Testrun

Moderator: Beer

Plaats reactie
Remco1983

Testrun

Bericht: # 7022Bericht Remco1983 »

Heeft iemand z'n motor wel eens op de testbank gehad? Post hier de uitslagen en eventueel het verhaal erbij. Leuk om te vergelijken of problemen op te sporen.
Remco1983

Re: Testrun

Bericht: # 7023Bericht Remco1983 »

Ik had mijn F6C gekocht, wat onderhoud gedaan en wat onderhoud laten doen bij het welkbekende adres in Best. o.a. synchroon stellen carburateurs, riemen en luchtfilter (+deksel) vervangen en kleppen gesteld. Ik twijfelde toch over het vermogen en vond m niet super lekker lopen. Als iets eenmaal in je hoofd zit, dan krijg je t haast niet meer weg. Besloten om maar eens te laten meten. TOVAMI in goes gekozen. Leuke zaak. net geen 50 euro betaald voor een run. Ze nemen de tijd en geven uitleg. Heel leuk.
Hun advies was om er vooral niet te veel aan te verprutsen want hij loopt prima volgens de testbank.
Voor de vergelijkers, mijn F6C is volledig standaard, standaard luchtfilter uitlaat, alles.
Afbeelding

Eén van mijn vorige motoren was een honda sabre V65. Omdat veel mensen zeggen dat de F6C zo'n enorm kanon is, twijfelde ik wat over de mijne. Ik vond de motor niet echt schokkend hard trekken in vergelijking met mijn V65 uit 1987. Ach het is maar wat je gewend bent blijkbaar. Er zit echt wel kracht in de F6C, begrijp me niet verkeerd en ik ben er super blij me, nog nooit vermogen te weinig gehad. Je moet het gewoon met de juiste motor vergelijken.
Hieronder nog een oude run van mijn sabre, die op dat moment duidelijk niet optimaal liep. Je zou denken dat hij echt veel trager moet zijn als de F6C als je naar vermogen en koppel kijkt, maar hij woog 230kg, en dat verschil merk je.
Afbeelding
Linsmins

Re: Testrun

Bericht: # 7026Bericht Linsmins »

Een aantal jaren geleden hadden we een testbank van Fuchs staan op een Treffen.
Ik heb mijn motor toen vergeleken met die van Coblenz.
Mijn F6C was ongemodificeerd (groen) en die van Coblenz had gemodificeerde uitlaten, K&N en 6 graden voorontsteking (rood).
Zo zie je dat er best nog wat te halen valt

https://flic.kr/p/2mJWLT8
Remco1983

Re: Testrun

Bericht: # 7027Bericht Remco1983 »

Ik ben geen fan van die voor ontsteking, waarom zou Honda een f6c produceren met inefficiënte ontsteking als ze netjes gasklep positie, temperatuur en rpm binnen krijgen. Ik zie de resultaten maar kan het niet begrijpen. Uitlaten, luchtfilter en sproeiers begrijp ik wel en ga ik ook zeker aanpassen als er budget is. Heb nu een mooie baseline. Als het ooit zover komt zal ik zeker de resultaten weer delen. Bedankt voor deze grafieken, er is duidelijk nog winst te behalen.
Plaats reactie