Twente Tocht

Op deze enigszins frisse, halfbewolkte 17 mei verzamelden we ons tussen 10 en 11 uur aan de Guidogezellestraat bij Joop. Klaus en Marian hadden meegeholpen en koffie met cake klaargezet. Nogmaals bedankt, dat was echt lekker. De meesten van ons hadden er immers al een aardig eindje opzitten. Richard had op weg naar Oldenzaal zelfs al 190 km op de klok gezet. Ook Ron en Dita, Henk, Hans, Ivo, Beer en Stuccie waren van de partij en het was een gezellig weerzien. Henk had een lekkere vlindercake meegenomen, nog proficiat met de verjaardag van je dochter. Er werd natuurlijk veel over tochten en plannen voor dit jaar gepraat.
Paul zou met zijn Shadow meerijden, maar hij had een defecte spanningsregelaar laten vervangen, die het al na 200 km weer begaf. Hij kreeg deskundig advies van Hans Huijbers, beste Valk monteur van de Benelux en omstreken maar kon vandaag helaas niet met de motor mee en volgde ons de hele dag met zijn auto. Joop liet de print van zijn carburateur synchronisator zien, die hij net uit China had ontvangen. Zeer robuust en extra dikke kwaliteit. Dat project gaat dus binnenkort worden voltooid. Hans was met zijn custom XXXL gekomen en had natuurlijk veel bekijks. Om 11 uur vertrokken we en na enkele straten reden we al door het mooie Overijsselse landschap met de typische boerderijen langs kasteel Singraven en maakten een korte stop bij de bijbehorende Watermolen. Daar werden we door Joop en Paul getrakteerd op een drankje. Grote klasse, bedankt. De route voerde ons verder langs het Schuiven huisje en de grensovergang naar Duitsland. Na een klein uur rijden kwamen we aan bij de Uitkijktoren lonsberg, waar we natuurlijk ook een ‘ Duitse’ maaltijd hebben genuttigd. De vriendelijke uitbaatster had geen enkele moeite met de Twentse taal, LOL. Na deze, toch wel steviger hap dan de bedoeling was, gingen we verder enroute door de bosrijke omgeving over bijzonder rustige- en zeer fraaie motorwegen.
We stopten vervolgens bij restaurant ‘De Gloepe’ voor een drankje en hapje. De zon was inmiddels doorgebroken en het werd ideaal motorweer. We vervolgden de route langs de Overijsselse Vecht en door de Sallandse heuvelrug. Daar schoot een hert rakelings voor Joop zijn motor en hij kon hem ternauwernood ontwijken. Na een bijzonder mooie route van 166 km werden we bij de A1 in de buurt van Holten door Joop en Paul afgezet en ging iedereen huiswaarts. Ik wil Joop en Paul namens alle deelnemers hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en de fraaie rit. Jullie hebben er echt veel werk ingestoken en dat werd ook super gewaardeerd. Het enige minpuntje van de dag was, dat er maar een dame van de partij was. Dat moet de volgende keer echt anders, mensen! Ik wil tenslotte alle deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid. Dankzij jullie blijft de Valkyrie geen stof vangen in de garage of showroom maar op de weg, waar hij thuishoort.

Geplaatst in Tourtochten