Zal mij even voorstellen

Moderator: Beer

Plaats reactie
koningen@telfort.nl

Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6788Bericht koningen@telfort.nl »

Hallo ik zal mij even voorstellen. Ik ben Gradus Koningen en sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een groene interstate. Ik was al een tijdje aan het zoeken voor iets waar mijn vrouw ook goed achterop zat. Goldwing vond ik te gewoontjes en de intersate sprak mij aan. In de voorbereidingen voor de koop ben ik keurig geholpen met mijn vragen waar ik op moest letten door Beer.
Ik ben helaas niet technisch begaafd maar gelukkig een goede vriend wel.
Ik zal misschien regelmatig voorbij komen met wat vragen om zo de motor echt de mijne te maken.
Helaas de handleidingen zijn in het Engels maar daar kom ik wel uit, tenzij iemand nog een Nederlandse versie heeft liggen dan houd ik mij aanbevolen.
Betreft het rijden met elkaar zal ik hoogstwaarschijnlijk niet zo actief zijn daar ik nog lid en voorzitter ben van de Christian motorcyclists association (www.cma-nl.org)
Ik ben wel erg benieuwd hoeveel interstate rijders er in Nederland zijn.

Dan heb ik nog een vraag aan een interstate rijder, wie zou mij willen helpen om de audio eigen te maken en in te stellen. Ik heb wel een beschrijving maar kom er niet helemaal uit
Linsmins

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6789Bericht Linsmins »

Hallo Gradus,

Hartelijk dank voor je introductie, proficiat met je Interstate en jullie allebei, welkom bij de club.
Leuke foto's. De motor ziet er bijzonder fraai uit.
Als je een Valkyrie spektakel wilt bijwonen, meld je dan met je vrouw aan in September viewtopic.php?f=3&t=1427
Daar komen meer dan 100 Valkyries en hun riders op af :D . Althans, als bijeenkomsten weer zijn toegestaan.
Als je dat wilt, kun je jezelf ook op de kaart zetten viewtopic.php?f=24&t=1041
Ik wens jullie veel plezier en hopelijk zien we elkaar binnenkort bij een ritje.
DonvanVliet

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6793Bericht DonvanVliet »

Hoi Gradus. Mooie motort.
F-six

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6794Bericht F-six »

Fraaie motor, ik heb er ook zo een gehad. Die audio ben ik ook nooit uitgekomen, schijnt dat die Amerikaanse frequenties het niet goed doen in Europa. Of zoiets. Ik heb er in ieder geval nooit fatsoenlijk een muziekje uit gekregen. Als het je gaat om de intercom, dan zijn de moderne headsets van Cardo en Sena een stuk beter.
Sander

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6795Bericht Sander »

Hallo Gradus,
Welkom bij de club. Ik wens je vele veilige en fijne km toe!
Groeten, Sander
Linsmins

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6796Bericht Linsmins »

Amerikaanse radio's gebruiken andere frequentie intervals dan in Europa.
In Amerika worden even frequenties gebruikt. Als voorbeeld kun je niet op FM 96.2 afstemmen.
De Amerikaanse FM kent in principe alleen maar frequenties die eidigen op een oneven getal. Dus 92.1 - 92.3 etc. 200 kHz raster.
In Europa hebben we in principe een 300 kHz raster (de vroegere kanaal-indeling) maar worden alle frequenties in een 100 kHz raster gebruikt.
In sommige landen wordt zelfs met 50 kHz stappen gewerkt.
Ook op AM is er verschil. In de USA een 10kHz raster, hier is het 9 kHz.
Daardoor zijn de frequenties hier niet juist in te stellen.
Behalve dat het kanalenraster niet overeenkomt tussen een USA en een EU radio, is er nog een verschil, nl. de de-emphasis.
In de USA 75us, en hier 50us. Het resultaat is dat je met een USA radio hier te veel hoge tonen hebt.
Ik ben ook wel benieuwd of iemand dat bij de Interstate heeft opgelost met de oorspronkelijke radio :D
F-six

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6797Bericht F-six »

Dat dus. :D :D

Dank voor de heldere uitleg Beer!
koningen@telfort.nl

Re: Zal mij even voorstellen

Bericht: # 6801Bericht koningen@telfort.nl »

Betreft de radio is duidelijk, ben wel benieuwd of iemand het voor elkaar heeft gekregen om bijv via je mobiel muziek over de boxen te krijgen. Zitten er tot slot niet voor niets.
Plaats reactie