Beste mede Valkyrie rijders,
Afgelopen weekend een rit gemaakt en getankt met benzine Ron102, weet niet of dit van invloed is. Bij thuiskomst in de garage gezet. Na diverse uren begon het vreselijk naar benzine te ruiken, dacht eerst dat dat aan het hoge ron getal zou liggen, maar bij nader onderzoek stond het hele blok aan de rechte zijde onder de benzine, benzinekraan was dicht en lekt ook niet. vandaag geprobeerd te starten, motor draait niet meer rond, ook duwend gaat hij niet door de compressie, na veel googlen vond ik Hydrolock, heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen of heeft er ervaring mee.
Groet Frederik Schalkwijk
lekkende brandstof motor vast
Moderator: Beer
Re: lekkende brandstof motor vast
Dat is slecht nieuws
Hydrolock wordt veroorzaakt door een versleten petcock (brandstofkraan) rubber waardoor de kraan 'open' blijft staan en de brandstof in je cilinders kan stromen.
Op de Amerikaanse website staan 30 pagina's met informatie over hydrolock
Ga naar http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... on=search2 en typ hydrolock in het venster
Hou ons svp op de hoogte
Hydrolock wordt veroorzaakt door een versleten petcock (brandstofkraan) rubber waardoor de kraan 'open' blijft staan en de brandstof in je cilinders kan stromen.
Op de Amerikaanse website staan 30 pagina's met informatie over hydrolock
Ga naar http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... on=search2 en typ hydrolock in het venster
Hou ons svp op de hoogte
Re: lekkende brandstof motor vast
Hi Beer,
Eind vorig jaar de de petcock vervangen incl alle brandstof en vacuumslangen. Net alle bougies verwijderen en de starter ingedrukt er kwam een enorme guts benzine uit cilinder 6, heb hem helemaal droog gedraaid, bougies er weer in en gestart, hij draait weer als een zonnetje, mogelijk een hangende vlotter naald? even in de gaten houden wat er gebeurt de komende tijd.
Eind vorig jaar de de petcock vervangen incl alle brandstof en vacuumslangen. Net alle bougies verwijderen en de starter ingedrukt er kwam een enorme guts benzine uit cilinder 6, heb hem helemaal droog gedraaid, bougies er weer in en gestart, hij draait weer als een zonnetje, mogelijk een hangende vlotter naald? even in de gaten houden wat er gebeurt de komende tijd.
Re: lekkende brandstof motor vast
Had het laatst ook.
Bij mij waarschijnlijk gekomen door de zaak waar ik mijn motor gekocht heb.
Dat zijn echte knoeiers.
Ze zeiden de carburateurs schoon gemaakt te hebben.
Ik vermoed dat er een klontje vuil tussen de vlotternaald is komen te zitten.
Maar anyway,
Als je zoiets hebt, bougies er uit en starten.
Pas op dat je er niet naast staat, wat de cylinder die vol staat spuugt een stevige straal benzine schuin omhoog.
Eventjes door starten en dan bougies weer terug.
Kraanje maar even dicht laten tot je gestart hebt.
Mij viel op dat toen die met hydrolock stond, dat er een benzineluchtje om de motor hing....
Houd dat in de gaten.
Komt het vaker voor,
Vlotternaalden vervangen.
Benzine filter vervangen en de leidingen goed doorspoelen.
Greez,
Moh
Bij mij waarschijnlijk gekomen door de zaak waar ik mijn motor gekocht heb.
Dat zijn echte knoeiers.
Ze zeiden de carburateurs schoon gemaakt te hebben.
Ik vermoed dat er een klontje vuil tussen de vlotternaald is komen te zitten.
Maar anyway,
Als je zoiets hebt, bougies er uit en starten.
Pas op dat je er niet naast staat, wat de cylinder die vol staat spuugt een stevige straal benzine schuin omhoog.
Eventjes door starten en dan bougies weer terug.
Kraanje maar even dicht laten tot je gestart hebt.
Mij viel op dat toen die met hydrolock stond, dat er een benzineluchtje om de motor hing....
Houd dat in de gaten.
Komt het vaker voor,
Vlotternaalden vervangen.
Benzine filter vervangen en de leidingen goed doorspoelen.
Greez,
Moh