Carbs gesynchroniseerd

Moderator: Beer

DonvanVliet

Re: Carbs gesynchroniseerd

Bericht: # 6849Bericht DonvanVliet »

Mooi allemaal als je er zin in hebt. Ik breng hem wel naar de grazie. Paar koppen koffie en klaar.
HansF6

Re: Carbs gesynchroniseerd

Bericht: # 6850Bericht HansF6 »

Hallo mensen
Na veel ellende met een motor die op 3 cilinders liep de carburateurs gedemonteerd. de vervuiling in de vlotterkamers viel mee maar de vervuiling op de sproeiernaald en de kleine sproeiers waren duidelijk zichtbaar. Een revisie set gekocht en alle sproeiers en naalden vervangen ook de mengsel sproeier, enkele veertjes waren verroest.
Ook de pakkingen vervangen, alles zaterdag gemonteerd. Rijdt weer super veel sneller als voorheen. Heb de mengsel sproeiers afgesteld op twee en een kwart slagen. Denk er wel over om ze te laten synchroniseren om er zeker van te zijn dat alle cilinders hetzelfde vacuum hebben. Op internet bieden ze een set aan voor € 149.00 overdenk nog even of ik dit ga doen wordt weer een stuk gereedschap in een kast en daar heb ik genoeg van.
Carburateurs zijn vrij eenvoudig te demonteren kost alleen tijd.

Weet iemand misschien in de buurt van Den Haag een bedrijf die een Flat Six kan synchroniseren.
Groeten Hans F6
DonvanVliet

Re: Carbs gesynchroniseerd

Bericht: # 6851Bericht DonvanVliet »

Ik denk een hondadealer. Motoport ofzo. Die kunnen dat toch ook. En die zijn er zat. Is denk ik goedkoper dan 150,-
F-six

Re: Carbs gesynchroniseerd

Bericht: # 6853Bericht F-six »

Het huidige Motoport Wateringen is het oude Motoport Den Haag. Bij Motoport Den Haag heb ik in 2001 mijn F6 gekocht. Toen die zaak ermee ophield ben ik naar Motor Mercuur gegaan. Dat was qua onderhoud al een stuk beter. Maar nadat Motor Mercuur was omgevallen ben ik alleen nog maar naar Hans Huijbers in Best gegaan. Da's toch nog wel een stuk beter dan zo'n grote zaak. Ik weet het, het is vanuit Den Haag anderhalf uur heen en anderhalf uur terug (130km), maar mijn motor loopt nu tenminste alsof ie nieuw is (en al 140.000 km erop).

Edit: HansF6, ik zie nu pas je introductie. Je bent zelf monteur geweest, dus kan je prima in de gaten houden of Motoport Wateringen het goed doet. Ik ben iemand die twee linkerhanden heeft, ik zet geen schroevendraaier aan mijn motor. Dus ik wil een vakman die ik kan vertrouwen en voor mensen zoals ik is er dan geen betere dan Hans Huijbers! :D :D
MohKraats

Re: Carbs gesynchroniseerd

Bericht: # 6854Bericht MohKraats »

Ik kan wel synchroniseren,
maar ik zit in Almere
Is niet in de buurt.....

Greez,
Moh
Linsmins

Re: Carbs gesynchroniseerd

Bericht: # 6857Bericht Linsmins »

@HansF6

Ik stuur mijn set naar je toe als je dat wilt.
Kun je op je gemak zelf aan de slag.
Kost je alleen postzegels :D
Plaats reactie