen.

Anthony
F-six

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4177Bericht F-six »

Mijne is onderweg, ligt nu al bij Hans Huijbers. We hebben samen besloten om dit eens te proberen. De LED units heb ik op Ebay gekocht, komen uit China, omdat de Amerikaanse uitverkocht waren. Ik heb bedacht dat de Amerikaanse LED units in de $100 prijsrange waarschijnlijk ook wel uit China komen en dat het kwaliteitsverschil dan wel minimaal zou zijn. Die units zijn ook al gearriveerd.
We wachten nog op een simple switch, die hebben we op aanraden van forumleden in Amerika ook gekocht. De simple switch hoeft niet per se, maar zorgt wel voor een betere verlichting. Hier is een link: http://www.thedigisync.com/smartswitch-top-page.html

Ik laat nog wel weten hoe dit avontuur afloopt!
Hugobe

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4178Bericht Hugobe »

Hi Anthony,
Heb het filmpje voor de Daymaker Led lamp met Halo bekeken en inderdaad lijkt mij ook wel wat..
Maar je spreekt in je bericht slechts over het gezamenlijk bestellen van de beugel!

Als ik dit zou doen wil ik wel in één keer alles bestellen: - beugel, - Daymaker en als ik het bericht van F-six lees ook nog een smart switch.
Weet jij wat zou het totale kostenplaatje zou worden?
Groet ,
Hugo
anthony

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4179Bericht anthony »

Hey F-six,
Welke heb je dan via ebay gekocht? Linkje?

Hugo,
Voor die beugel is er momenteel slechts 1 leverancier, terwijl er voor die lamp unit veel meer mogelijkheden zijn. Ik wou jullie niet beperken in de keuze...
Als er interesse is wil ik gerust eens kijken voor een totaal pakket.

Die extra switch is niet nodig als je geen extra vermogen gaat verbruiken.
Er zijn inderdaad LED units op de markt die nog meer stroom verbruiken dan de standaard H4 halogeen lamp, en dan is het veiliger om de OEM bekabeling en startknop te ontzien.

Maar er zijn genoeg LED units die mijn inziens al een flinke winst in licht output geven, zonder meer te verbruiken dan standaard.

Ik laat je iets weten deze week.

Anthony
Hugobe

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4180Bericht Hugobe »

Goedemorgen Anthony,

Super! Ik heb alle vertrouwen in jouw keuze en die Daymaker lamp van dat filmpje met halo zag er goed uit!
Groet,
Hugo
bikervivi

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4181Bericht bikervivi »

ziet er goed uit ik heb een ledlamp met pinkers erin, van zodiac wel moeten aanpassen.
Afbeelding
F-six

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4182Bericht F-six »

Ik heb deze LED-units gekocht: http://www.ebay.nl/itm/181929953017?_tr ... EBIDX%3AIT

Maar deze zullen het ook wel doen: http://www.ebay.nl/itm/Chrome-7-LED-Pro ... SwsFpWQ~KA

Ik heb gezocht op 'daymaker led 7 halo' en dan krijg je bijna 300 hits.

Hans heeft zijne al gemonteerd en de eerste resultaten zijn bemoedigend "kei mooi WIT licht" zo berichtte hij mij gisteravond. Wel moet er nog het een en ander worden aangepast. Zo heeft de Amerikaanse koplamp niet dezelfde instelling voor afstellen van links naar rechts als de Europese koplamp en moest ook wat worden veranderd aan de ring omdat de rand van de unit geen 5 maar 7 millimeter was. Het fijne weet ik er nog niet van, dat komt later in de week wel.

Die extra switch wil ik er wel graag inhebben. Ik hoop dat dan het vervelende af en toe niet starten tot het verleden behoort.

Als alles klaar is zal ik hier wel berichten over de kosten, de problemen die we zijn tegengekomen en een foto plaatsen.
F-six

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4188Bericht F-six »

Even een update.

De simpel switch is nog niet gearriveerd, maar die hebben we eigenlijk ook niet nodig. Vergeet dat ding maar.

Wat waren de kosten? Voor de twee brackets hebben we inclusief verzenden ongeveer 120 euro betaald. Daar kwam nog eens bijna 40 euro aan btw en handelingskosten bij. Voor de LED-units hebben we totaal 160 euro betaald. Daar kwam niks meer bij. Dus voor ieder was de schade totaal 160 euro voor bracket en LED-unit.

Vandaag heeft Hans Huijbers de mijne gemonteerd. Daarbij moest wel een probleem worden opgelost. Het blijkt dat de Europese koplamp een andere bevestiging heeft voor de links-rechts afstelling dan de Amerikaanse koplamp en dus ook de LED-unit. Hans, handige bliksem als ie is, heeft uit een strip metaal de juiste verbinding gemaakt. Ik zal foto's bijvoegen.

Ik ben helemaal blij met die nieuwe LED=verlichting, wat een mooi opvallend wit licht komt daar uit. Kan de upgrade zeker aanbevelen, niet alleen beter licht, je bent echt veel beter zichtbaar in het verkeer, maar je Valk ziet er meteen ook een stuk moderner uit. Een fraaie opfrisser dus. De halo staat op stadslicht, normaal staat er één LED lamp en de halo aan, voor groot licht komt er nog een LED-lamp bij.
American Headlight.jpg
European Headlight.jpg
Adjustment EU Headlight.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door F-six op vr 23 sep 2016, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
F-six

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4189Bericht F-six »

Kon niet meer dan drie foto's plaatsen in één bericht. Hier nog drie foto's.
Adjustment EU Headlight II.jpg
LED licht.jpg
Stadslicht.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
F-six

Re: Bracket voor LED koplamp

Bericht: # 4190Bericht F-six »

Nog even een nabrander. Die Chinese LED-units die wij hebben gekocht zijn gewoon prima en deze aankoop scheelt wel heel veel in de kosten. We hebben namelijk 80 euro per stuk betaald, inclusief verzenden. Zou je deze twee units bij die Amerikaanse firma Scootlight kopen, dan betaal je minstens 99 dollar per stuk en komt er voor twee units nog 58 dollar aan verzendkosten bij (we hebben geïnformeerd).

:D
Plaats reactie