Brandstof en toevoegingen

Moderators: Ivo, Beer, anthony

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linsmins
Berichten: 1358
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 19:18
Locatie: Gemert

Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6639Bericht Linsmins »

Ik kwam een aardig artikel tegen over fuel stabilizers.
Velen van ons gebruiken het in de brandstof tijdens de winterperiode of om het effect van biobrandstof te reduceren.
http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... 990.0.html

In dit verband is het volgende artikel misschien ook handig https://www.anwb.nl/auto/brandstof/benzine-e10-e5
Ik heb jaren met E10 (95) gereden en er geen schade van ondervonden.
Mijn persoonlijke ervaring leert, dat de F6C (aanzienlijk) meer kilometers rijdt met E5 (98)
Ik rij ongeveer 1:11 met E10 en 1:15 met E5

Wat zijn jullie ervaringen?
Chapter Rep
Gebruikersavatar
Doorrijder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 05 jan 2013, 13:31
Locatie: Almere

Re: Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6640Bericht Doorrijder »

Dag Beer,

ik tank (en rijd nu de hele winter door, zolang er niet gepekeld wordt) afwisselend regulier Shell en V-power. Heb niet het idee dat ik op de E5 zoveel verschil merk als jij.
Mijn F6C (met de kleine sproeiers etc ;-) ) rijdt sowieso wel ongeveer 1 : 15, zeker na de onderhoudsbeurt bij Hans vorig jaar.

Groet je/jullie,

Henk
Gebruikersavatar
DonvanVliet
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 19 sep 2018, 21:03
Locatie: Brielle a/d Maas

Re: Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6642Bericht DonvanVliet »

Ik tank in mijn motoren door de jaren heen altijd Premium benzines. Vroeger het oude super met lood en nu die v power, ultimate etc. Doe dat sinds een paar jaar ook in mijn auto en bevalt prima.
Gebruikersavatar
F-six
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 22:14

Re: Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6643Bericht F-six »

Ik tank in Nederland al meer dan tien jaar altijd Shell V-power. Ik weet nog wel toen ik ermee begon dat ik de eerste tanken geen verschil merkte. Pas na een keer of vijf V-power te hebben getankt kon ik het verschil merken, de motor pakte net wat mooier op. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik voelde het verschil in ieder geval wel, net of ie wat meer kracht had. Tijdens vakanties dan tank ik wat voorhanden is, maar altijd de E5 versie.

Ik heb altijd een hekel gehad aan toevoegingen, da's chemische rotzooi, dus die gebruik ik niet. Tijdens de laatste motorbeurs had ik een aardig gesprek met een vertegenwoordiger van Wynns, een bedrijf dat benzinetoevoegingen maakt. Hij vertelde me dat ik niets nodig had als ik altijd V-power tankte, dan zouden de carburateurs wel schoon zijn.

Om roest in de tank te voorkomen zet ik de motor altijd weg met een volle tank. Maakt niet uit of er nog best wat inzit, ik rij langs de benzinepomp en vul de tank. En ik probeer ook in de winter toch 1 keer in de maand een stukkie te rijden. Al is het maar 110 kilometer, effe naar Zandvoort en terug. Gaat er weer 7 liter verse benzine in.

Dus ja, ik ben wel een fan van Shell V-power. Ik heb nu sinds een paar jaar een auto, een BMW Compact uit 2002. Je moet een beetje lief zijn voor zo'n oud autootje denk ik dan maar, dus die krijgt ook Shell V-power, loopt ie fijn op.
chris

Re: Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6667Bericht chris »

hooi wou ook effe reageren betreffende toevoeging in benzinetank . Ik rijd nooit in de winter zet de motor altijd met een volle tank din 59 of 89 of V Pouwer in de stalling , In maart +_ ga ik de motor uit de stalling en start hem . dit gaat altijd vlot van start zonder noemenswaardige problemen . Had wel de carburateur twee jaar geleden helemaal laten reviseren en van nieuwe sproeiers laten voorzien . Tevens de bezinetank laten reinigen . Motor loopt als een zonnetje . Kosten inclusief materialen 1200 euro
Sander
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 05 dec 2018, 12:51
Locatie: Meijel (Limburg)

Re: Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6670Bericht Sander »

Ik tank uitsluitend premium brandstoffen.
VPower 98, BP ultimate of Esso Synergy supreme+ . Géén toevoegingen. Nooit problemen.
Ook in mijn auto tank ik uitsluitend premium brandstof!
MohKraats
Berichten: 77
Lid geworden op: za 05 jun 2021, 11:41

Re: Brandstof en toevoegingen

Bericht: # 6908Bericht MohKraats »

Wat ik niet begrijp,

Gaat men E10 tanken omdat het zo lekker goedkoop is,
om er dan een toevoeging bij te moeten gooien om de schadelijke neveneffecten te voorkomen.

Hoe gaat dat goedkoop zijn dan ????? :lol: :lol: :lol: :lol:

Doet er dan meteen fatsoenlijke brandstof in.

Greez,
Moh
Plaats reactie