nieuw net ingelogd

Moderator: Beer

Plaats reactie
HansF6

nieuw net ingelogd

Bericht: # 6783Bericht HansF6 »

Hallo mensen.
Mijn naam is Hans ingelogd als HansF6 Beer heeft mijn probleem al aan jullie doorgegeven.
Ben al 20 jaar de eigenaar van een Honda F6C gekocht met een Km stand van 1300 Km nu net meer dan 10000 Km op de teller. Ik ben opgericht in 1951 en heb mijn garagebedrijf eind december 2020 verkocht om het wat rustiger aan te doen. Ben nu in het bezit van een bedrijfsruimte van 114 vierkante meter waar ik voor 2 dagen nog werkzaamheden aan auto's verricht. Begin april begon het mooie weer dus ik was van plan een tochtje op de motor te maken maar!!! zoals ik al aan Beer gemeld had liep hij niet op 6 cilinders. aan de hand van de reacties van jullie heb ik wat test gedaan de bougies vonken allemaal al vind ik zelf dat het geen spetterende vonk is. voorts heb ik het luchtfilter gedemonteerd deze zat vol met schuimrubber deeltjes van het schuimrubber welke in de deksel van het filterhuis zit, alles goed schoongemaakt en een nieuw filter gemonteerd. Helaas geen goed resultaat. Het luchtfilterdeksel er af gehaald en met draaiende motor remmenreiniger in de luchtinlaat gespoten cilinder 1,2,3 gaven de neiging om af te slaan, bij cilinder 4,5,6 ging de motor soepel lopen, mijn conclusie een brandstof probleem.
Hierop heb ik de carburateurs gedemonteerd, in alle vlotterkamers zat benzine. De sproeiers gedemonteerd bij cil. 4,5,6 zat veel aanslag in de kleine sproeiers. Wat mij ook opviel is de vervuiling in de vlotterkamer deksel. Ik denk zelf aan vervuiling ontstaan door de mix van biobrandstof in de benzine. Bij de vacuum (afstelsproeiers) waren enkele veertjes verroest en de rubbertjes vervormt. Na het lezen van de verhalen in het hoofdstuk techniek verneem ik dat jullie de hoofdsproeiers vervangen voor grotere. Mijn vraag is waar kan ik deze bestellen samen met de veertjes en afsluit rubbertjes van de vacuum sproeiers.
Als afsluiting wil ik aangeven blij te zijn als lid van de VRCC Forum en als de motor het weer goed doet uit te kijken naar de eerste tocht.
Groeten HansF6
Linsmins

Re: nieuw net ingelogd

Bericht: # 6785Bericht Linsmins »

Hallo Hans,

Welkom bij de club en dank voor je introductie.
Leuk om er een actieve F6C rijder bij te krijgen :D
Je bent al flink bezig geweest. lees ik.
Jammer dat hij nog niet goed loopt. Als je 100 sproeiers installeert, heb je het schuimpje in de luchtfilterdeksel ook niet nodig.
Om maar meteen op je vraag in te gaan.
Er is een hele goede serie filmpjes op Youtube over carburateurs https://www.youtube.com/watch?v=eDLTpQCTBsc
Wellicht dat mensen die dit al eens zelf hebben gedaan, ook reageren. Want ik weet niet zeker of het plaatsen van grotere sproeiers alleen mogelijk is.
Of dat er ook aan andere zaken iets moet gebeuren (behalve het luchtfilterdeksel)
Ik zou anders even contact opnemen met Hans Huijbers https://www.hanshuijbersmotoren.nl/
Hij kan je aan alle onderdelen helpen en geeft ook advies.
Laten we inderdaad hopen dat we snel weer toertochten kunnen maken en we elkaar persoonlijk kunnen ontmoeten.
Op dit forum staan trouwens een hoop Valkyrie Riders op de kaart https://www.zeemaps.com/map?group=2507461
Als je dat leuk vindt, kun je jezelf erbij zetten. Wees wel discreet met je adres want de kaart is voor iedereen toegankelijk.
Veel succes en laat ons svp weten hoe het afloopt. En maak een paar foto's van de zaken die je tegenkomt.
Daar kunnen we allemaal weer wat van leren :D
kameleon

Re: nieuw net ingelogd

Bericht: # 6786Bericht kameleon »

Hans,

Ik heb mijn carburateurs gereviseerd met deze kit "All Balls Racing Carburetor Rebuild Kit 26-1629". Hier zitten alle sproeiers (ook maat 100), naalden, afstelspoeiers, en goed zittende pakkingen bij. Deze pakkingen zijn ook goed bestand tegen de nieuwere (ethanol) benzines. Zoals Beer al aangaf, als je de "100" sproeiers gebruikt, dan moet het schuimrubber uit de deksel er uit.

Op mijn motor waren de rubberen "O" ringen onder de chromen inlaat spruitstukken ook vergaan, deze heb ik met deze, https://www.techniekwebshop.nl/o-ring-2 ... -3-mm.html, vervangen, als je de caburateurs er toch al af hebt zou ik dat gelijk ook doen. Nitrile of Viton O ringen zijn het beste ivm ethanol in de benzine. Ik heb gelijk ook goed gekeken naar de rubberen slangetjes, onze machines beginnen oud te worden.

Henk
Plaats reactie