Polyurethaan schokdemperbussen

Moderator: Beer

Plaats reactie
John

Polyurethaan schokdemperbussen

Bericht: # 7359Bericht John »

Hallo allemaal.

Recent de rubber bussen in mijn schokdempers vervangen door originele rubber bussen. Deze zijn echter te zacht en laten nu alweer tekenen van slijtage zien. Op Facebook zie ik ook polyurethaan bussen voorbij komen, echter van een bedrijf dat niet naar Europa verscheept. Weet iemand waar ik polyurethaan bussen voor de schokdempers vandaan kan halen? Een bedrijf dus wat ook levert naar Nederland.
Grtz John.
kameleon

Re: Polyurethaan schokdemperbussen

Bericht: # 7360Bericht kameleon »

John,

Ik heb deze (https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... 2489hn0671) besteld en op mijn Valkyrie geplaatst. Ze zijn donkergroen van kleur, en wat slijtvaster (lijkt het). Je hebt er 4 in totaal nodig, 2X aan de bovenkant, 2X aan de onderkant.

Groet,

Henk
John

Re: Polyurethaan schokdemperbussen

Bericht: # 7361Bericht John »

Dank je wel voor je link. Ik heb ff gekeken maar kan niet achterhalen of deze daadwerkelijk beter zijn, compatibel zijn of zijn gemaakt van polyurethaan (slijtvaster en stijver). Dus ik zoek nog ff door.
Heb ook de bus nummers van de VTX1899 vergeleken met die van de valk. en zie dat deze ook anders zijn. Grtz John.
kameleon

Re: Polyurethaan schokdemperbussen

Bericht: # 7362Bericht kameleon »

John,

De polyurethaan bussen die ik noemde passen zeker, ze zijn dezelfde maat. De nieuwe zijn van een donkergroen en wat harder materiaal, de oude zijn van rubber. De motor lijkt ook wat strakker te sturen door minder speling op de achtervering.

De VTX1800 heeft naaldlagertjes aan de bovenkant, onze Valkyrie moet het doen met 4X rubber. Zie ook dit draadje op een ander forum http://www.valkyrieforum.com/bbs/index. ... 548.0.html

Henk
John

Re: Polyurethaan schokdemperbussen

Bericht: # 7364Bericht John »

Henk,
Bedankt voor je hulp. Ik wacht ff af wat de huidige originele nieuwe bussen gaan doen (ofschoon het er nu al niet veelbelovend uitziet) en dan zal ik beslist eens een gok wagen door de door jou aangegeven bussen te bestellen.
Grtz John.
MohKraats

Re: Polyurethaan schokdemperbussen

Bericht: # 7376Bericht MohKraats »

Ik heb onlangs de bussen vervangen.
Wat mij daarbij opvalt, is dat de orginele bussen niet cylindrisch zijn.
Zover ik kan zien, is dat omdat de schokbrekers niet helemaal haaks op de bevestigingen staan.

Dus heb ik gewoon de orginele bussen gemonteerd.
Bovendien zijn die ook van een rubber achtig materiaal, wat ook weer (zij het weinig, maar toch) iets bijdraagt aan het comfort.

Greez,
Moh
Plaats reactie