Inzane VIII Hinckley, UK

Op woensdag 4 juni vertrokken we naar de ferry Rotterdam-Hull voor Inzane XIII in Hinckley, UK. Het was in Nederland warm met hier en daar regenbuien. En inderdaad, we hebben het tot Rotterdam niet droog kunnen houden. Bij de ferry aangekomen, bleek op het deck dat er al een tiental Valkyries hadden ingechecked. We kwamen er Monique met haar mooie Rune en Frank tegen. Ook Andy en Sabine uit Berlijn, Mammuth en meer Duitsers uit Hamburg , Celle en Keulen waren er. Een leuk weerzien dus en volop gelegenheid om even bij te praten. Na een rustige overtocht reden Cynthia en ik van Hull naar Hinckley. Een afstand van 200 km. In Engeland was het droog en het hele weekend zou zonnig worden op de zaterdagmorgen na. Toen we omstreeks 16:00 uur bij het hotel arriveerden, waren er al ongeveer de helft van de 215 deelnemers aanwezig. Ivo en Cella, Stefan, Richard, Collin en Ingrid, Dirk en Josette, Geert en Jeanique, Christophe en natuurlijk Harry Postema waren ook aanwezig. Door de hartelijke ontvangst en het weerzien van vele bekenden, o.a. Duffy uit de US, werd het natuurlijk weer een geanimeerde avond met welkomstceremonie en een DJ. Het hotel bleek een favoriete locatie te zijn om trouwfeesten te houden; gedurende het hele weekend was het een komen en gaan van trouwgasten. Er was echter meer dan genoeg ruimte om alle bezoekers hun eigen onderkomen te bieden. Op een internationaal Treffen moet er natuurlijk veel gepraat worden over motoren. Dat gebeurde dan ook overvloedig. Omdat ik vond dat er heel bijzondere Valkyries bij stonden, heb ik deze keer speciaal foto’s genomen van diverse accessoires en paint-jobs.Steve B had zichzelf bij zijn laatste winterproject overtroffen met zijn Moose Valk. Een schitterende parelmoer gespoten turbo Valk waarvan veel chroom en aluminium onderdelen waren gespoten in een transparante, diep blauwe kleur. Ook de velgen waren onderhanden genomen en compleet gemodificeerd. Tenslotte hadden de uitlaten retro haaienvinnen meegekregen. Een ware lust voor het oog. Er werd ergens anders intussen driftig gesleuteld aan een zwaar gemodificeerde Franse Valk, die niet meer bleek te starten. Op vrijdag reden we met 160 motoren naar het nabijgelegen Bruntingthorpe vliegveld, waar allerlei militaire toestellen stonden die hun dienst voorgoed hadden verricht.Een leuke omgeving om foto’s te nemen. Daar kwam ik ook Vinnie en Laura tegen want hun ‘ Starfighter’ stond er ook bij. Op de landings- en taxibanen reed een prototype van de Triumph fabriek proefrondjes. (Een Enduro; voor ons niets bijzonders dus). Na een BBQ als lunch op de tarmac vertrokken we ’s middags weer naar het hotel. ‘ Avonds na het diner was er een spectaculair optreden van een Freddy Mercury imitator, de ‘ Great Pretender’ . Deze was zelfs zover in zijn rol opgegaan dat hij plastische chirurgie had ondergaan. Inderdaad, een schitterende show waarbij niemand kon blijven zitten. Op een enkele uitzondering na, die even later door Cella’s optreden ook mee gingen doen. Onnodig te vermelden dat het verder nog een heel gezellige avond tot in de late uurtjes werd. Op zaterdag gingen we weer met zijn allen op stap en het begon weldra te stortregenen. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kwamen er helaas ook enkele bikers ten val. Een Engelse motor ging onderuit en werd overreden door de achterop rijdende Engelse motor. Met als gevolg gebroken ribben, gebroken enkel, een klaplong en een rug op twee plaatsen gebroken. De gewonden werden per helikopter afgevoerd en naar een ziekenhuis overgebracht. Ik heb daags erna begrepen dat de operaties goed waren verlopen, al heeft een biker twee pinnen in de rug zitten. Ook Harry kwam op beide kanten van zijn motor ten val. Zelf kwam hij er gelukkig met wat kneuzingen en een gescheurde jas vanaf. Zijn motor had natuurlijk flinke schade maar kon wel verder rijden. Bobbie had er marshallers bij rijden die werkzaam waren geweest als bereden politie. Naar later bleek, was het zware ongeval gebeurd doordat een van de marshallers tijdens een passeermanoeuvre tegen het stuur van een Valk was aangereden, waardoor deze natuurlijk onderuit ging. Ook Harry vertelde dat hij had moeten uitwijken voor een marshaller en daardoor op een slecht wegdek was terechtgekomen. Ik denk dat n.a.v. deze ervaring, het wederom vooraan aansluiten van de marshallers voorgoed verleden tijd is geworden.Na enig oponthoud trok de stoet verder naar het Heritage Motor Center in Gaydon http://www.heritage-motor-centre.co.uk/.Het was inmiddels droog geworden en we kregen een uitstekende buffet lunch aangeboden in een enorme conferentiezaal van het pand dat is opgetrokken in art deco stijl te midden van 65 are aangelegde natuur. Dit centrum huisvest de grootste collectie Britse automobielen van klassiek tot Formule 1 wagens. Geweldig om te zien. Vooral omdat vrijwel alle Britse auto’s van weleer een slimme mini uitvoering zijn van hun welbekende Amerikaanse tegenhangers. Ik was zozeer onder de indruk dat ik er mijn camera geheugenkaart heb volgeschoten.,LOL. Na enkele uren reden we met mooi zonnig weer terug naar het hotel en besloten door te rijden naar Foxton Locks. http://en.wikipedia.org/wiki/Foxton_Locks Een fraai bouwwerk uit de industriële revolutie. Hier zijn in 1810 tien sluizen in het Grand Union Canal tegen elkaar aangebouwd om het verval van het landschap te overbruggen. Het kanaal werd gebruikt door de bekende Engelse ‘narrowboats’. We hebben op een terras een ijsje en drankje genuttigd. Zaterdagavond was er het afscheid en de prijsuitreiking , gevolgd door een DJ. De volgende dag namen we afscheid en reden in de zon binnendoor naar Hull en daarna eveneens met zonnig weer naar huis.Tijdens de vergadering van de VRCC Reps uit 11 landen van Italië tot Finland/Letland en Tsjechië en tot Ierland, is er, behalve een dankwoord aan de organisatie het volgende naar voren gebracht. Volgend jaar zal Inzane IX in Frankrijk (Praz sur Arly) plaatsvinden. De Fransen denken aan een bungalowpark als accommodatie. In 2016 zal de Benelux (jawel) in Houffalize (B) Inzane X organiseren, gevolgd door Duitsland in 2017. De Deense VRCC is verder uiteengevallen in twee Chapters. De Duitse VRCC is bezig met een rechtszaak in hoger beroep vanwege het willen patenteren van het VRCC logo door Valkparts. Dit heeft als consequentie dat het VRCC embleem in Duitsland niet zonder meer mag worden gedragen. De Tsjechen en Polen wilden tenslotte dat de toekomstige Inzanes financieel laagdrempeliger worden om de toegankelijkheid te kunnen verhogen.
Het Treffen in Hinckley was heel gezellig en goed georganiseerd maar werd helaas overschaduwd door enkele ongevallen. Dat toont eens temeer aan om voorzichtig te rijden in grote groepen. Het systeem van inhalende safety riders zal verder worden aangepast.

Beer # 7609
 

Geplaatst in Tourtochten